Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-11-2004, 22:29   #21
FBU
ScanFlyer Silver

Default Replying to Topic 'Waitlist ?!?'

Quote:
Originally posted by Arrow

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Et ventelistenummer kan vaere en dynamisk affaere .. billettpris og EB-status spiller inn, saa hvis noen med bedre prioritet stilles paa listen vil de komme foran. Saa selv om du kanskje er nummer en idag, kan du godt vare nummer 27 imorgen tidlig ... for aa sette det litt paa spissen ...

Det er kanskje det som er noe dritt med flybransjen. Det er ikke alltid lett å gi et enkelt svar til passasjeren. Dette med venteliste og hvor man står i køen er noe som jeg sliter med ihvertfall. De forstår ikke at hvis jeg sier hvor de står så kan de bruke det mot meg senere. Uansett hvor mye jeg forklarer, om at ting endrer seg hele tiden.
Det er vel ikke så vanskelig å forklare det til en passasjer?
Ihvertfall har ikke jeg hatt det problemet. Bare å si hvor han står på listen, og legge til at alle ebp/ebg/ebs kan komme foran han. Derfor er svaret unøyaktig. Folk forstår det
FBU is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2004, 05:50   #22
DY
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally posted by FBU

Quote:
Originally posted by Arrow

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Et ventelistenummer kan vaere en dynamisk affaere .. billettpris og EB-status spiller inn, saa hvis noen med bedre prioritet stilles paa listen vil de komme foran. Saa selv om du kanskje er nummer en idag, kan du godt vare nummer 27 imorgen tidlig ... for aa sette det litt paa spissen ...

Det er kanskje det som er noe dritt med flybransjen. Det er ikke alltid lett å gi et enkelt svar til passasjeren. Dette med venteliste og hvor man står i køen er noe som jeg sliter med ihvertfall. De forstår ikke at hvis jeg sier hvor de står så kan de bruke det mot meg senere. Uansett hvor mye jeg forklarer, om at ting endrer seg hele tiden.
Det er vel ikke så vanskelig å forklare det til en passasjer?
Ihvertfall har ikke jeg hatt det problemet. Bare å si hvor han står på listen, og legge til at alle ebp/ebg/ebs kan komme foran han. Derfor er svaret unøyaktig. Folk forstår det
En enkel og grei forklaring som de fleste ville ha forstått!
DY is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2004, 09:42   #23
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Everything you say may be used against you... og så videre. Det er mange som ØNSKER å missforstå, når det passer dem. Derfor oftest sikrest å si at man desverre ikke kan se det (hvor mange som er på venteliste).
Old 03-11-2004, 11:07   #24
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally posted by Scanor

Det er riktig, vi har ikke tilgang på ventelistene engang.
Virkelig, ventelista i ResAid har dere vel tilgang til? Men uansett det å vite hvor man er på lista verdt så å si null. Det er også hvilken klasse på billetten som kommer til å avgjøre, og når du sjekker inn så 'reforhandles' ventelisten og du blir bekreftet eller havner på standby-listen.

Posting Rules