Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-07-2015, 22:50   #21
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Default Re: Norge Rundt på 14 dager

Ja da er 1 dag med totalt 4 flygninger unnagjort. Bilder vil komme først når turen er over. Men en liten rapport blir det.

1 flygning.
Fra OSL kl 12.05
Til SSJ kl 13.45
Selskap Widerøe
Sete 5A
Maskin = Dash 8-100
Belegg 100%

2 flygning
Fra SSJ kl 14.22
Til BOO kl 14.57
Selskap Widerøe
Sete 6A
Maskin = Dash 8-200
Belegg 100%

3 flygning
Fra BOO kl 19.40
Til NVK kl 20.20
Selskap Widerøe
Sete 8A
Maskin Dash 8-200
Belegg ca 30%

4 flygning
Fra NVK kl 2035
Til BOO kl 21.14
Selskap Widerøe
Sete 8A
Maskin Dash 8-200
Belegg ca 60%

Ja det har vært en flott tur så langt, nydelig sommervær i fantastiske omgivelser. Med fjell, skjærgård og hav. Men lærte meg at når jeg flyr mot Brønnøysund bør jeg sitte på den siden som vender østover slik at jeg for med meg utsikten over Svartisen. Men Helgelandskysten er flott ut mot havet i vest også. Flott utsikt mot Vega, Lovund og Træna blant annet.

Det var overraskende god plass, jeg er både stor og lang og satt behaglig, knyttnevetesten bestått. Gleder meg veldig til fortsettelsen i morgen.

Men litt overrasket over veldog kraftig akselrasjon, særlig i Sandnessjøen og Narvik. Men det er kanskje nødvendig på kortbaneflyplassene. Forøvrig ekstrem oppbremsing ved landing i Narvik. Akselrasjonen var mye kraftigere enn jeg kan huske jeg noen gang har vært borti med jetfly.

Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 12-07-2015 at 22:53.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2015, 23:21   #22
kimbo
Former CCA F-16

kimbo's Avatar

Mini Dashen er deffinitivt morsomste maskinen å fly med i Norge, selv med flyskrekk er den morsom med en god klonk whiskey om bord, kos deg.
Old 13-07-2015, 22:46   #23
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Har bare et ord MAGISK.

Dagens første flytur fra Bodø til Stokmarknes i strålende solskinn fra skyfri himmel rett over Raftsundet og Trollfjorden med mektige lofottinder tett innpå. Vakrere kan det ikke bli i mektig og majestetisk natur. Trodde jeg kanskje hadde valgt feil side da jeg satte meg på venstre side, for etter å ha krysset Landegode var det bare åpent hav (Vestfjorden) en god stund. Mens jeg kunne skimte fjell gjennom vinduene på motsatt side. Men så begynte de å dukke opp Henigsvær med Vågakallen, Kabelvåg og Svolvær og etterhvert begynte nedstigningen inn over Raftsundet og Trollfjorden med mektige tinder rundt meg. Skjønte da at jeg hadde valgt veldig rett side alikevel.

Koste meg noen timer i Stokmarknes før jeg fløy tilbake, flyet tok da en annen rute krysset mer selve Hinnøya nesten på høyde med Tjeldsundet før man fulgte nedover langs kysten ved Hamarøy, Steigen og Kjerringøy. Etterpå ble det en kort og forholdsvis begivenhetsløs tur tur/retur Bodø-Svolvær.
Old 15-07-2015, 20:42   #24
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Nok 2 fantastiske dager, igår hadde jeg først en rundtur fra Bodø via Røst og Leknes tilbake til Bodø. Fikk og komme ut av flyet og ta bilde på Røst. Etter en lengre pause i Bodø var det tid for tur til Andenes, en flott tur oppover bak meg satt en som var fra Andøya og fortalte underveis. Veldig inntresant. På Andenes spiste jeg hvalbiff nam nam kjempegodt sikkert 35 år siden sist. Spiste det mye i barndommen.

Idag var det litt rufsete vær, hadde noen timer i Brønnøysund en veldig koslig liten by, og som de sa under Sommerbåten minutt for minutt softisen i kiosken på brygga er kjempegoooooood.

Bilder blir det først når turen er over.
Old 16-07-2015, 00:59   #25
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Takker. Men blir nok ikke så mye oppdateringer før turen er slutt. Har kun Smartphone med meg og det er litt klønere å skrive på. Men da turen er over skal det komme en saftig rapport ja.
Nuvel...
Flott med oppdateringer undervis, da
Herlig tur dette...
Old 18-07-2015, 10:23   #26
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

Fikk gleden av å møte deg på WF742 i dag, jeg bøyer meg i støvet og tar av meg hatten for det her!

Du er en humørspreder av dimensjoner, underholder halve maskina med live trip report og ikke minst flynerdekunnskap!

Jeg gleder meg til videre lesning, og ikke minst god tur videre!
Old 18-07-2015, 23:44   #27
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Fikk gleden av å møte deg på WF742 i dag, jeg bøyer meg i støvet og tar av meg hatten for det her!

Du er en humørspreder av dimensjoner, underholder halve maskina med live trip report og ikke minst flynerdekunnskap!

Jeg gleder meg til videre lesning, og ikke minst god tur videre!
Tusen takk var veldig hyggelig å hilse på deg også.

Var dersverre ikke det helt store været idag, overskyet og regn. Men strekket Namsos - Rørvik kan vel best beskrives som lavtflygning så flott utsikt. Og ellers en veldig koslig prat med kekker og et par andre passasjerer på strekket Trondheim - Namsos.

På fredag derimot var været strålende hele turen, med helt skyfri himmel og fantastisk utsikt over Jotunheimen, Jostedalsbreen, dype fjorder og skjærgård. Hadde og noen timer i Kristiansund hvor jeg fikk meg en flott sightseingtur med Sundbåten. Og en liten trimtur til toppen av Varden med nydelig utsikt over både byen, området rundt, øyene og havet.

Må i tillegg få rette en stor takk til damen som satt i billettskranken til SAS/Widerøe på Værnes i formiddag for svært god service. Flygningen min i morgen fra Trondheim til Torp hadde jeg fått billet categori C. Det som er er at på denne flygningen er kun 1A og 1B satt opp for C. Og 1A var alt opptatt da jeg gikk inn for å velge sete. For meg er vindusplass ganske så viktig når jeg flyr. Men ved henvendelse til bilettskranken fikk jeg meget god hjelp og fikk flyttet til et vindussete lenger bak. Her var det en dame som virkelig viste hva det vil si og yte service er.
Old 22-07-2015, 14:21   #28
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Da har jeg hatt tidenes flytur. Fikk den store gleden av å sitte klapp mellom Båtsfjord og Vadsø. En helt utrolig kul opplevelse, i helt nydelig vær.

Beklager litt lite oppdatering men siden jeg ikke har pc eller nettbrett med, så er det litt knotete å skrive og styre med smartphone. Dog når jeg kommer hjem skal det bli full oppdatering.

Har hatt masse flott vær og nydelig utsikt på turene.
Old 25-07-2015, 19:39   #29
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

Var det deg jeg så på forsiden av VG i dag?
Old 25-07-2015, 21:40   #30
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Var det deg jeg så på forsiden av VG i dag?
Nei.

Nå har jeg kommet hjem, skal få fullført flight diren min og lagt inn alle bilder på PC så skal jeg skrive rapport her i morgen.
Old 25-07-2015, 23:37   #31
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Nå kommer de tørre fakta rundt turen:

Antall flygninger: 58
Antall flyplasser: 33
Lengste flytur: Tromsø - Bergen Ca 1200 km
Korteste flytur: Vadsø - Kirkenes Ca 36 km
Total lengde: 12.764 kr
Total tid i luften: 40 timer og 36 minutter
Antall turer med Dash 8-100 = 40 / 69%
Antall turer med Dash 8-200 = 11 / 19%
Antall turer med Dash 8-400 = 4 / 7%
Antall turer med Dash 8-300 = 3 / 5%

57 turer hadde jeg vindusplass.
1 tur hadde jeg klapp.

Bodde 3 netter på Thon Nordlys i Bodø
Bodde 2 netter på Scandic Lerkendal i Trondheim
Bodde 4 netter på Scandic Ishavshotellet i Tromsø.
Bodde 4 netter hjemme.

Flotteste flytur: Bodø - Stokmarknes. Turen over Raftsundet og Trollfjorden med Lofotveggen tett innpå var helt magisk.

Største opplevelse: Å få sitte klapp mellom Båtsfjord og Vadsø. En svært stor guttedrøm gikk i oppfyllelse da.

Største positive overraskelse. Sandefjord lufthavn Torp. Liten og koslig flyplass. Lett og finne frem, flotte muligheter til spotting.

Negative overraskelse: Alt for trange doer på flyene, samt at små dashene også manglet vann.

Det var kort-oppsumeringen. Har nå fått lagt bildene inn på PCen så vil komme tilbake i morgen med utfyllende rapport og ikke minst bilder fra turen.

Noen som vet hvordan jeg kan få lagt inn siden fra flightdiary (Med flykartet) slik at det kommer frem her?

Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 25-07-2015 at 23:41.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 20:25   #32
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Dag 1 søndag 12 juli.

Ja endelig var dagen kommet. Tidlig opp og drosje til Bekkestua for å ta Flybussekspressen til Gardermoen. Fint vær og med en mage full av masse sommerfugler. Dette var turen jeg virkelig hadde gledet meg til lenge, hadde gått og hatt lyst på den i flere år. Men ble først i år jeg fikk muligheten.

Etter en grei og kjapp innsjekking og avlevering av bagasje, bar det gjennom sikkerhetskontrollen uten problemer av noe slag. Før det så var tid for å ta fatt på den ganske lange veien helt ut til comuter-loungen (Som den faktisk heter) ytterst på piren. Der ble det litt tid å vente, men siden det er viktig for meg å ha vindusplass når jeg flyr og det er "free seating" på Widerøes flighter med små-dashene. Sørget jeg for å være ute i god tid.

1 flight.
Reg-nr. LN-WIB
Dash 8-100
Plass. 6A
100% fult.
Avreise OSL: 12.05
Andkomst SSJ 13.45
Lengde ca. 610km

En av få ganger jeg måtte dele sete med noen men gikk fint det, ganske begivenhetsløs tur egentlig. Men alikevel gøy da dette var min aller første tur med et propellfly. Merket meg at disse flyene har en enorm akselrasjon, har aldri tidligere blitt trykket så kraftig tilbake i setet.

2 flight.
Reg.nr LN-WSC
Dash 8-100
Plass 8A
Middels fult.
Avreise SSJ 14.22
Andkomst BOO 14.57
Lengde: ca 160km

Langt mindre folk og dobbeltsete for meg selv, men hadde desverre valgt feil side å sitte på. Satt på sjøsiden, mens de på høyre side hadde en fantastisk utsikt over Svartisen. Ingen spesielle ting å skrive om.

Kom så til Bodø, tok Taxi til Thon Hotell Nordlys hadde betalt for supperior rom og bedt om å få rom så høyt som mulig. Fikk et flott rom i 6 etg (øverste etg) med nydelig utsikt over småbåthavna, den sørlig innseilingen til Bodø og med fjellene på Landegode i bakgrunnen. Helt topp og storfornøyd. Jeg hadde i tillegg bestilt tur retur flight Bodø - Narvik på kvelden.

Flight 3.
Reg.nr LN-WSA
Dash 8-200
Plass A
Under halvfult.
Avreise BOO 19.40
Andkomst NVK 20.20
Lengde: ca 190km

En helt grei tur i flott nordlandsnatur oppover langs Vestfjorden men desverre en del skyer. Fikk ikke sett Stetind men fikk se Hamarøyskaftet. Nydelig vær i Narvik, hvor han forøvrig hadde en veldig oppbremsing. Ellers ingen ting å melde om.

Flight 4.
Reg.nr LN-WSa
Dash 8-200
Plass A
Ikke veldig mange.
Avreise NVK 20.35
Andkomst BOO 21.14
Lengde: ca 190km

En flight hvor ingen ting skjedde. Men flyvertinnen lurte på om jeg reiste med Norge Rundt billetten siden jeg bare dro opp og ned igjen med en gang.

1 bilde av flyet jeg tok fra Oslo til Sandnessjøen.
2 bilde er utsikten fra hotellrommet mitt i Bodø.
3 bilde av meg utenfor flyet jeg fløy tur retur Narvik.
4 bilde solskinn på Narvik flyplass.
5 bilde Ankerneset utenfor Narvik tatt gjennom flyvinduet.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P7121374.JPG
Views:	688
Size:	250.7 KB
ID:	38979   Click image for larger version

Name:	P7121385.JPG
Views:	686
Size:	255.6 KB
ID:	38980   Click image for larger version

Name:	P7121403.JPG
Views:	689
Size:	174.2 KB
ID:	38981   Click image for larger version

Name:	P7121407.JPG
Views:	677
Size:	109.3 KB
ID:	38982   Click image for larger version

Name:	P7121410.JPG
Views:	674
Size:	35.9 KB
ID:	38983  

Old 26-07-2015, 22:20   #33
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Dag 2.

Etter en tidlig men god frokost på hotellets Egon Resturant, var det tid for å rusle opp til flyplassen. En 10 - 15 minutters forfriskende spasertur. Hadde på forhånd sjekket inn på min mobil og hadde boardingpasset klart der. Så var rett i sikkerhetskontrollen som gikk uten noe som helst problem. Etter å ha kjøpt VG og litt brus var det tid for å bevege seg til gaten og avgang.

Flight 5.
Reg.nr LN-WIN
Dash 8-100
Plass A

Avreise BOO 10.20
Andkomst SKN 10.54
Lengde: ca 140km

Den aller flotteste flyturen vi fløy over Raftsundet og Trollfjorden med Lofotveggen tett innpå oss, en helt magisk flytur rett og slett. I strålende solskinn og skyfri himmel. Hadde 2 seteren helt for meg selv denne gang også.

Ifølge nettet skulle det komme en buss fra Sortland som skulle stoppe ved hovedveien like ved flyplassen for så å fortsette til Stokmarknes og Svolvær. Denne bussen kom aldri og jeg måtte ringe etter drosje. Litt irriterende, hadde jeg vist det hadde jeg ringt etter drosje på forhånd som hadde møtt meg på flyplassen slik at jeg hadde sluppet å stresse opp til hovedveien.

Vel vel, i Stokmarknes gikk jeg først en 5km lang turmarsj i området. Flott tur og lett og finne frem etter beskrivningen. Etter det var det tid for stedets store severdighet Hurtigrutemuseet. Flott museum som er vel verdt et besøk. Og mulig og komme ombord i gamle MS Finmarken som ligger på land her. Ellers ble det tid til å titte litt i butikker med mere i den koslige småbyen før det var på tide å ta taxi tilbake til flyplassen.

Flight 6.
Reg.nr LN-WIC
Dash 8-100
Plass A

Avreise SKN 16.32
Andkomst BOO 17.05
Lengde: ca 140km

Flott flytur men ikke så dramatisk landskap gikk over Tjeldsundet og fulgte siden nedover langs kysten av Salten til Bodø. Ikke mye og melde om.

Ble bare et kort opphold i transit i Bodø før det ble tid for en tur/retur Bodø - Svolvær. Ikke mye å melde om, god plass og ledig sete ved min side. Begge veier.

Flight 7.
Reg.nr LN-WIC
Dash 8-100
Plass A

Avreise BOO 17.30
Andkomst SVJ 17.56
Lengde: ca 100km

Flight 8.
Reg.nr LN-WIC
Dash 8-100
Plass A

Avreise SVJ 18.13
Andkomst BOO 18.40

1 bilde Skjærgården utenfor Bodø
2 bilde cabinen mellom Bodø og Stokmarknes
3 bilde Svolvær fra luften
4 bilde Trollfjorden fra luften
5 bilde Stokmarknes (Med MS Finmarken) fra luften.
6 bilde meg på flyplassen i Stokmarknes
7 bilde Møysalen som er Vesterålens høyeste fjell.
Attached Thumbnails

Name:	P7131420.JPG
Views:	102
Size:	144.1 KB
ID:	38984   Click image for larger version

Name:	P7131423.JPG
Views:	142
Size:	255.1 KB
ID:	38985   Click image for larger version

Name:	P7131432.JPG
Views:	148
Size:	262.2 KB
ID:	38986   Click image for larger version

Name:	P7131437.JPG
Views:	119
Size:	383.2 KB
ID:	38987   Click image for larger version

Name:	P7131440.JPG
Views:	129
Size:	322.9 KB
ID:	38988  

Name:	P7131442.JPG
Views:	246
Size:	278.9 KB
ID:	38989   Click image for larger version

Name:	P7131446.JPG
Views:	222
Size:	150.7 KB
ID:	38990  
Old 27-07-2015, 00:50   #34
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Ifølge nettet skulle det komme en buss fra Sortland som skulle stoppe ved hovedveien like ved flyplassen for så å fortsette til Stokmarknes og Svolvær. Denne bussen kom aldri og jeg måtte ringe etter drosje.
Hvis det er bussen fra Skagen veikryss kl. 1110 du sikter til står det fotnote i rutetabellen om at den ikke går i perioden 22.6.-16.8.
Old 27-07-2015, 19:13   #35
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Dag 3:

Etter en kjapp og god frokost på Egon var det nok en gang tid for å rusle opp til flyplassen i Bodø. Kjapp og grei sikkerhetskontroll og BP på mobilen. Fint vær i Bodø og nå skulle jeg på rundturen Bodø - Røst - Leknes - Bodø. Deretter skulle jeg til Andenes med opphold noen timer der.

Flight 9.
Reg.nr LN-WIP
Dash 8-100
Plass

Avreise BOO 08.05
Andkomst RET 08.30

Siden jeg ikke kunne bestille Bodø - Bodø hadde jeg gjort tre bestillinger for dagen. Bodø - Leknes, Leknes - Andenes og Andenes - Bodø. Da jeg gjorde flyvertinen oppmerksom på dette og spurte om hun kunne ordne fastilitetene på Leknes gliste hun og spurte om jeg reiste med Norge rundt biletten? Er vel ikke så mange som reiser den rundturen uten å gå av flyet gir jo egentlig ingen mening. Så gikk helt greit, var fint vær i Bodø men skyet seg til da vi nærmet oss Røst. Som dere vil se av bildet var det ganske surt på Røst.

Flight 10.
Reg.nr LN-WIP
Dash 8-100
Plass

Avreise RET 08.45
Andkomst LKN 09.10

En ganske begivenhetsløs flight, men fikk noen fine bilder av Værøy som stakk opp gjennom skydekket.

Flight 11.
Reg.nr LN-WIP
Dash 8-100
Plass

Avreise LKN 09.25
Andkomst BOO 09.50

Ingen ting spesielt og melde om, egentlig her.

Så hadde jeg 2 og en halv time til rådighet i Bodø, gikk ut av terminalen og spaserte en liten tur i området. Ble plukket ut til tilfeldig kontroll i sikkerhetskontrollen. Men gikk glatt hadde god tid.

Flight 12.
Reg.nr LN-WIR
Dash 8-100
Plass 8A

Avreise BOO 12.35
Andkomst ANX 13.20
Lengde: ca 220km

Ble en veldig inntresant flight da det rett bak meg satt en mann som var fra Andøye og var lokalkjent, ble pratende mye med han. Mens han fortalte historie og ting og tang fra ting vi fløy over.

Ellers så var ikke Andenes mye å skrive hjem om, var nok det kjedeligste stedet jeg besøkte på turen. Lite butikker og ikke noe veldig samlet sentrum. Og veldig strengt overholdt fotoforbud på flyplassen. Mye strengere enn i Bodø. Kan dog hende jeg kommer tilbake senere da for å oppleve hvalsafari og Oksebåsen rakettskytefelt. Men jeg spiste en meget god middag på en veldig koslig resturant nede ved småbåthavnen. Det var hvalbiff. Er mer enn 30 år siden forrige gang dette var meget godt.

Flight 13.
Reg.nr LN-WSB
Dash 8-200
Plass

Avreise ANX 17.50
Andkomst BOO 18.35
Lengde: ca 220km

1 bilde Bodø lufthavn
2 bilde Meg ganske forfrossen i vinden på Røst.
3 bilde Værøy som stikker opp over skyene.
4 bilde Det kjente fyret på Andenes som forøvrig er et av norges høyeste.
Attached Thumbnails

Name:	P7141478.JPG
Views:	95
Size:	148.6 KB
ID:	38996   Click image for larger version

Name:	P7141487.JPG
Views:	185
Size:	331.8 KB
ID:	38997   Click image for larger version

Name:	P7141489.JPG
Views:	181
Size:	105.7 KB
ID:	38998   Click image for larger version

Name:	P7141524.JPG
Views:	103
Size:	223.2 KB
ID:	38999  
Old 27-07-2015, 19:14   #36
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Hvis det er bussen fra Skagen veikryss kl. 1110 du sikter til står det fotnote i rutetabellen om at den ikke går i perioden 22.6.-16.8.
Det har faktisk gått meg hus forbi.
Old 27-07-2015, 20:47   #37
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Det var hvalbiff.
Ja, kvaliteten er mye bedre enn for mange år tilbake. Takk for titten, så langt!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2015, 22:37   #38
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Ja, kvaliteten er mye bedre enn for mange år tilbake. Takk for titten, så langt!
Takker, blir mere oppdateringer i morgen. Er en del jobb blant annet med bildene før jeg for lagt dem ut.

Håper det faller i smak.
Old 28-07-2015, 00:03   #39
Bergern
ScanFlyer Dusty

Det faller i smak, og vel så det!
Så det får ta den tiden det tar
Old 28-07-2015, 20:31   #40
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Det faller i smak, og vel så det!
Så det får ta den tiden det tar
Takker så mye.

4 dag.
Så var tiden kommet for å forlate Bodø, pakke sakene og ta taxi til flyplassen. Etter en kort tur så gikk innsjekk avlevering av bagasje og kontroll kjapt og effektivt.

Flight 14.
Reg.nr LN-WSA
Dash 8-100
Plass

Avreise BOO 08.50
Andkomst SSJ 09.25
Lengde: ca 160km

Kort og begivenhetsløs tur, ganske overskyet vær idag.

Flight 15.
Reg.nr LN-WSA
Dash 8-100
Plass

Avreise SSJ 09.40
Andkomst BNN 09.57
Lengde: ca 60km

Også kort og grei tur, men gikk meget lavt så vi holdt oss under skydekket og hadde en flott utsikt over Helgelandskysten nedover til Brønnøysund. Ble mye sjokoladespising på meg disse dagene da flyvertinnene stadig var ute og delte ut en liten sjokoladebit, nam nam.

I Brønnøysund ligger flyplassen i gåavstand fra sentrum, så gikk ned til sentrum. Forbi den flotte middelalderkirken som vel har hatt norgeshistoriens aller tristeste komfirmasjon. Flere av de som ble drept i styrten ved Torghatten i 1988 var på vei til Brønnøysund for å feire komfirmasjon til nær familie.

Her måtte jeg selvsagt ned å smake på softisen i kiosken på kaia. Softis med nyrørte jordbær fantastisk godt. Annbefales på det sterkeste. I Brønnøysund var det forøvrig starten på Roots festivalen så masse folk og avsperrede områder. Brønnøysund var kanskje det aller kolsigste stedet jeg besøkte på turen. Veldig koslig liten småby med et kompakt sentrum nede ved sjøen.

Tok taxi tilbake til flyplassen, delte en maxitaxi med en annen, som egentlig skulle et annet sted men i samme retning, grunnet festivalen var det visst veldig vannskelig å få tak i taxi.

Flyplassen i Brønnøysund har forøvrig mye helikoptertrafikk grunnet olje og gassvirksomhet.

Flight 16.
Reg.nr LN-WIN
Dash 8-100
Plass

Avreise BNN 14.00
Andkomst OSL 15.35
Lengde: ca 560km

Ikke så mye å si, men dette er vel sammen med OSL - SSJ den lengste ruten Widerøe oppererer med smådashene sine.

1 bilde Torghatten
2 bilde Brønnøysund kirke
3 bilde brua nede i sentrum
4 bilde oljearbeidere på flyplassen
5 bilde et av helikopterne
Attached Thumbnails

Name:	P7151545.JPG
Views:	64
Size:	191.7 KB
ID:	39008   Click image for larger version

Name:	P7151546.jpg