![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Haha. Akkurat samme opplevelse vi hadde når man dro på en langhelg til Buenos Aires. Samme crew begge veier, og fantastisk service på tur hjem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Er det egentlig ikke mest gøy å besøke disse byene fordi en kan fly slike fjonge klasser over dammen? Jeg føler USA er veldig been there done that, men merker jo at jeg tråkker på noen føtter når jeg sier det. Er ikke like gøy å trøkke seg inn i sas plus til en by i Europa, selv om byene har mye mer å gi enn USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hmm, byer i Europa har mer og gi enn USA? 50 stater med stor variasjon har mindre og by på enn Krakow? Som jeg gjerne vil se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() Absolutt en Espresso i Napoli er fantastisk, men det er også South by Southwest i Austin også. Dette er jo på mange måter er fly entusiast forum, så at flyreisen og opplevelsene ombord, fjonge eller ikke, står i fokus er heller ikke så rart, vi er forskjellige - noen av oss stortrives i Venice California og Venezia. Jeg vet bare en ting, jeg er absolutt ikke ferdig med noen ting, til det er jeg alltfor ung (er yngre enn LN-MOW) ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Vi synes det er morsomt å besøke nye kjente Amerikanske byer med jevne mellomrom. De fleste har vært virkelig morsomme og se, men samtidig holder med en gang. Optimalt for oss er storby noen dager før varm ferie etterpå - både i US og Asia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kjapp oppdatering.. nå er det straks ut mot flyplassen
Washington vokste definitivt på oss, men helt klart en by vi ikke kommer til å bruke ressurser på å oppleve igjen. Jeg må si fremdeles Miami og det området er uten tvil favoritten fremdeles. Sofitel var flott, men ser ikke helt alle fem stjernene. Lott slapp betjening og virkelig utrivelig bar og restaurant. Beliggenheten er helt super og rommet ok, men i overkant dyrt. Du må grine deg til Gold fordelene som jeg ikke har sans for. Kult å se Cherry Blossom og Old Ebbit og Martins var legendarisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det gikk meget greit å Ubre til museumet og der var jo litt av en sjappe.. Mye gåsehud på far. Det rareste å se var faktisk Enola Gay med tanke på hvor mye rabalder hun (eller da sønnen hennes) klarte å lage.. Uber til var med en fra El Salvador, og fra museet til IAD var Egypt.. Herlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Wow.. Polaris opplegget på flyplassen.. innsjekken super (Veninnen var fra Syria og gledet seg til klokken 1930). Ingen fast track litt minus.. Voldsomt stor flyplass og voldsomt t-bane nett mellom terminalene.
Denne Polaris loungen som vi sitter i nå er jo helt utrolig. Deilig klientell (ingen kort-kunder tror jeg?) Nydelig mat, gode viner og en utrolig service. True story: Datter tippet Etiopia på kelner #1 og jeg tippet Bangladesh på kelner #2 og vi hadde begge rett. Dette synes de er gøy og du får ikke helt samme reaksjonen som når du spør pakistanere i Norge hvor de erfra. Last edited by SudCaravelle; 27-03-2023 at 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Problemet er jo at man"koser opp" før man i det hele tatt kommer seg ombord på børsa. Herlig klientell her også, men svært få av de tipser så man får virkelig cred når vi tipser de rundhåndet. (Jeg gidder ikke fortelle at vi flyr gratis og at det er Dragens penger)
PS! Til og med toalettene her er jo nesten FCT nivå. Vil faktisk si at denne loungen er bedre enn lille-FCLen vi var på MUC sett bort i fra at her er det Lanson og ikke Louise. Last edited by SudCaravelle; 27-03-2023 at 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da var vi ombord.. Dette er faktisk temmelig eksotisk da alt er en ny opplevelse. Veldig hyggelig, men ganske voksen betjening, kule seter, sinnsyk morsom safety video, grusom musserende i plastglass, tar i mot bestilling av mat før takeoff. Putene og pleddene er virkelig bra med en kosepute og en rene Tempura-puten.
Ganske godt førsteinntrykk og nesten som de røffer det litt til i kantene så det ikke blir for bra. Sender denne jeg da jeg er lit usikker på om denne har ISDN. Gleder meg til lyden av 777 rusingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
For meg er det SR-71 som gir mest gåsehud, vi har jo en stående på et museum nede i Oregon, et merkelig museum som har meget nær tilknytning til Air America. Igjen takk for at du deler - som litt fly interessert er dette langt mer av interesse enn Heiniken Piss i Brussel.
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Litt oppdatering før nettet forsvinner - Sabla bra utvalg av filmer OG de listes med IMBD score. Elendige høretelefoner. Koser oss og jeg er spent på hvordan bestemor blander Bloody Maryen senere.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så var vi allerede i "Great" Britain. Den overfarten var proff og komfortabel. Maten var skikkelig brekke seg ekkel både fisk og kjøtt, men nydelig dessert og gode viner. Fisken som badet i noe sitrus var så vond at det var nesten litt "Jackass" moro å spise den. Tror vi sov 4-5 timer. Det var som nevnt lave forventninger, men det var en proff totalopplevelse som jeg helt klart kan gjøre igjen. Trikset er å gafle i seg i Polaris loungen og eventuelt ta desserten om bord.
Litt kjipt at de som de fleste andre selskapene lager ett sant helvete ombord 90 minutter før landing hvor de kaster trallene så hardt de kan i veggene, slår kjeler mot hverandre og hyler som høner. Hadde vært kult å våkne i det flyet lander. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så landet man uthvilt og så til stor glede at SAS flyet gikk fra samme terminal som United kom inn og hvor alle god-loungene ligger. Synd de ikke alltid går derifra og skjønner ikke hvorfor de bytter frem og tilbake.
Gleden var litt kortvarig da av en eller annen grunn så måtte vi gå hele veien til den andre terminalen for sikkerhetskontroll, og der var det VM i carry on. En indisk familie med fire kofferter og fire bagger hvor samtlige inneholdt en eller annen form for flytende. Så spaserte vi hele veien tilbake og rakk faktisk en liten frokost på SQ loungen. Liker LHR. SAS Plus fra LHR gidder jeg ikke kommentere da det er vel ganske klart hva jeg mener om den overgangen fra biz på langdistanse. Last edited by SudCaravelle; 28-03-2023 at 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Snipp snapp snute.. Så konlusjonen.. Som nevnt fantastisk å oppleve disse amerikanske storbyene, og alltid morsomt å se hvor forskjellige de er. Kommer nok aldri til å dra tilbake til DC privat, men vil for det anbefale å se den.
Det å reise med en som akkurat ble tenåring var som forventet ufattelig hyggelig. Tror dagens tenåringer er langt mer reflekterte og empatiske en tidligere og er ufattelig morsomme. Nå har det blitt 12 atlanterhavsflighter siste året av foaskjellige slag, og som vanlig har forventingene alt å si.. United overrasket positivt. Forhold til utsalgsprisen på billettene vil jeg rangere turene slik : 1. Swiss Biz 2. Lufthansa Biz 3, United Polaris 4. SAS Economy (A350) 5. Lufthansa First 6. SAS Biz (A350) 7. SAS Biz (A330) 8. SAS Plus USA-savnet er der allerde, og det er lagt ned veto om Florida neste tur.. Dog godt med en uke pause før det er 06.00 flighten til ALC i påsken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hehe jeg savner de dagene hvor USDen var i 6 kroner jeg. Det var good old times. Og euroen på 8 helst. Nå er det jo faktisk sånn ca dritdyrt å dra til USA og særlig når man skal dar ut og spise hvor tipsen gjerne bør være minst 15-20% helst mer. Er det en ting jeg ikke savner med USA er det tipsingen som forventes overalt, det er til å bli sprø av selv når servicen ikke har vært sånn der. Men ja jeg liker jo USA egentlig jeg og. Takk for en fin rapport! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Vi vurderte å leie bil - men så senere at parkering var 75USD per natt, og igjen da tips til valet-gutten. Noe av det som var merkelig dyrt er jo småting på 7Eleven som vanlig vann eller en sjokoladebit - en ting er dollarkursen, men det var jo helt ville utsalgspriser. En kopp svart kaffe lå fort på 6 dollar på frokosten og sa snakker vi 80-85 kroner inkludert tax og tips. Jeg må jo si at det nå faktisk er for dyrt til at det er forvarlig å dra dit på lengre ferier. Vi hadde jo pappaperm der borte i 7 uker hvor dollaren lå på 5 kroner og Miller på happy houren kostet 2 USD. Du merker den fort når de fort tar 8 USD for flasken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fortsatt ganske billig utenfor de største byene. Kronekursen hjelper dere selvsagt ikke, men en svart kaffe på Starbuck$ er vel ca $3. Da har nok 7/11 tatt betaling for hellig melk i kaffen. Jeg betalte vel $1.50 for veldig god kaffe på en stor truckstop på interstaten forrige helg. Fikk både hamburger og chicken sandwich for $6, på Wendy’s.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair A350-DO Live Trip Rapport | LN-FHU | TripReports | 75 | 11-10-2015 21:25 |
Live-rapport. Uoffisiell FlypratDO 23-24/8 | Twin Otter | TripReports | 119 | 23-09-2014 20:59 |
Live rapport vs. rapport når man kommer hjem fra reisen? | Twin Otter | TripReports | 2 | 26-06-2010 08:10 |
Reg request og live trip rapport | Someone | TripReports | 9 | 22-12-2006 10:42 |
Live trip rapport fra Lufthansa | dc-8-63 | TripReports | 1 | 31-10-2006 08:02 |