![]() |
|
![]() |
#21 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Jeg reiser mye SVG-OSL og får kaffe og morrabrød. Jeg reiser SVG-CPH og må betale for det samme. Samme selskap eller konsern? Ikke helt samkjørt enda her nei og det viser noe av temaer som har vært oppe her på forumet tidligere , det er ikke bare forskjell i fagforeningene , det er forskjell i produktet også. Forøvrig så er begrepet service bredere enn kaffe og morrabrød for meg og mange andre med stort reisebehov : 1.Innsjekk automater som virker 2.Smidig ombordstigning 3.Får det sete jeg ønsker(2A) 4.Rene fly 5.Flyene går på tiden(også returflighter om ettermiddagen.Her blir det ofte venting på crew fra en inngående flight. Igår måtte jeg vente 30min på OSL på SK4043 fordi CA var forsinket inn fra HAU til denne flighten.Jeg har forpliktelser hjemme også jeg skal nå!) 6. Baggasje blir skikkelig behandlet og ikke mishandlet under inn-og utlasting. Jeg kan ikke kjøpe ny koffert hvert år. 7. Baggasjen kommer med det flyet jeg reiser med og ikke utlevert 8-10timer etterpå. 8.Baggasjeutlevering skjer innen 10-15min og ikke 30-45min som nå. 9.Smidighet ved ombooking av billett dersom jeg skal på et tidligere eller senere fly enn planlagt. Disse tingene er viktigere for meg enn kaffe og en bolle med ost der du må ha solid gebiss for å rive av en bit.Folk med feilfrie gummer kommer nok til kort her og vil oppleve service på sin måte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Fløy OSL-BDU og TOS-OSL sist uke. Flyet var ca en halv time forsinket til Bardufoss og nesten det samme til OSL på returen; Det er dårlig service.
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et annet servicerelatert poeng, er informasjon til pasasjerene ved forsinkelser.
I de siste årene vet jeg ikke hvor mange ganger SK-fly har vært forskinklet og det ikke er blitt sagt et ord i kabinen om dette når man endelig kommer ombord. Jeg synes det er rett og rimelig å få en liten forklaring rundt forsinkelsen av mannskapet, samt en liten unnskyldning for det inntrufne. Jeg har full forståelse for at tekniske ting og momenter utenfor selskapets innflytelsessfære kan forårsake forsinkelser, men jeg blir en mye blidere kunde dersom jeg føler at de ansatte viser at de er klar over problemet dette medfører for passasjerene. VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Slik opplever jeg som service. Folk på tvers av fagene som jobber sammen gir godt inntrykk for kundene. Det kunne bli enda bedre her , men det tar nok litt tid før konkuransen får øynene opp hos alle ansatte og nødvendigheten av å jobbe sammen for å lykkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Meget godt eksempel. Når folk tenker litt "utenfor boksen" kan man ofte løse ting på en fin måte. Send gjerne en mail til SK om dette, fint for crewet å få tilbakemelding på at paxen faktisk skjønte hva som skjedde og likte det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er vel kun SAS Norge som kjører "Vi relanserer service" kampagne og slagord. SAS DK har da valgt ett bedre konsept og kjører på med "Det er godt at følges med SAS" kampagne og jeg liker de reklamene filmene de kjører her nede svært godt og for meg fremstår det som en tydeligere og bedre kampagne enn den SAS NO har valgt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siste nye nå er at GBP ikke akksepteres lenger på SAS flyvninger...... Ikke akkurat "vi relanserer service" i mine ører . Relansere betyr jo ikke nødvendigvis bedre service, men det er jo det en liksom forventer
![]() SAS er ikke noe vekslings-kontor, men etter min mening bør en kunne betale med nordisk valuta, euro og pund. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det jeg legger i service, er:
- kort ventetid for å sjekke inn. - Genuint vennlig betjening - Flyet skal gå på rute - Informasjon ved forsinkelser, og tilgang på personale man kan spør spørsmål. - Det lille ekstra. Og det siste kan være så mangt. Kan komme med to eksempler: - Braathens til London Gatwick fra Bergen: Vi fikk mat, og en gulrotkake. Gulrotkaken var utrolig god, og det sa jeg til flyvertinnen da hun samlet inn søppel. 2 minutter lente hun seg over med en ny gulrotkake til meg, og et stort smil. Det koster så ufattelig lite, men flere år senere husker jeg fortsatt denne lille tingen. - Braathens på vei til London: Vi hadde med oss vår lille datter, som da sikkert ikke var mer enn 9 måneder gammel. Allerede da var hun et lite sjarmtroll av en mulatt-baby. Flyvertinnen ble genuint glad av å "snakke med" vår datter, og spurte om hun kunne få ta henne med bak å vise henne frem til kollegene. Da hun kom tilbake, spurte hun om hun kunne få ta henne med i cockpit også. Tiden gikk, og jeg lurte på hva som skjedde, og gikk frem og banket på cockpit døren, og der åpner døra seg, og datteren vår sitter på fanget til kapteinen. Det er en opplevelse som virkelig varmer en nybakt far. Og det glemmes ikke. Jeg gikk bak og hentet fotoapparat, og sendte bilde til Braathens og takket for en fantastisk tur. Det er ting som varmer. Det er eksempler på "det lille ekstra", som skal gjøres fordi man er genuint interessert i å gjøre det. Ikke fordi det står i en manual at det skal gjøres. DET er service!
![]() |
#32 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg synes IMM i stor grad setter fingern midt i puddingen her. Sånne typer opplevelser, med det glimtet crew'et hadde, gjør jo at man husker selskapet med positivt fortegn.
![]() |
#33 |
Newcomer
|
![]()
Jeg fløy GLA-ARN med Sas, tror det var SE, men hvertfall noe av kabinpersonalet var norsk. Da gikk PA'en i 10 minutter om den fantastiske Shop Now katalogen, eller hva det heter, om hvor fantastiske tilbud de har og at dette var siste dag de solgte alt det rælet de vanligvis har i de katalogene. Ufattelig irriterende og ga en ordentlig Ryanair følelse.
Stod også og ventet i 5-10 minutter på at SGS skulle komme og ta oss i mot i ARN, kanskje ikke så lenge, men alikevel irriterende. Det som gjorde det verre var at flight crew maste på PA at det tok litt tid å få gaten på plass siden de var så tekniske på ARN, og det når jeg satt og så rett på gaten hvor det ikke stod en sjel. Nå som Norwegian har fått automat innsjekk og seating er de to selskapene, for meg, helt hipp som happ. Kanskje Norwegian hakket over siden de har penere jenter i kabinen og Kjos kanskje er Norges råeste mann ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er så enig så enig med IMM her
![]() ![]()
![]() |
#35 | |
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kan ikke fatte hvorfor det er kun flyvertinner som er så viktig:exclamati :exclamati Diskriminering
![]()
![]() |
#38 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
hehehe, det er vel egentlig greit at de fleste menn setter mer pris på flotte flyvertinner enn de setter pris på flotte flyverter
![]()
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flyverter er best for service ovenfor menn som jeg
![]() ![]() ![]() ![]() Herlig med et slikt superusakelig innlegg på en lørdagskveld, men gøy . Jeg er jo jævla ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizzair relanserer Gdansk-Molde | Someone | Flyforum | 4 | 27-06-2019 13:36 |
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" | EB | Flyforum | 51 | 24-12-2015 12:11 |
Service SAS vs. Aegean. | Twin Otter | Reiseforum | 4 | 28-04-2012 17:34 |
SAS relanserer CloudShop | FlightDeck | Reiseforum | 24 | 30-04-2010 09:05 |
SAS Bagasje-service ! | linium | Flyforum | 4 | 26-10-2007 12:27 |