![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Heller ikke idag har det vært noen kanselleringer på flygninger til Norge og totalt sett er det kun snakk om noen titalls kanselleringer. Til nå virker det som om streiken har hatt liten innvirkning på LH sitt trafikkprogram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
critical mind
|
![]()
70 kanselleringer - 9 fly pa bakken pga manglende sjekker
I morgen kommer det ca 13 fly til, dersom streiken forsetter, og da vil ligge antall kanselleringer langt höyre. En god del pax er booked om til AB, som flyr med smekk-fulle fly innenlands, mens pa sikt kan de ikke kompensere bortfallet. Noen teknikkere og piloter er utleid til LH, mens alle forventer at man finner en lösning innen 2-3 dager na. Folk har svaert liten sympati at deres ferie-reiser blir ödelagt.
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hm, da blir det en mail til AmEx reiser i kveld og en ombooking
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
OSL Slave
|
![]() Quote:
Men husk at de stuerne er ikke ansatte i LH, så av bakkepersonale blir det innsjekk og gate. Det er ombookninger av pax som skal i transitt med assistanse, f.eks UM (barn som reiser alene) osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
¨Hm, MUC er 2 t. 10 min forsinket i kveld og FRA står fortsatt oppført med ankomst. Da kommer vel de abgårde i morgen ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi har haft tur på ARN med väldigt lite problem. Efter 1430 hade vi ingen som berördes av strejken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er heldigvis streiken over...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
|
![]()
Det tar nok et par dager å få alt på plass. Ser heldigvis at jeg kommer meg helskinnet hjem i morgen. Begge flightene var satt opp til å gå iflg kriseprogremmet, og nå er nok det enda bedre sjans for at alt går som normalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Som EB sier, er altså streiken over nå. Her er
offisiell uttalelse fra Lufthansa, om at streiken er avblåst: http://www.dinside.no/php/art.php?id=781325
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Forespurte AMEX pr mail og fikk bekreftet at selv om jeg ikke hadde en refunderbar billet med LH så ville LH refundere denne, så 5 dager før avreise canselerte de LH biletten og opplyste at jeg ville få dette refundert av LH etter 4-6 uker , ny billet ble booket med SK. Så mellom det tidspunktet jeg canselerte biletten og avreisedag så var streiken over... Når jeg nå etterspørr refusjonen sier LH at de ikke refunderer annet en flyplassavgiften siden jeg ikke benyttet billetten, men billettprisen får jeg ikke refundert. Følger med "litt" lurt av AMEX reisebyrået siden de skulle fixe dette for meg.. Har altså mail på at dette var rådet fra AMEX. Tapet er mellom 1500-2000 Kroner, hva anbefalles (annet enn å booke med wf.no neste gang, som er i mot firmapolicy) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa kabinansatte mot mulig streik | RIBRO | Flyforum | 103 | 09-09-2012 13:19 |
Mulig streik i SGS UK | RIBRO | Flyforum | 5 | 18-12-2009 11:38 |
Mulig streik i Finnair | MartinL | Flyforum | 1 | 25-01-2009 08:26 |
Mulig streik i Sterling | EB | Flyforum | 6 | 24-08-2006 12:24 |