![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Madrassen ikke like god som på sas. Setene er veldig brede og fine.
![]() ![]() ![]() Snek meg til bilde av F innimellom ![]() Mer C klasse ![]() ![]() ![]() ![]() Skjerm mellom setene som kan tas opp og ned er jo litt morsomt. Greit amenety kit, som jenter kan bruke som clutch men ble ingen pysj som jeg hadde lest om. ![]() Noise cancelling head set fra Sony av passende størrelse. ![]() ![]() Meny ble delt ut etterhvert. Savnet Blue Label en tripreport sa de serverte i C. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Litt usikker, men tror Ana tilbød spising i C når det passet for den reisende. De tok først bestilling på apertif der champis ble valgt. Hovedretten kunne også velges. Arving valgte biff. Jeg valgte hallibut, men fikk biff.
Apertif. Lærte etterhvert at de stoppet å skjenke i glasset da jeg sa takk, men første champis ble vulgær. ![]() Biff som var mør. Forstod først etterpå at jeg måtte bestille ris ved siden av. ![]() Til dessert fikk jeg ost og vaniljeis. ![]() Fikk en rett med biff og ris som mellom måltid. Arving fikk oppvarmet chiabatta med kylling. ![]() Lasagne før landing var godt. ![]() Var raskt ute av flyet, men vi kom nok fem minutter bak et fly fra sq. Hadde blått merke på covid fasttrack fra nettregistering, men datter på 12 var rød (under 18 i følge med voksen trenger ikke vaksine). Gikk mellom noen mennesker som fikk beskjed om at jenta var tolv år og vi slapp gjennom. Så var det en ganske lang immigration kø som gikk overraskende raskt. La merke til en mini bank rett til høyre etter immigration og fikk tatt ut valuta. Greit å bruke denne for prøvde senere to minibanker med visa, master og amexlogo i byen som ikke virket. Etter dette gikk vi til en costum maskin som ikke virket. Stilte oss i kø for manuel, toll behandling. Jeg gikk å gjorde et nytt forsøk på datamaskinen for tolldeklarering som gikk gjennom, men ble stående i den manuellemkøen just in case. Greit å registrere immigration, covid og tolldeklarering før avreise på nettsiden japan fast track. Du skal ha to bar-codes per pers pluss en felles for familien for tolldeklarering. Kom oss gjennom og kjøpte billett til nest site tog til Giza. Tom ca 40 min. Toget gjorde visst et skifte fra blå til rød linje, men det var ikke nødvendig å bytte togsett. Brukte totalt 2 timer fra landing til vi var på hotellet. Gikk fra stasjonen til Ibis Style Ginza. Som var omtrent som for entet, grei seng og fikk sen utskekk til 14.00 som Accor Silver. ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Chriscross; 01-04-2023 at 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kom oss ut for å se byen neste morgen og vandret rundt i Ginza noen timer. Før vi sjekket ut å dro til Conrad. Fikk ikke oppgradering som Diamond siden hotellet var utsolgt flere netter. Litt kjipt å ikke få utsikten over Tokyou Bay, men rommene ligger i 30-37 etasje så en er uansett oppi høyden.
![]() ![]() Minibar med plass til litt egen drikke også er bra. ![]() ![]() Snakker vel fem ganger butikkpris for øl. ![]() ![]() Badet var bra. ![]() ![]() ![]() Blitt store flasker hos Conrad også. Byredo er vel ganske hipt om dagen. ![]() ![]() Beklager bildekvaliteten. ![]() Uysikt fra lounge ![]() Det ble mye kirsebærblomstring i flere ulike parker. Den startet tidlig i år med 16. mars. ![]() Last edited by Chriscross; 01-04-2023 at 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Executive lounge car vel litt skuffende bortsett fea utsikten. Var litt billig vin øl, men skal ha for Japansk whisky.
Afternoon tea ![]() ![]() ![]() ![]() Generelt mye mennesker i lounge så vanskelig med bilder. Utvalget av mat var litt dårlig til afternoon tea. Coctail hour var greit nok siden det ikke skal være fullverdig måltid. Må jo ta i betraktning at executive room hos Conrad ikke har samme påslag som club hos Intercontinental eller Ritz Carlton. På frokosten var de hissige på maks en eggerett pr person. Det gjaldt i restauranten også. Frokost ![]() ![]() ![]() Afternoon tea ![]() Last edited by Chriscross; 01-04-2023 at 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hadde frokost i hovedrestauranten en dag. Fint med omelett med hummer, men ville gjerne gjerne fått lov til å ha litt eggerøre i tillegg sammen med bacon etc. Bakevarer var kjipe.
![]() ![]() ![]() ![]() Bassenget, treningsrommet og ikke minst garderoben var knall. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by Chriscross; 01-04-2023 at 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Spiste på den kinesiske rastauranten en dag. Gllemte å ta bilde av nudlene til 3600 yen.
Fikk manet som apetikkvekker. (Den brandt ikke). ![]() Crispy duck versjonen var god ![]() Vårrullene falt i smak hos arving, men har ikke bilde av dem eller fried noodels (320kr). Jeg syntes dessert var god (avokado med kokosnøttis). Dattern syntes ikke det til tross for en pris på 260kr. Vannet betalte vi 150kr for. Øl (0,25) var ca 150kr. Tror vi fikk 25% rabatt og et glass house wine inkludert som hotellgjester og diamond medlem, men fortsatt stiv pris. En får si deg er omgivelsene en betaler for. ![]() Dette var vel kanskje slutten på rapporten. Regner ikke med store udokumenterte ting hnd-cph, men håper det blir en hyggelig opplevelse om crewet gidder. Vi er nå 12 kunder som skal håndteres i C, så de bør ikke bli overarbeidet. Også spent på Ana lounge på HND. Det er 650 meter fra hotell til direkte t-bane som koster 470 Yen til flyplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Søndag var tid for å sjekke ut. Våknet tidlig å tok en tur på mølla og litt svømming før frokost. Var egentlig ikke plaget av jetlag. Tenkte at det ville være rolig kl sju en søndag, men det var allerede kø.
Bestilte omelett og datter en fancy grønn pannekake. Fikk ikke helt taket på frokosten på dette hotellet. Etter frokost var det å pakke sammen og reise kollektivt til Hnd T3. Veldig smidig med google maps. Sas har check in området a innerst i avgangshallen. Fikk bekreftet at med online check in kunne vi gå rett til gate. Var lang kø og ingen fasttrack, men kø beveget seg hele tiden. Tok totalt 20 min og vi brukte 1t10 min totalt fra hotell til vi var gjennom sikkerhetscheck og passkontroll. Brukte sentral sikkerhetskontroll og da var vi like ved ANA lounge. ![]() Den var stor og ganske full, men litt roligere innerst. Det er to toalett områder og to buffeområder. Dusjer rett ved inngangen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Noodle bar som var vanskelig å se. ![]() Star Wars fly har de også ![]() ![]() Sas hadde gate lengst mulig bort fra check in området sitt, gate 141. Ana har en liten lounge i nærheten av gaten, men fikk beskjed om at den stengte kl 11. Lufthansa kom samtidig fra Muc og Fra ca 10.45. ![]() Rettelse, ser ut til at Muc reiser hjem når Fra ankommer. Last edited by Chriscross; 02-04-2023 at 03:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi var 12 i business. Tror ikke det var mange lenger bak, faktisk 5 i economy og ingen i ekstra etter en oppgang. Dette gav jo gode muligheter til å prøve seter i både go og business.
God benplass på føreste rad av «go». ![]() ![]() ![]() Hadde overlevd i premium setene, synd de tok bort leg rest på A330 for endel år siden. ![]() ![]() ![]() Toalettmappe byttet fea Filippa K til Dux, men samme innhold. ![]() Slippers når man reiser fea Hapan. ![]() Velkomstdrink i skikkelig glass. ![]() Drikken var stort sett som tidligere, men annen mat fra Japan. ![]() ![]() Røkelaks til forrett ![]() Eller roastbeef ![]() Lasagne som vegetarrett. ![]() Jeg hadde en japansk curry rett. ![]() Litt av alt til dessert. ![]() Buffet var bra. Den japanske flyverten var kjapp med å åpne en champis for meg. Mikeller hadde de i kjøleskapet. ![]() Vi sov visst fra et nordlys, men fint vær over Grønnland. ![]() Hadde en veldig nordlig rute. ![]() Last edited by Chriscross; 02-04-2023 at 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Var en lett buffet før landing.
![]() ![]() ![]() ![]() Etter å ha prøvd Ua, nh og Sk må jeg si at jeg liker sk best. Jeg er en enkel fyr og har ikke problem med å løfte på stumpen å gå i baren å få det jeg har lyst på fremfor å bestille fra setet og vente i 10 min på en øl. Maten var også god på denne flyvningen. Setet er ikke like bredt som Nh, men jeg synes det er godt. I lounge var det perfekt barnemat mens vi ventet på neste flight. Denne ble forsinket med 1,5 timer. ![]() Var på vei til B-gates da forsinkelse ble annonsert og tok en tur i Avistor lounge. Den var utrolig kjip. Det hadde tre typer Carlsberg og ost samt dårlig plass så vi gikk tilbake til sas lounge. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Pushback 21.55 (1t40 min sen) er sent når en kommer fra Tokyo . Sovnet i setet så snart rumpa var på plass. Ble vekket av flyverten som mente jeg burde fulgt med på sikkerhetsdemo. Lot være å svare at jeg syntes flyet burde vært i rute. Sas Ireland som fløy.
Var en normal flight mrd Mikkeller, vann og sjokolade. Kom inn samtidig som KLM så mye folk. Droppet tax free og rakk dermed tog 23.23. Takk til dere som har lest rapporten. Last edited by Chriscross; 02-04-2023 at 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Virker som Finnair vanligvis tar til venstre etter Beringstredet og kommer rett ned over Svalbard
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Problemet med det er vel at da er det ikke bare plast på business om blir forbudt. Men derimot all form for flygning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tok av feil vei på rullebanen | C130 | Småprat | 15 | 28-09-2018 04:58 |
Booket feil vei - what to do? | Chris1 | Reiseforum | 4 | 07-04-2017 19:01 |
Taue fly 'feil vei' | LN-MOW | Flyteknisk forum | 2 | 06-04-2017 12:13 |