![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette var et teit topic.
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Takk for info.
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Var på en 5 dagers cruise med Leeward til Mexico når den var i flåten til NCL, et fantastisk flott skip! den heter vel Silja Opera i dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Er ikke i slekt med nevnte person nei, men man driver og fusker litt i "røysla"... ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Desverre! Skulle gjerne sett tidl. "M/S Silja Opera" fortsatt i drift, i de flotte Silja-fargene - men hun foretok sin siste reis for Silja Line (i dag: Tallink Silja) allerede for over ett år siden. 13. Februar 2006 var siste dagen hun var i ordinær rutetrafikk for Silja Line (Åbo - Mariehamn - Kapellskär-ruten). Akkurat nå ligger det flotte skipet i opplag i England, og skal vel etterhvert seile under bekvemmelighetsflagg - fått ny hjemmehavn i Nassau. Navnet er inntil videre kun "Opera". Svært synd at hun etterhvert kommer til å bli flyttet langt vekk, skulle gjerne ha reist med henne - var mange flotte Suiter ombord der! Bilder av lugar: "Silja Opera Royal Suite"
![]() |
![]() |
#28 | ||||
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her er en vakker dame (til tross for herrenavn), som gjestet Kristiansund 6. og 7. mai.
Kanskje dere som bor i og rundt Oslo ikke synes det imponerer, fordi dere har sett dere mett på skuta, men når det ankrer opp en slik midt på havna, og man får anledning til å ta fine bilder kl. 0600 om morgenen..., da blir iallefall jeg imponert. Værsågod, her er KNM "Christian Radich" (som nå har forlatt byen....) ![]() ![]() ![]() ![]() Fotos: ©S. Ludvigsen
![]() |
#33 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Jeg får aldri nok av Christian Radich:clap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tok bilde av et supply fartøy fra Mærsk akkurat i det sola passerte mellom to skylag tidlig i dag også. I bakgrunnen bygger det seg opp en mørk himmel i.f.m. regn som var på vei. Kristiansund er kjent som den polykrome by, og lys sammen med fargene gir et, (etter min egen mening da), bra resultat....
![]() ![]() Foto: ©S. Ludvigsen
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ettersom tråden allerede er OT, og som en trøst for alle møringer som ser at AaFK blir banket, drister jeg meg til å legge inn denne - Norges beste busslivery?
Hm, fikk ikke inn bildet, men her er linken for de som er interessert: http://www.geting.se/viewimage.php?image=8036-SRB150a.JPG |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Tråden er vel ikke OT? Tråden heter jo "Skipsinteresse på Scanair?" At det er en OT-tråd blir vel noe helt annet, eller? *pirke-pirke*
![]() |
![]() |
#37 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Å..., sånn nå...
![]() Joda, stilig buss det der... EDIT: Til din kommentar ang. AaFK's tap, så tror jeg det er vi nordmøringene som er mest lei seg, bortsett fra sunnmøringene selvsagt. Men nå skal ikke jeg begynne noen slik diskusjon....:huh:
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fine bilder!
La merke til tunellbildene, jeg kjørte gjennom der i dag på vei fra Sogn til Stavanger. Jeg var forresten med under byggingen av Lærdalstunellen. Det var litt av et prosjekt, med drift fra 4 stuffer samtidlig. Det var ikke så lyst inni "hallene" den gangen, og det ble utviklet egne semi-dumpere som kunne snu på tvers av tunellen bare ved å rygge en til to ganger. Totalvekten var opp mot 100 tonn for en semitrailer.. Totalt OT, men spennende om man er interessert i den slags. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Ute på tur
|
![]()
Skal dere først holde på med båter, så er det jo en båt som er finere enn de alle, Statsraad'en:
![]() og ![]() men så kan jo sånn nattlig belysning få mange skip til å se fine ut: ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Scanair | LN-REF | Bilder & foto | 2 | 28-12-2013 02:15 |
Scanair MD-80 | rhusberg | Flyhistorisk forum | 10 | 16-03-2012 16:36 |
Scanair DC 9 / MD ?? | safir | Samlerhjørnet | 4 | 17-02-2012 19:14 |
Scanair | Fredriksen | Flyhistorisk forum | 3 | 04-06-2007 22:41 |