![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fra TRD til TKU (finland) så er det nå blitt ganske mye dyrere å fly via CPH. Dette fordi WDL (Som var dårlig) med sine Avro 3+3 seating er byttet ut med cimber til TKU, og Widerøe kjører Q400 på TRD-CPH isdedenfor Blueline sine F100. Før kunne jeg få tak i tur / retur til brukbar pris, men nå går alle de billigste forslagene via OSL-ARN-TKU. Upraktisk siden det er så dårlig forbindelse TRD-ARN (er det bare en daglig?). Men sånn er livet.
Forhåpentligvis har disse setereduksjonene gjort at rutene ikke kuttes mer i alle fall. Jeg hadde håpet på økt frekvens til CPH etterhvert, men med krisen nå er nok det uaktuellt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det heter revenue management. Så slutt å furt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dersom det stemmer at ruten gaar med under 50% belegg, er det i saa fall elendig revenue management. Etterspoerselen er ikke stor og folk er aapenbart ikke interessert i aa betale hva SAS skal ha paa denne ruten. (med forbehold om at belegget er slik hintet i denne traaden)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Problemet til SAS er at tidspunktet for bestilling åpenbart betyr mer enn faktisk antall solgte billetter. Det må være en balanse. Selvsagt skal det lønne seg å bestille økonomi-billetter i god tid, men når det har gått lite billetter, er det bedre å la de lave prisene ligge ute enn å stenge Economy-salget for så å bare tilby Economy Extra og Business.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Idag skulle billettene bestilles, og utreisen (KRS-CPH-DUS) var priset til 1458 kr. Da vi hadde lagt inn navn osv fikk vi opp beskjed om at "denne billetten er utsolgt" (eller noe lignende) og systemet foreslår da at vi skal reise KRS-OSL-DUS hvor ankomsten da blir 9 timer senere.
Vi gikk derfor ut av bestillingsprosessen og søkte opp ønsket reiserute igjen. Det var fortsatt ledige plasser på den ønskede ruten, men prisen var steget til 2032 kr. Jeg kan godt forstå at prisen ikke bekreftes før man trykker seg lenger frem i bestillingen, men hvorfor det står at det er utsolgt, og de prøver deretter å rute oss via OSL, finner jeg merkelig. Er det nok et forsøk på å rute folk via OSL og SAS Norge hele veien fremfor SAS DK? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Biz -- om dere er flere som skal reise, kan det veldig ofte lønne seg å bestille for bare EN om gangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Det tror jeg han burde vært fordi dette er en meget klar tendens hos SAS.
![]()
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jo, men tror vel at om du da bestiller for 2 eller 3 så kommer alle i samme (og dyre) klasse. Poenget her var vel ta ved å dele opp så vil minst en få billigere bilett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ulempen med en slik strategi er at folk blir vant til at det er dyrt å reise sas, og derfor gidder de ikke etterhver prøve en gang. På den måten mister SAS kunder på sikt, selv om de tjener mer på det den første tiden. Har selv funnet ut at om jeg flyr ruter med dårlig belegg, så er det tidvis lønnsomt å kjøpe bonuspoeng betale reisen med disse. Bonusseter ligger ute helt til avgang, og er det en lite populær rute så er det stort sett ledig. Jeg har gjort dette 2 ggr nå, brukt 12000 poeng på en reise sas priser til omtrent 5500kr. (Aldri kjøpt poeng, bare brukt opptjente). TRD-XXX-TKU (Finland) koster ned godt under 3000kr om man er tidlig, men mindre enn en uke i forkant er prisen over 5000. Betalt med "kjøpte" bonuspoeng vil reisen koste ca 4200kr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen bilder som jeg hadde glemt fra sist jeg var på OSL. | TONROY | Bilder & foto | 2 | 16-05-2012 22:40 |
Blir jeg straffet om jeg tar en frekkas? | Ståle | Reiseforum | 9 | 05-06-2011 21:42 |
Provosert av Widerøe | Klippe | Flyforum | 12 | 01-01-2006 21:48 |
Torsdag skal jeg ut å fly NAS for første gang. Hva kan jeg forvente..? | morr | Flyforum | 12 | 01-06-2005 14:38 |
Provosert av falske bomber på fly | Trety | Flyforum | 1 | 23-05-2005 20:35 |