![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når jeg tenker meg om, så så jeg at den gikk veldig tidlig ned i 15000 fot. Det var nok for å dumpe fuel så de kunne komme ned på maks landingsvekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flyklapper
|
![]()
Tror de har to sett piloter på disse ultralange turene. Da kan de vel nesten fly ubegrenset. Kabinen har vel også noen ekstra hoder ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Fly står her på Osl faktisk enda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 |
Flysitter
|
![]()
Den driver og deicer nå. Litt spesielt siden det er +7grader og ingen andre gjør det, men kan det ha noe med at den ikke har stått så lenge på bakken etter å ha kommet fra cruisehøyde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, hvis de har fylt varm ny fuel i fortsatt kalde vinger kan det danne seg et islag pga kondens.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå har det vært på bakken i 3 timer, så det skal vel godt gjøres at det er kaldere enn andre fly nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hmm, ved nærmere ettertanke er det kanskje kald fuel i vinger som varmes opp som blir problematisk hvis man ikke fyller på? Sikkert noen med mer innsikt enn meg som kan svare på dette, jeg vet bare at ising på vingene kan være en problemstilling ved slike mellomlandinger (hvor det er mye fuel igjen i tankene), selv om det ikke er vinter.
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 25-04-2016 at 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Håper det er ok med en veldig off topic... Ved en slik landing pga syk pax, hvem blir sittende med regningen? Regner med reiseforsikring dekker hjemreise osv. for den syke, men er de også ansvarlig for landingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, det vil normalt flyselskapet ta på sin kappe. Pasienten er imidlertid ansvarlig for 'sine' kostnader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() OSL har bytta baneretning flere ganger i dag. I morges kom de sør fra, da jeg var der oppe ved lunsjtider kom trafikken fra nord, og i det jeg kjørte rundt 13:30 var trafikken tilbake fra sør. EK landet fra nord, vet ikke hvordan det var med andre fly akkurat da, men nå lander de fra sør igjen Endel bygeaktivitet rundt omkring og opplevde både strålende sol, regn og haggel i dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Leser at Kapteinen på EK211 var først i kontakt med tårnet i Bodø. Da flyet befant seg utenfor kysten av Nordland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det står, blant annet, i denne artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2016/04/25/n...a380/43999275/ "Kapteinen var først i kontakt med tårnet i Bodø da flyet var et sted utenfor kysten av Nordland eller Midt-Norge. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Flyklapper
|
![]()
Var nok Bodø Kontroll, tenker jeg .. kjenner ikke rekkevidden til tårnradioene, men så langt tror jeg neppe den rekker .. Imidlertid var det nok ikke så mye som skilte i avstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
VG har skjermdump fra FR24. Den passerte rett over Værnes og Ørlandet, og snudde et stykke utenfor kysten av Nord-Trøndelag.
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 25-04-2016 at 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Grei støvsky da den tok av så man ser greit det mangler litt i bredden på rullebane(skulderen) Ser ut som videoen muligens er tatt fra spotterplattformen? Som viser at A380 har ganske bra runway performance
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/g...en/a/23667844/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Flyklapper
|
![]()
Det var egentlig de jeg tenkte på ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hørte igjennom lydloggen for OSL Approach nå.
EK211 fikk beskjed om å "expect 01L" + +. Fire fem minutter senere spør de om været, samt om den oppgitte vinden er stabil - noe OSL approach bekrefter. Deretter sier EK211 at de under disse forholdene ville "appreciate 19R". Etter en kort tenkepause fra OSL Approach får de det som de vil. Selvvalgt med andre ord ![]() For øvrig synes jeg å høre at de får beskjed om å exit RWY i helt i enden av banen. EDIT: Nei, det er EK211 selv som sier at de vil exit i enden av banen: "Just to let you know - due to the weight of the aircraft we need to leave the runway at the end of the runway".
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 25-04-2016 at 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dansk F16 har styrtet i nordsjøen | Trdfly | Flyforum | 8 | 10-02-2016 10:55 |
UA38 snudd grrrr... (30/1) | Fnate | Småprat | 24 | 21-02-2015 15:55 |
SAS944, snudd? | Thomas | Register- og ATC-Forum | 5 | 19-10-2011 12:54 |
Helikopter som har sendt nødsignal i nordsjøen | ATC-flyradar | Flyforum | 1 | 12-05-2011 21:25 |
Helikopterstyrt i Nordsjøen | Twin Otter | Flyforum | 2 | 25-11-2006 00:42 |