![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sorry for å gjenopplive denne gamle tråden, men etter å ha reist med SAS til USA årlig i lang tid, har vi i kveldg for første gang klarte å sjekke inn online + printe ut boarding pass hjemme (reiser imorgen). Er dette noe nytt i år? Betyr dette at vi altså slipper å gå i skranken på Gardermoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I teorien skal du uansett "konfronteres" av en ansatt med tanke på sjekk av reisedokumenter, men er faktisk litt usikker på hvorvidt du da må gjennomføre dette i gate dersom du kun reiser med håndbagasje. Ja, du kan legge inn pass, adresse og visum-informasjon når du sjekker inn på nett, men vi ettersjekker fremdeles detaljene, samt sjekker at reisedokumentene er "fit for flight". Dersom passet er i dårlig stand (eks. revnet ved feste til ID-siden, manglende sider, mm.) kan du alikevel bli avvist selv om alt det øvrige er i orden. Å sende noen til statene med ufullstendig reiseinfo er DYRT!
Om du derimot har bagasje som skal sjekkes inn er du fremdeles velkommen innom en betjent skranke på innsjekk for overnevnte sjekk av reisedokumenter før bagasjen sendes avgårde... ![]() EDIT: Du sparer uansett både deg selv og SAS for mye tid på flyplassen ved å gjennomføre innsjekk på nett. Alle detaljene du selv legger inn er detaljer som vedkommende i skranken slipper å bruke tid på å legge inn. Altea er på mange måter håpløst, og selv om samtlige av et reisefølge på 6 skal sove samme sted første natt i USA må adressen for første natt alikevel legges inn for én person om gangen, noe som medfører at adressen må skrives inn i systemet 6 ganger. Det er nesten så jeg vurderer å gi "pri-tag" til samtlige som fullfører dette hjemme i ren takknemlighet for det bidraget de gir for at køen skal kunne gå litt fortere...
Mvh Gunnar Last edited by Gunnar; 16-08-2014 at 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Prøvde en gang å gå rett på CPH flyet når jeg skulle til EWR med kun håndbagasje. Alt ordnet på forhånd med insjekk på nett med alle passopplysninger ESTA og det der. Når vi var kommet opp i luften på vei mot CPH kom FA bort til meg og ba meg dra til servicedesken i loungen umiddelbart etter at vi hadde landet. Der fikk jeg etter litt småprat BP i handa og ønske om en god tur videre
![]() Har stuket innom innsjekk hver gang siden, er best på den måten. Er også temmelig sikker på at automatene ikke vil skrive ut bag-tags så lenge du skal til statene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Fikk bag-tag på Oslo S da jeg skulle til New York i mai. (Sjekket inn dagen før for å sikre meg 1a) Måtte dog i manuell skranke for å få levert kofferten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I juli sjekket vi inn på automat, fikk ikke ut bagasjetags så fikk disse i skranken.
Pass ble scannet før inngang til gaten. Noen (10-15 stk) ble også plukket ut til rutinemessig ekstra sikkerhetssjekk ved gaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Innsjekk på SAS med opptjening til Aegan M&B | LN-BEF | Småprat | 12 | 13-03-2014 13:06 |
Innsjekk til New York med SAS 3FEB? | MD80Kristian | Småprat | 4 | 03-02-2013 12:25 |
International --> domestic USA. Innsjekk av bagasje på nytt? | hellbilly | Reiseforum | 5 | 05-05-2011 07:28 |
Innsjekk Gardermoen i forkant av USA-flight | LN-BLO | Reiseforum | 16 | 28-08-2010 02:39 |
SAS innstiller til USA | DY | Flyforum | 19 | 25-03-2005 08:33 |