Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-10-2006, 20:33   #21
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL

Quote:
Originally posted by litt-amatør

At Thai ikke 2-3 ggr i uken tar turen til OSL fra ARN eller CPH er komplett uforståelig. Og det mener jeg rent objektivt også er riktig. Jeg har ikke tenkt meg til Asia, men jeg hadde aldri tatt TG så lenge de neglisjerer Norge så totalt som de gjør.
Da får du heller holde deg hjemme! Alle flyselskap neglisjerer jo Norge da det ikke er noe selskap som har rutefly mellom Norge og Thailand. (Ser bort fra charter)

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2006, 20:47   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by MD11

En direkterute fra OSL vil jo automatisk tappe fra ARN og CPH. Dermed går vel vinninga opp i spinninga for TG.
Vel samtidig vil den stjele fra AY via HEL, KL vi AMS, BA via LHR etc etc itillegg vil en ny rute nesten alltid øke markedet til, så så mye vil de ikke tape på det
Old 11-10-2006, 21:37   #23
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

SAS burde kjenne sin besøkelsestid på OSL og fly noen turer pr. uke til BKK.
Old 11-10-2006, 21:39   #24
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Jepp, jeg er med! Det hadde faktisk vært mer aktuelt for meg med en tur til Thailand hvis det gikk direktefly. Og slik tror jeg faktisk det ville være med flere dersom dette ble markedsført på en fornuftig måte.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2006, 21:43   #25
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally posted by AirbusTero

Jepp, jeg er med! Det hadde faktisk vært mer aktuelt for meg med en tur til Thailand hvis det gikk direktefly. Og slik tror jeg faktisk det ville være med flere dersom dette ble markedsført på en fornuftig måte.
Og det selvom direkte ruten var dyrere enn via AMS, LHR, HEL ?
Old 11-10-2006, 21:44   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:

Og hvilket fly skal de bruke der? Skal de gå i hangaren og hente frem de A340'ene som de har gjemt bort og ikke sagt til noen at finnes
Old 11-10-2006, 21:57   #27
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:

Og hvilket fly skal de bruke der? Skal de gå i hangaren og hente frem de A340'ene som de har gjemt bort og ikke sagt til noen at finnes
Det er SK's problem og ikke mitt. Men hvis SK er intressert i å gi bort markedet til andre aktører ( noe de forsåvidt allerede har gjort ) så blir det bare smuler igjen. Hvor er den interkontinentale satsningen til SK??

Old 11-10-2006, 21:59   #28
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Og det selvom direkte ruten var dyrere enn via AMS, LHR, HEL ?

Ja, faktisk tror jeg "terskelen" ville blitt lavere for min del. Og kanskje for en del andre også. Man har jo mange potensielle ferieland å velge blant, og vet man at det finnes direkteruter er det større sannsynlighet for at reisemålet vil komme på shortlist, selv om prisene kan være noe høyere. I alle fall om man satset på markedsføring som gjorde folk bevisste. (Ja dette er det sikkert noen blårusser som har bedre greie på enn meg...)
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2006, 22:26   #29
Airbus 330
ScanFlyer Dusty

Airbus 330's Avatar

Quote:

Er ikke lenge til Jul, men jeg tror ikke på Nissen akkurat.

Airbus 330.
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2006, 11:49   #30
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by Savipix

BKK-HEL-OSL kanske är en idé?
Det er en veldig god ide, som jeg tror kunne slått an. Hadde sikkert fått med litt pax på strekningen OSL-HEL også.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is online now   Reply With Quote
Old 12-10-2006, 14:27   #31
Hurum
ScanFlyer Molded

Det er nok helt klart et marked for OSL-BKK nonstop. Men så lenge Thai får SAS til å fly passasjerene billig og greit til Arlanda og Kastrup så er det jo ingen hast....
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2006, 15:23   #32
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

savner et klart svar her jeg.

Jeg biter ikke paa for fem oere at betalingsvilligheten et sa mye mindre fra Osl til BKK enn fra ARN og CPH. Hvorfor? Fordi at flyene fra ARN og CPH er full av leasure pax noe de ogsaa vil vaere fra Osl. det sitter ikke mer fiff fra CPH eller ARN aa drikker champis paa foerste klasse. Dessuten uten a irritere svensker og dansker her inne, saa har Ola en hoeiere kjopekraft enn sine skandinaviske naboer. Jeg klarer derfor ikke helt aa se argumentet med at de skulle tjene mindre penger ved aa fly fra Osl fordi billettintektene er for lave.

Det jeg ser er at de heller oeker paa eksisterende destinasjoner fordi det gir en lavere kostnad en aa opprette en ny. Om de naa velger a fly til Hel minner det om darlig research. Flyene fra Hel er jo fulle med nordmenn og svensker, Ikke noedvendig vis Finner. skal SAS og Blue1 mate pax in til Helsinki da? I don't think so!
Old 12-10-2006, 23:47   #33
Andreas
Newcomer

Andreas's Avatar

Thai Airways flygen till BKK är fulla nästan varje dag från ARN och CPH i både turist och businessclass kan inte se att TG vill förlänga CPH eller ARN linjerna till OSL. Dels skulle flygtiden från BKK till OSL bli längre räkna med minst två timmar på ARN innan all frakt och bagage har blivit avlastade + städning inte ovanligt att passagerarna har med sig 50-80 kg bagage från BKK! Tidtabellen med SAS och TG från OSL. Ankomst till ARN kl 13.10 eller 14.10 (lite optimistiskt kanske) avgång till BKK 14.35 ankomst från BKK till ARN 6.50 avgång till OSL 07.30 eller 08.05.

Andreas
Andreas is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2006, 16:01   #34
amatør
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by Andreas

Thai Airways flygen till BKK är fulla nästan varje dag från ARN och CPH i både turist och businessclass kan inte se att TG vill förlänga CPH eller ARN linjerna till OSL. Dels skulle flygtiden från BKK till OSL bli längre räkna med minst två timmar på ARN innan all frakt och bagage har blivit avlastade + städning inte ovanligt att passagerarna har med sig 50-80 kg bagage från BKK! Tidtabellen med SAS och TG från OSL. Ankomst till ARN kl 13.10 eller 14.10 (lite optimistiskt kanske) avgång till BKK 14.35 ankomst från BKK till ARN 6.50 avgång till OSL 07.30 eller 08.05.

Andreas
Nja, fløy Thai ARN-BKK for ca et år siden, og da var det hele to pax på business.
amatør is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules