![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ubetalelig fortelling dette her
![]()
![]() |
#22 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() Ørevoksen fikk ristet seg skikkelig forbi barene som hadde volumkrig midt på promenaden. Det var fortsatt familier med småbarn som gikk rundt. Noen typer satt bokstavelig talt i sin egen spy langs veikanten og det var også flere småbarn på anslagsvis 5-6 år som satt og tigget penger. De sa ikke noe og jeg så ikke noen tekst, men satt der med en liten eske med mynter og så opp på folk med triste ansikt. Kan ikke skjønne at de kan gjøre dette etter midnatt uten at foreldrene er involvert. 40 timer til bussen redder meg ut herifra.
![]() |
![]() |
#23 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Torsdag: enda en hotellfrokost
Min nest siste hotellfrokost her. Har lært meg å få en spiselig kombinasjon av det som settes fram hver dag. "natural yoghurt" er spiselig selv om det er den mest tyntflytende jeg noengang har sett. Liker valnøtter på yoghurten. Her har de salte peanøtter, nesten det samme. Ser ei dame som holder seg for ørene og rister på hodet når de enda en gang setter på "voyage, voyage". Hun kaster hodet bakover og jeg tror jeg ser tårer. Hun springer ut av restauranten. Var det et sammenbrudd jeg så? Bare litt over 30 timer til redningsbussen kommer.
![]() |
#24 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hmmm... trodde jeg skulle gå rett ned på stranden, men jeg må visst en tur opp på rommet etter mere Immodum.
![]() |
#25 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Torsdag: strandliv
Jeg har som vanlig pakket med meg dykkemaske, snorkel, svømmeføtter og dykkehus til kamera siden jeg skulle på badeferie. Har likevel ikke følt at jeg har hatt noen grunn til å ta dem ut av kofferten. Ser det er noen som svømmer rundt med tilsvarende utstyr, men man kan kun se stein og små grå fisk som i Nordnorge ville bli klassifisert som "dassmort". Det er også et par "semisubmersibles" som kjører langs kysten med turister i. Reklamen og historier om disse som jeg finner er helt tomme for bilder av hva de kan se under vann. Det er ikke overraskende. Alle strender her har veldig godt markerte badeskiller som typisk er en rekke med fendere. Forklaringen er enkel, det er så mye motoriserte støymaskiner folk leier for å kjører rundt med på vannet og når de bruker en slik er beste plass å bli sett helt inntil badeskillene. Man skal helst kjøre så raskt som mulig så nært som mulig og om man er dyktig bruke vannjeten til å sprute vann på alle som henger langs badeskillet. Om noen gutter skal tøffe seg for jentene så stuper de ikke fra en klippe, de svømmer 5 meter utenfor badeskillet. Etter en periode med hetebølge begynner det å bli grei vanntemperatur med over 28 grader. Og på nabostranden (den med jentedusj) som tilhører Hotel Astoria hadde de idag et live coverband som spilte. Det var veldig variert hva de spilte med musikk fra Quincy Jones, Jamiroquai, Bob Marley, Daft Punk, Prince, og en rekke andre og var også innom fransk og brasiliansk. Og de klarte det faktisk med æren i behold. "Blurred Lines" blir fort et takras når det skal spilles live, men her fungerte det. For at russere uppfordret skal klappe for noe som ikke er russisk så må det være bra. Selv om det ikke er førstevalget er det en fin endring fra annet som spilles her og nå som jeg føler at hjelpen er nær kan jeg nesten slappe av og nyte tiden som er igjen. Nå er det under 18 timer igjen til extraction team kommer. Ser for meg scener fra flere actionfilmer hvor flyet står der med motorene på og det vinkes at folk skal springe så fort de klarer ombod på flyet før de letter mens bad guys kommer i biler etter flyet bortover rullebanen.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 13-08-2015 at 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Fredag: siste frokost
Jeg liker ikke spise rått egg og det er enda mindre aktuelt et sted hvor de serverer brun eggerøre. De hadde et brett med speilegg og ett av dem hadde noen kuttet ut plommen på så jeg prøvde med på å ta det som var igjen. Det viste seg imidlerid at det meste av eggehviten også var rennende og det var eggeskall i den. Når man skal ha tak i glass andre steder prøver jeg finne et glass med minst mulig vann på. Her prøver jeg finne et glass med minst mulig såpeskum på. Jeg håper i alle fall det er såpe. Det var kun en varan igjen, den andre hadde muligens prøvd seg på maten. "Voyage, voyage" hørte jeg ikke under frokosten. Hadde de gjort endringer etter at ei dame fikk sammenbrudd dagen før? Jeg savnet nesten å høre sangen og gi den ny betydning med at jeg skulle bort herifra. Sen utsjekk var ikke mulig. De sa de var så fulle at de måtte flytte flere gjester til andre hotell. De hadde altså solgt flere rom enn de hadde. Og ifølge klager jeg har hørt fra andre gjester har de også solgt flere utsiktsrom enn den hadde. I syvende etasje er det greit utsikt fra de fleste rom. Jeg tok meg en tur opp dit igår kveld for å se på utsikten. De hadde faktisk også lys der man kommer ut av heisen i den etasjen. Kun 6 timer igjen til extraction. Håper jeg klarer beholde verdigheten og ikke kaster meg rundt halsen på dem.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hehe ler så jeg nesten detter av stolen av voyage-skildringen. Fantastiske beskrivelser. God evakuering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Dette er visst den store "take your kid to beach"-dagen. Og hva er vel mer spennende enn å kaste ball og småstein på alle som ligger fredelig i nærheten. Har funnet litt musikkfiler på en backup-pinne. Med det, 42 dB demping fra hodetelefonene og solbriller så tette at sigarettglør ikke skal få lurt seg bak dem trodde jeg det skulle bli mulig å nyte en siste tur på stranden. Så feil kan man ta.
Kun 2 timer igjen til extraction team er her. Begynner å skjønne hvordan flyktninger har det.
![]() |
#29 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Fredag: redningsaksjonen går sin gang
Minibussen kom 10 minutter før tiden til hotellet. Jeg var visst den eneste av de 16 den hentet på hotellet som ikke benyttet hele kvoten på to innsjekkede kofferter. Det tok derfor lang tid å få alt ombord. Vi kjørte så ca. 300 meter til nærmeste bussholdeplass hvor sjåføren hoppet ut og begynte laste av kofferter. Guiden fra Apollo stakk inn hodet og bekreftet at vi skulle av her. Så var det over på den store bussen. Må legge til at jeg var den eneste på minibussen som var over 25 så vi hadde greid å rulle koffertene ned dit. På flyplassen ble vi møtt av kaos. På halvannen time skulle det være ett fly til Gardermoen, ett til Stockholm, ett til Beograd og fem til Moskva. Og dette på en flyplass som minner om den på Lillestrøm. Vi fikk altså en siste mulighet til å oppleve russisk høflighet og køkultur. Sikkerhetsslusene var mye raskere enn passkontrollen så de måtte stoppe i 5 minutter da det ble kaos mellom dem. I den stappfulle gatehallen virket ikke luftavkjølingen og det var kun i taxfree'en som lå som en Brustad-tarm langs den ene veggen at man kunne få kjøpt vann eller brus. De var riktignok ikke så langt under kokepunktet. Inni tarmen som skulle være enveis prøvde folk å trenge seg frem i begge retninger. Noen gærninger kjøpte smeltet Toblerone. Det var en utrolig lettelse å slippe ut til kun 34 grader utendørs da vi skulle bort til flyet
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 14-08-2015 at 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fornøyelig lesning, god tur hjem. Håper på bilder når du er hjemme i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tivat du reiste fra? Her er flyet ditt. En på 'Information Alfa' på facebook som var med samme kjerra ... Ser fredelig ut her ihvertfall.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Tok omtrent det samme bildet.
Det ble over 6 GB med bilder og jeg har litt backlog på bilder nå, men det kommer.
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
F A N T A S T I S K
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet og takke for advarselen!
Last edited by mcduck; 15-08-2015 at 05:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hehe, masseturisme er skikkelig digg altså
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God underholdning, digger sarkasmen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fantastisk
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Strålende fredag fra Dudva | robertaas | Flyforum | 6 | 14-08-2015 10:45 |
God(?) mandag fra charterhelvete Dudva | robertaas | Flyforum | 14 | 10-08-2015 22:32 |