![]() |
|
![]() |
#21 |
critical mind
|
![]()
All disse "tillegg" er bare en skjult prisökning. Og alle selskaper, med unntak av en, gjör det mer eller mindre. Det finnes bare Southwest som sier "fees don't fly with us" og holder opp dette.
At de selskaper trenger ekstra begriper viser hvor stor pris-sensibiliteten er blant passajerer. Selv de store som BA; AF, LH har brukt svaert höye oljetillegg i mange maneder na. Begge SAS og DY har vented lenge för de innförte disse tillegg og jeg tror det er ok for begge a bake disse 100 NOK na inn i prisen og öke eget lönnsomhet fremfor a starte en ny pris-slakt. Begge selskaper trenger mer cash i kassa. For SAS blir det enklere a na de malene fra sitt kostnadskutt programm, for DY blir det enklere ogsa. KLM-AF bör har stor respekt fordi de er förste som fjernes deler av den na. Prisen har synked nesten 40% og jeg tror den vil forsetter ned til 80$ / fat för det finner bunnen. Langt dypere vil det ikke ga, vi har vinteren som kommer og det vil öke etterspörelsen. Det er en positiv side-effekten av all den finans-uro. Den politistike ekstra som ble innbakt i oljeprisen forsvinner.
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men har JETA1 prisen synket med 40%? Merker liten forskjell i prisen på diesel og bensin i Norge.
Bensinprisen i USA er også høy i forhold til sist gang oljen kostet $90 fatet. Tror fueltillegg må være en god stund til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man skal ikke glemme at $90 fortsatt er svært høyt ...... det er lett å bli blind på prisene når ekstremitetene er så voldsomme.
Bensinprisene her i ATL er fortsatt 50c over det de var før Ike .. og det til tross for at det ikke ble betydelige skader hverken på raffinerier eller oljebrønner ... Det finnes mer enn tilstrekkelige reserver, men likevel leverer ikke oljeselskapene nok til stasjonene. Jeg så i går og i dag stasjoner som ikke har bensin. Likevel er de stasjonene som har bensin omtrent folketomme. Jeg tror oljeselskapene er i ferd med å gå på en velfortjent smell. Utenom rushtidene er det nå påfallende lite trafikk på veiene rundt her. Noen synes å ha glemt hvorfor reserver kalles reserver. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
NAS slutter opp marginalt 0,83% på tynt volum.. Aksjen er i 36,40 kr, om jeg ikke husker helt feil så var kursen 30kr da NAS kom på børs for noen år siden..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kom de ikke på børsen 18.12.2003 , kr 25,- eller deromkring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror at utropsprisen på DY på børs var 32kr, laveste kurs var vel rundt 7kr på et tidspunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Riktig dato, kurs første dag var 29,57 iflg Oslo Børs Så snart er det tilbake til start..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian saksøkes for salg av 737-300 maskiner | BraathensSafe1985 | Flyforum | 2 | 25-04-2019 01:38 |
Nytt Norwegian-salg | FlightDeck | Reiseforum | 5 | 06-10-2008 19:23 |
Restplass-salg hos Norwegian | DY | Flyforum | 3 | 29-07-2005 09:48 |
Norwegian begynner med inflight-magasin | tosfreight | Flyforum | 26 | 25-02-2005 19:00 |