Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-05-2019, 23:47   #21
haakonks
ScanFlyer Silver

Default Re: SAS Q2 2019 resultat

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Som kabinansatt har jeg ikke hatt noen konflikt med SAS i år, likevel får jeg ikke bonus. Gleder meg til streiken neste år.
Hva med å skaffe seg en ny jobb hvis du er så missfornøyd?
haakonks is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 05:39   #22
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Hva med å skaffe seg en ny jobb hvis du er så missfornøyd?
Enig. Hvis man er så grunnleggende misfornøyd med egen situasjon at man gleder seg til streik et år fram i tid, så bør man av hensyn til både arbeidsgiver og seg selv vurdere å finne seg noe annet å drive med.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 06:32   #23
Rland
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Enig. Hvis man er så grunnleggende misfornøyd med egen situasjon at man gleder seg til streik et år fram i tid, så bør man av hensyn til både arbeidsgiver og seg selv vurdere å finne seg noe annet å drive med.
Jeg kunne ikke være mer enig!
Jeg ser ikke bort fra at vedkommende er en falsk profil som ikke er CC i SAS men brukes til å spre negativitet om selskapet
Rland is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 06:45   #24
TRjumper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Jeg kunne ikke være mer enig!
Jeg ser ikke bort fra at vedkommende er en falsk profil som ikke er CC i SAS men brukes til å spre negativitet om selskapet
Eller man kunne se på medarbejdertilfredshedsundersøgelserne i firmaet og vurdere om ledelsen havde været sit ansvar bevidst.
TRjumper is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 07:33   #25
SASCC
ScanFlyer Blue

SASCC's Avatar

Om alle som er misfornøyde i SAS skulle ha sluttet i jobben sin hadde det ikke vært ansatte igjen. Selskapet er ikke sitt ansvar bevisst, noe trivselsundersøkelsen klart viser. I Norge jobber vi stort sett 10-11 timer hver dag, med 12-13 timer på airport-hotell. Lønna er elendig og mulighetene for å planlegge livet utenfor jobb er lik 0. I dag er de norske kabinforeningene i retten mot SAS fordi de skylder oss 14-15 000 i diettpenger, noe SAS ikke vil betale ut. Vet dere hva vi fikk for å øke trivselen på jobb? En helvetes massasjestol i et mørkt rom uten luft eller lys. Vår forhandling i 2020 er siste mulighet for forbedringer. Men SAS vil ikke ha forbedringer. De vil ha oss vekk til fordel for billigere arbeiskraft. Derfor er streiken som kommer viktig. Det blir en siste finger til SAS for mange av oss.
Old 29-05-2019, 08:14   #26
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Om alle som er misfornøyde i SAS skulle ha sluttet i jobben sin hadde det ikke vært ansatte igjen. Selskapet er ikke sitt ansvar bevisst, noe trivselsundersøkelsen klart viser. I Norge jobber vi stort sett 10-11 timer hver dag, med 12-13 timer på airport-hotell. Lønna er elendig og mulighetene for å planlegge livet utenfor jobb er lik 0. I dag er de norske kabinforeningene i retten mot SAS fordi de skylder oss 14-15 000 i diettpenger, noe SAS ikke vil betale ut. Vet dere hva vi fikk for å øke trivselen på jobb? En helvetes massasjestol i et mørkt rom uten luft eller lys. Vår forhandling i 2020 er siste mulighet for forbedringer. Men SAS vil ikke ha forbedringer. De vil ha oss vekk til fordel for billigere arbeiskraft. Derfor er streiken som kommer viktig. Det blir en siste finger til SAS for mange av oss.
At du gidder, du har rett i noe her, men alikevel
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 08:28   #27
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Som kabinansatt har jeg ikke hatt noen konflikt med SAS i år, likevel får jeg ikke bonus. Gleder meg til streiken neste år.
Jeg skjønner at du er skuffet og regner med at du kaster litt brannfakler - men å skrive det du skriver er så ufattelig hårreisende.. (Ja dere har det ille og ledelsen er gribber etc etc).. Men å si du gleder deg til å igjen herpe arbeidsplassen til mange mennesker og enda viktigere lage faen for oss som betaler lønnen din igjen...

Trist at selskapet har denne type illojalitet..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 08:55   #28
Swedeline F28
ScanFlyer Silver

Swedeline F28's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Trist at selskapet har denne type illojalitet..
Men är du förvånad med tanke på utvecklingen de senaste åren? Om det fortsätter som det tidigare tempot hade det inte funnits några anställda kvar som kunnat vara lojala eller illojala.
Old 29-05-2019, 08:55   #29
Edyybru
ScanFlyer Blue

Quote:
Det er da en mærkelig holdning at have. Hvis mentaliteten blandt kabinepersonalet hos SAS er, at man allerede nu har besluttet at strejke næste år - og at man ligefrem ser frem til det - så forstår jeg ærlig talt godt, hvis ledelsen i SAS ikke er specielt forhandlingsvillige. Som flere andre skriver - hvis det er så slemt at arbejde i SAS, så sig op og find et andet arbejde. Det vil i virkeligheden nok være bedst for alle. Problemet med jeres kommende forhandlinger er jo, at det indtil videre ikke er svært for SAS at finde ansatte, der vil arbejde for selskabet. Og derfor er der vel ikke noget helt vildt argument for, at der skal komme en stor lønstigning. Jeg siger ikke, at jeres arbejdsvilkår ikke skal forbedres - det har jeg ikke nok indsigt til at udtale mig om. Men som arbejdstager har man et stort ansvar for (i hvert fald udadtil) at være en god ambassadør for sin arbejdsgiver, og der fejler du i hvert fald stort!
Edyybru is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 09:47   #30
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Er det ikke nå forhandlingene pågår med kabinen? Syntes jeg leste på e24 at er fare for streik i sommer. (Håper alle blir enige)
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 10:21   #31
TripleAction
ScanFlyer Blue

Hvor er Gordon Gekko?

SAS Ireland kan selges, slottene på Heathrow kan selges, passasjerene som er booket kan stort sett overføres til Norwegian og Lufthansa eller liknende, Eurobonus kan selges til DnB, de ansatte kan sies opp, osv. osv. En slakt av SAS er det beste scenarioet for aksjonærene.
TripleAction is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 13:35   #32
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Quote:
Originally Posted by TripleAction View Post
Hvor er Gordon Gekko?

SAS Ireland kan selges, slottene på Heathrow kan selges, passasjerene som er booket kan stort sett overføres til Norwegian og Lufthansa eller liknende, Eurobonus kan selges til DnB, de ansatte kan sies opp, osv. osv. En slakt av SAS er det beste scenarioet for aksjonærene.
Tja, eller att oljepriset sjunker, svenska kronan stärks mot dollarn, stabilare världsekonomin samt att svenska och danska staten säljer sina innehav i SAS.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules