Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-07-2007, 17:42   #21
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Tur-tullinger skaper køer på Gardermoen

Quote:
Originally posted by Savipix

Quote:
Originally posted by TOS

Jeg har reist til Danmark med barn, uten pass og uten fødselsattest. Det gikk helt fint. Når det gjelder pass på hoteller i utlandet så varierer vel praksis endel. Jeg har bodd på en rekke hoteller i f.eks. London hvor de ikke har etterspurt pass ved innsjekk, men det er mulig at de ikke har fulgt gjeldende praksis.

Nu är inte UK en del av schengen :-p
Nei, og desto større grunn til å spørre etter pass..?:wink
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 18:28   #22
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Jøss, en del tur-tullinger her inne også!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 18:54   #23
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by AirbusTero

Garantert...! Personlig så har jeg alltid passet mitt med meg (selv på innenlandsreiser....) - det ligger i fast lomme i PC-bagen min (som er min trofaste følgesvenn...). Visste dere at dere bør være klarer til innsjekk 1,5 timer før avgang....? Det har ikke jeg hørt om noen gang. Kanskje er dette et OSL-fenomen, og da trenger ikke vi distriktsbeboere bry oss for mye om det som står der...?

Edit: Hva er så dette med at om alle hadde kommet til riktig tid....? Når er riktig tid? Når man har spurt om det her på forumet så får man aldri noe klart svar, så hvordan skal herr og fru Nordmann vite hva som er rett tid.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 21:38   #24
Bluejuice
ScanFlyer Blue

Bluejuice's Avatar

Quote:
Originally posted by The Ticketor

Tur-tullinger skaper køer på Gardermoen

De føler seg så flyvant at de overser det mest elementære: Innsjekkingstiden og passet. Luftens "verdensmestere" forsinker både seg selv og andre på Gardermoen.

Aftenposten
Hva gjør en areadirector?
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2007, 08:27   #25
JetBlue
ScanFlyer Molded

JetBlue's Avatar

Quote:

Jada, jeg er blitt stoppet på OSL med kniv i dokumentmappen jeg, flaut, men artig opplevelse. Det kostet 35,80 i hittegodsoppbevaring til jeg kom hjem senere samme dag.

Må si at reaksjonen hos de øvrige pax i sikkerhetskøen var noe anspent, det var nemlig en sprettkniv.

Så jeg innrømmer gjerne at jeg har mine svin på skogen. Kniven hadde havnet i vesken fordi min datter syntes jeg trengte den på mine reiser.
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2007, 08:32   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by JetBlue

Quote:

Jada, jeg er blitt stoppet på OSL med kniv i dokumentmappen jeg, flaut, men artig opplevelse. Det kostet 35,80 i hittegodsoppbevaring til jeg kom hjem senere samme dag.
Har selv blitt stoppet, men sparte oppbevaringkostnadene. OSL har så mangle skjulte gjemmesteder, som basert på alt støvet som ligger der maks blir vasket hvert 10 år. Så har måtte legge igjen gjenstander på ett sted jeg vet om ved ett par anledninger
Old 26-07-2007, 16:02   #27
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Å skulle reise utenlands (uansett hvor) uten passet er ganske klønete spør du meg. Passet er jo ikke akkurat noe stort og tungt dokument å bære med seg og det kan fort bli både stressende og ubehagelig å skulle legge det igjen hjemme.
"Jeg gadd ikke å ta det med" hører jeg til stadighet. Betyr dette det samme som "jeg glemte det og jeg har heller ikke peiling på hvor det er"?
Old 26-07-2007, 16:05   #28
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Nei, det betyr som ofest kun "jeg har ikke peiling".
Old 28-07-2007, 17:35   #29
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Synd at ikke Norge har fått ræv.. i gir, og kan utstede slike ID-kort som de f.eks. har i mange andre land. Da hadde man sluppet å ha med passet til svært mange land, og et slikt ID-kort hadde fint fått plass i lommeboken. Et slikt kort som permanent hadde sin plass i lommeboken, ville nok løst mange sine "passproblemer"..
Old 29-07-2007, 20:56   #30
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Vil vel påstå at Mr. Wangen i Northport er dagens på bærtur tulling...

Først sier han at det er et problem at folk kommer i god tid før avgang. Deretter sier han:

Quote:
De som reiser bare én gang i året, er de proffeste, mener Wangen i Northport.
og

Quote:
- De kommer i god tid, de er flinke, og de planlegger. De vil gjennom innsjekkingen for å spise og gå rundt i taxfreebutikker, sier Wangen
Snakk om svada. De som er proffe er folk som reiser ofte, ikke de som reiser en gang i året. De som reiser en gang i året bruker minst 3 ganger så lang tid i sikkerhetskontrollen, de stopper opp midt i veien for å orientere seg, de stopper opp i midtgangen i mange minutter og øker boardingtiden betraktelig. Derfor hater vi å reise om sommeren fordi da tar alt sinnsykt lengre tid på grunn av den paxen som Mr Wangen roser opp i skyene...

Vi som reiser ofte sjekker aldri baggasje, vi har alltid væskeposen, mobilen og laptopen klar og zoomer igjennom sikkerhetskontrollen uten et pip. Vi kjenner også alle reglene og vet nøyaktig hvor lang tid alt tar.

Nei, Mr. Wangen, her er du på bærtur. Det er stor forskjell på forståsegpåere og frekvente reisende...
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2007, 21:38   #31
Bluejuice
ScanFlyer Blue

Bluejuice's Avatar

Quote:
Originally posted by Tommy777

Vil vel påstå at Mr. Wangen i Northport er dagens på bærtur tulling...

Først sier han at det er et problem at folk kommer i god tid før avgang. Deretter sier han:

Quote:
De som reiser bare én gang i året, er de proffeste, mener Wangen i Northport.
og

Quote:
- De kommer i god tid, de er flinke, og de planlegger. De vil gjennom innsjekkingen for å spise og gå rundt i taxfreebutikker, sier Wangen
Snakk om svada. De som er proffe er folk som reiser ofte, ikke de som reiser en gang i året. De som reiser en gang i året bruker minst 3 ganger så lang tid i sikkerhetskontrollen, de stopper opp midt i veien for å orientere seg, de stopper opp i midtgangen i mange minutter og øker boardingtiden betraktelig. Derfor hater vi å reise om sommeren fordi da tar alt sinnsykt lengre tid på grunn av den paxen som Mr Wangen roser opp i skyene...

Vi som reiser ofte sjekker aldri baggasje, vi har alltid væskeposen, mobilen og laptopen klar og zoomer igjennom sikkerhetskontrollen uten et pip. Vi kjenner også alle reglene og vet nøyaktig hvor lang tid alt tar.

Nei, Mr. Wangen, her er du på bærtur. Det er stor forskjell på forståsegpåere og frekvente reisende...
Amen
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2007, 00:34   #32
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Hvem er Wangen? har jobbet i NP siden Oktober, men aldri hørt om han
Eirik som det er bilde av er veldig flink og proff
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2007, 14:02   #33
C172
ScanFlyer Gold

C172's Avatar

Syntes det dumt å kalle kundene for tullinger. Det er nok journalisten som har vinklet "storien" og satt egne ord på tingene. Kan forstå at en del passasjerer roter litt i innsjekkingen og tingene tar litt tid. Har selv løpt i koridorene på flyplassene og kommet akkurat i tide det skyldes nok uvitenhet om traffikale problemer i byen jeg har vært i og køer i innsjekk og sikkerhetsjekk. Det dummeste er nok på STN da vi står og venter på innsjekk og kundene foran blir ekspedert og plutselig stenger innsjekkingen og nekter på at det sto Haugesund på skjermen for 10-15 sekunder siden. Reisefølget på 5 pax er glad vi nåde frem i tide men blir avvist. NP gjør en kjempe jobb med å ha folk klar til å hjelpe folk gjennom tid krevende køer når kunden har vært uheldig og kommt litt sent. Har selv jobbet på oversice og hjulpet kundene og fått de fornøyd og mange ganger kun med informasjon og noen ganger forlatt posten min og fulgt de til f.eks assistansetjeneste. De har vært veldig sure men med hyggelig hjelp har de blitt smilende fornøyd. Adecco har også folk som bistår og informerer passasjerene på OSL.
C172 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2007, 21:02   #34
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Tommy Trippel;

Quote:

Har du vurdert å skrive en bok om hvor flink du er?
Blubird is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules