![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
å kjøpe billetter som ikke er gjennomgående er ikke idioti - det er en kalkulert risiko (eller burde være det). Det er helt greit å ta sjansen på å kjøpe billetter hver for seg, men da må man innse at det er en risiko, og være klare til å ta smellen om noe skulle skje, og ikke sitte i caféen på Værnes og klage etterpå.
(og som småaksjonær i SAS AB sier jeg takk for de 9.000....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Har faktisk kun misset en connection med 2 forskjellige itin. OSL-LHR med SAS ble 2 timer sen på morran og jeg misset connection så det holdt. UA booket meg om på neste fly uten noe kostnad. BTW, tror familien Trønder Bart reiste med KL fra OSL til Paris, sånn at alle 9k fikk SAS ikke kloa i :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Og LN-KKT er i trafikk. Den kom som DY4563 FRA Stavanger og går nå til BGO som DY4602 ETD 1625 ETA 1700? Finn frem fotoutstyret i Bergen.!!
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
.. og folk er gretne i Dusseldorf ogsaa .. men det ser ut som at kommunikasjonen er daarligere enn handlingen. Folk bookes om paa andre selskaper, men til stor grad maa de legge ut .. De som ikke kan/vil betale faar hjelp.
VG |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har selvsagt forståelse for at folk er gretne når flyet ikke går som det skal/planlagt. Men at flyet er blitt skadet og tatt ut av drift pga sikkerhet synes jeg egentlig er bra...hadde derimot vært "aksjoner" og surmulig fra de ansatte hadde jeg blitt mindre overbærende.
Det jeg ikke forstår er hvordan passasjerene skriker opp om at dem ikke har råd å legge ut for flybillettene med andre selsakper inntil dem kommer hjem. Norwegian har jo informert dem om at dem skal dekke utgiftene deres med de nye billettene. Er det bare jeg som har kredittkort/Mastercard/DIners/Eurocard/AmEx som gjør at jeg får regningen i posten 40-50 dager etter at jeg har brukt det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I og for seg enig med deg her Hurum, men på meg kan det virke som det store problemet her er dårlig informasjon fra Norwegian sin side
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes det er ganske utrolig at saken blåses opp så raskt. Skulle tro passasjerene har ventet uten mat og drikke i mange dager! Alle som har ventet i Dølledorf kommer seg hjem til Norge i løpet av kvelden, noen få timer forsinket. Det er vel hverken dårligere eller bedre enn det andre selskaper som SAS, KLM etc ville ha greid dersom de fikk en uforutsett bakkeskade?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Avisartikkelen var lagt ut 1540, altså 3 timer etter at avgangen fra Düsseldorf skulle ha gått. Manglende mat, drikke, informasjon, og behandling som kveg blir litt komisk. Når en trekker fra tiden det tar å skrive artikkelen og legge den ut så er det altså maksimalt ca 2,5 t passasjerne har ventet...og de fleste hadde allerede da fått ordnet seg videre med fly etc. Dette er jo ikke mer enn hva som skjer på en vanlig hverdag på Gardermoen når et fly til f.eks Evenes eller Bardufoss med SAS skjer (valgte SAS fordi dem har flest avganger...og flyr til Bardufoss). Det hele blir litt komisk, men kan forstå at en synes man får for lite informasjon. Hadde en bare hatt wap på mobilen og logget seg på wap.vg.no så hadde en ikke hatt noen vansker med info ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Å herrejemini at det går an!!!
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har ikke disse folka vært ute og reist før? De må vel vite at fly kan bli kansellert av forskjellige grunner, og at det naturlig nok med et billigselskap som NAS er kan ta lengre tid å ordne andre løsninger. Dessuten bør folk ha nok penger til å kunne f.eks. betale en ekstra hotellovernatting hvis det skulle bli nødvendig på en utenlandsreise. (Med unntak av kanksje studenter etc)
Synes infosjefen i Norwegian var litt ute å kjøre her, hvis hun er korrekt sitert i VG: -Düsseldorf er spesielt fordi vi bare har en daglig avgang herfra, sier Melbye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Klart dette er en ny situasjon for Ola Dunk.
Selv i gode gammle dager da SK og BU var fiender så sendte de da egen pax til Fienden når man selv hadde problemer ? folk kom frem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]()
Bra med litt fokus på dette her. "Problemet"er vel kjent fra feks Ryanair. De sier klart i fra at de kun transporter fra A til B. Skal du til C så er det DITT ansvar og komme deg frem tidsnok. Slik er også reglene i DY selv om de nok noen ganger strekker seg mye lenger en de egentlig behøver.Hvis folk har så dårlig råd at de MÅ fly billigselskapene så får de også lese det med liten skrift bak på biletten før de reiser.
![]() |
#35 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror mange er dekket av reiseforsikringene sine her, min dekker i alle fall slike forsinkelser ("værforhold, teknisk feil eller trafikkuhell med det transportmiddel man sitter i eller skal reise med") om man har regnet 1t30m mellom ankomst og avgang.
Men ellers er jeg enig i at dette med separate billetter er dårlig forstått, Norwegian bør si veldig tydelig fra om når de har ansvar og ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For å snu litt på flisa som man sier
Av 148 passasjerer som skulle fra Trondheim til Oslo (mener å ha lest at flyet var fullt), og 136 fra Düsseldorf til Oslo, så er det vel maks ti som har vært i media og klaget. De resterende pax tipper jeg er ganske happy for at de kommer seg fram ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mitt inntrykk er at de allerfleste pax er fornøyde bare de får litt informasjon og til slutt kommer fram. Men det finnes stadig et lite antall personer som aldri vil bli fornøyd når det først oppstår forsinkelse. Noen av de tar kontakt med media. Og så finnes det selvfølgelig de som virkelig er uheldige og får dårlig service. Men som Cedling sier de fleste er ganske happy.
Quote:
Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
kj; på samme måte som kjole, kjele, kjøttkake, kjekse m.m. (men det er vel ikke annet å vente når folk snakker om sjole, sjøttkake, sjele, sjekse, sjino o.s.v.) Altså uttales navnet [Jøkjel]. Det skjelettet som driver på med skihopp om vinteren, Ljøkelsøy, uttales [Jøkelsøy] Vanskelig? Nei...., ikke for den som vil.... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
kj; på samme måte som kjole, kjele, kjøttkake, kjekse m.m. (men det er vel ikke annet å vente når folk snakker om sjole, sjøttkake, sjele, sjekse, sjino o.s.v.)
Her sliter jeg. Jeg får det bare ikke til. Kj og sj er det samme for meg, hører ikke noe forskjell. Skulle kanskje godt på Norskkurs for å få med den... ![]() Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian 787 skadet på Gatwick 12/8 | TG923 | Småprat | 3 | 12-08-2019 21:38 |
Norwegian lettet fra Sola med skadet fly | OY-KIH | Flyforum | 12 | 09-10-2011 10:09 |
32 skadet i fly-turbulens | LN-TIB | Flyforum | 3 | 03-10-2008 21:53 |
Widerøe-fly skadet | Wf-pax | Flyforum | 2 | 28-02-2008 15:53 |
Skadet fly? | GF1 | Flyforum | 13 | 21-08-2007 09:45 |