Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2024, 18:14   #21
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God morgen fra Kuwait

…og fremme i Ørebro kan vi konstatere at det igjen er farger i glassene. Puh;-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 19:03   #22
Futura
ScanFlyer Gold

Default Re: God morgen fra Kuwait

God kveld fra KWI Airport. Vi fikk ikke så mye ut av dagen. Kona hadde ikke fått sovet før sent, så vi kula'n på rommet som det heter, til ca 11.30, så dro vi på Kuwait towers, så på Assima Mall, der vi stort sett drev vindusshopping, men det ble 2 pølser og 6 flergangs plastikk kopper på IKEA. Så lette vi etter Kuwait Historiske Museum, som vi gikk rundt 4 ganger uten å skjønne hvor det var. Det var ikke noe skilt på døra som sa hva som var museet. Så kjørte vi Arabic Golf Road, langs sjøen mot flyplassen, stoppet på en burger restaurant der en knøttliten burger kostet skjorta, 62kr for noe som var mindre enn en vanlig hamburger på McD. Så mot flyplassen, der vi stoppet på en betjent automat-bensinstasjon for å fylle tanken, men de tok bare lokale kort eller cash, og fra Minibanken fikk vi ikke ut noe som helst med noen av de 5 kortene vi har. Men det løste seg til slutt, da vi kjøpte en flaske drikke på bensinstasjonkiosken, for det vi hadde fylt for. Bensinen kostet forøvrig 3,55kr/liter. Så ble leiebilen levert hos Budget, så da ankom vi på ankomst og var dermed forbi innsjekk til Gulf Air da vi kom opp fra ankomst, så da måtte vi tilbake og ut, for å gå inn igjen på riktig sted, noe som var ren gjetting, hadde det ikke vært for at vi så det da vi gikk tilbake. Så sikkerhetskontroll. Alt ut av sekkene og for første gang har jeg opplevd at vi må skru på PC og pad for å bevise at den virker. I passkontrollen stod vi med visa i A4 størelse så da ble vi sendt til GCC skranken, der det ikke var noe kø. Etter passkontroll var det enda en sjekk av at pass og billett stemte. Nå sitter vi å venter på avgang om 60 min til Bahrain, så får vi se om vi rekker en tur ut av flyplassen de 4 timene vi er der. Deretter 5 timers nattflight til Dhaka, som er eneste nattflighten vi skal ha på denne ferien og den lengste flighten, etter Norse, hjem fra BKK, men den er i Premium. Jeg har booket sete 45A og C, så vi får se om vi får 3 seteren alene, som vi fikk med begge Pegasus flightene, der jeg hadde booket A og B på begge fligher. Vi kunne by på oppgradering til Falcon Gold Class, men med minstebud på 4000kr/pers på BAH-DAC så ble det droppet. Da ønsker jeg alle en bedre natt en meg, så høres vi nok fra Bangladesh i morgen.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2024, 21:27   #23
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Om man må transplantere en lever pga høyt alkoholforbruk så snakker vi et forbruk som er helt sinnsykt ekstremt, at ja et forbud mot alkohol på livstid nok er innafor. Da snakker man kanskje en flaske sprit over flere år daglig evt mer. Leveren er et organ som er ganske robust og klarer som regel greit å reparere seg bare man gir den litt pause fra alkohol fra tid til annen.

Jaja god dag fra Oslo ikke så veldig mye på agendaen i grunn. Må fiks et par småting i løpet av dagen, men det er det. Ha en fin dag!
Verre er det med hjernen som virenskaplig bevist tar skade av hver eneste dråpe alkohol vi inntar…
Polaris is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules