Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-04-2015, 09:48   #21
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Default Re: OSL jakter nye langruter

Quote:
Originally Posted by Rudisha View Post
Mulig at Oslo-Darwin ikke er den beste ruten.
Mulig??

En Darwinrute fra OSL er fullstendig utopisk og jeg blir like overrasket da denne diskusjonen dukker opp i diverse tråder. Kanskje greit at moderator rydder opp og lager en egen OSL-Darwin/Australia tråd under småprat.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2015, 14:59   #22
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Er det Økonomisk mulig å fly Norge-Australia non-stop

Jeg har hatt gleden av å sitte på et midtøsten-selskap i økonomi i litt yngre dager fra Australia, i "lett" motvind - rett over 16 timer fra off- til on-block. Da er det virkelig snakk om å gå oppetter veggene og tilbake igjen. 3-4 filmer og noen serier sammenhengende i strekk og du har fortsatt over halvparten igjen av flyturen. Prøve å duppe litt, og bråvåkner og finner ut at det er fortsatt er 6 timer igjen. Opp-og-ned midtgangen slår ihjel noen minutter til. Kanskje joine noen i å be til Mekka i et par timer og? Hangman blir kjedelig etter noen timer. Til slutt ser man på arabiske serier og ler av ting på helt random tidspunkt. Dette er ikke non-stop-fordelen verdt.

Ellers kan jeg tenke at markedet OSL-DRW-OSL kanskje er 10-20 per uke i høysesong. Brorparten ser sannsynligvis fordelen av å fly med billigere billetter via andre steder, så kanskje kan en ukentlig avgang med en Gulfstream kan få 50% LF.

Hele ideen er ehm darwinistisk...
Old 18-04-2015, 15:04   #23
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Andre1980 View Post
Det måtte i såfall vært i et tidsbegrenset publisitetsstunt.... Kan aldri innbille meg at folk ville strømmet til denne ruten over tid. Altfor langt... tenk deg å sitte 15 timer på økonomiklasse.
Det har jeg gjort mange ganger ... Det er en del av eventyret ved å reise det. Skal ikke være enkelt å reise langt :-) Har aldri skjønt de som betaler 3 ganger prisen for et flysete i business eller førstklasse. Hadde heller brukt pengene på et bedre hotell eller lengre opphold.

Spørmålet er vel også hvor en slik rute hadde blitt lagt fra OSL ... Mest sansynlig Melbourne av praktiske grunner, men jeg tror vel de fleste helst ville hatt en rute til Sydney ...
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2015, 15:28   #24
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by BraathensSafe1985 View Post

Spørmålet er vel også hvor en slik rute hadde blitt lagt fra OSL ...
Mest sannsynlig i skuffen, av økonomiske grunner.
Old 18-04-2015, 16:14   #25
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

Non-stop flights vs connection i Europa/Asia.

Folk har forskjellige preferanser og behov.

Jeg er en av de som unngår interkontinentale direkteruter fra Oslo (når jeg har god tid).

Å reise med mange Nordmenn om bord gir meg en harry skoletur-følelse, huff huff.
Noe bedre i C enn Y, men dersom jeg slipper å høre norsk/nordisk finner jeg roen raskere.

Samme med lange flighter som betjenes av narrow-body – det blir bare helt feil.

Stemningen om bord på TG/DY OSL-BKK er ganske forskjellig fra ZRH-SIN med LX/SQ.

Transit på en Europeisk flyplass før en lengre flight setter tonen for en god reise.

Det føles mer klassisk og stilfullt. Perhaps it’s just my love for airports.

På vei til Australia er det intet bedre enn å bryte reisen med noen timer eller en overnatting i Singapore.
Tror vi alle liker å fly i dette forumet, men 12-14 timer i luften holder per dag.

Last edited by Edvard; 18-04-2015 at 16:37.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2015, 00:11   #26
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Sorry, men forslagene du kommer med her er totalt urealistiske.
Kort sagt er det en all for lang flight for en LCC, da kostnadene øke proporsjonalt når flightlengdene øker fra 12 timer og oppover. Med crew og drivstoff som må fraktet er det svindyrt
Og en annen ting, TS regner til Darwin, regner med at Darwin neppe er en veldig etterspurt destinasjon for nordmenn heller. Mer etterspurte destinasjoner som Brisbane og for ikke å snakke om Sydney og Melbourne er betraktlig lengre.
Old 26-04-2015, 01:39   #27
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Non-stop flights vs connection i Europa/Asia.

Folk har forskjellige preferanser og behov.

Jeg er en av de som unngår interkontinentale direkteruter fra Oslo (når jeg har god tid).

Å reise med mange Nordmenn om bord gir meg en harry skoletur-følelse, huff huff.
Noe bedre i C enn Y, men dersom jeg slipper å høre norsk/nordisk finner jeg roen raskere.

Samme med lange flighter som betjenes av narrow-body – det blir bare helt feil.

Stemningen om bord på TG/DY OSL-BKK er ganske forskjellig fra ZRH-SIN med LX/SQ.

Transit på en Europeisk flyplass før en lengre flight setter tonen for en god reise.

Det føles mer klassisk og stilfullt.
Sorry altså, men det du kommer med her er noe av det norskeste som finnes. Nordmenn dom liker å gi uttrykk for at andre nordmenn på tur er harry og at man selv foretrekker å reise med andre nasjonaliteter. Personlig liker jeg godt å reise med mange nordmenn. Men man er forskjellig. Men at dansker, svensker, finner, briter, tyskere eller polakker er mer behagelige å reise med på tur er ikke min erfaring. For å si det mildt.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2015, 03:25   #28
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Sorry altså, men det du kommer med her er noe av det norskeste som finnes. Nordmenn dom liker å gi uttrykk for at andre nordmenn på tur er harry og at man selv foretrekker å reise med andre nasjonaliteter. Personlig liker jeg godt å reise med mange nordmenn. Men man er forskjellig. Men at dansker, svensker, finner, briter, tyskere eller polakker er mer behagelige å reise med på tur er ikke min erfaring. For å si det mildt.
ha ha ha. Jeg er faktisk enig med Edvard, men du har helt rett i at det er det norskeste som finnes
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2015, 04:55   #29
Herlov
ScanFlyer Molded

Jeg er enig med Edvard og KristianSK. Ikke det at jeg synes det er harry å høre norsk eller har noen generell kritikk av hvordan nordmenn oppfører seg på tur, men jeg synes det er gøyere med litt internasjonal følelse og stemning når jeg først er på tur. Jeg stopper mye heller i Zurich eller Doha enn København og reiser heller Singapore Airlines eller United for den saks skyld, enn SAS. Normalt er jeg veldig opptatt av å støtte lokalt/norsk næringsliv, men i dette segmentet har jeg et dilemma.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2015, 14:54   #30
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Leste denne tråden her nettopp, og jeg må nesten le av hobbyøkonomer som prøver å argumentere for at en rute fra Lille Norge som forøvrig er det landet i Europa utenom Island som ligger LENGST vekke fra Australia skal få en direkterute down under.

Og ikke nok med det så blir byen Darwin lansert som mulig destinasjon, ifra Sydney Australias største by så er det 4 daglige avganger til Darwin, OSL-TRD har til sammenligning rundt 30 daglige avganger.

Nei blir nok ikke dirkekterute til Australia med det første, og som folk påpeker så er det nok andre steder i Europa som har litt større passasjergrunnlag enn Norge på en direkterute.

Til OT temaet på slutten så bryr jeg meg ikke om folk er norske, svenske, hvite, gule eller svarte så lenge de har god hygene og tar hensyn til sine medpassasjerer. En vis mann sa en gang her inne, Monkeyclass er Monkeyclass spiller ikke noen rolle hvem du reiser med
Old 28-04-2015, 21:50   #31
KjetilK
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Forskjellen er at man da havner Sydney, Melbourne eller Brisbane. Og det er nok ditt "de fleste" vil, ikke Darwin. Selv ikke sandkassegjengen flyr til Darwin, og da tyder vel ting på at markedet ditt ikke er all verden.
Cairns, derimot, er jo en attraksjon i seg selv. Selv om det blir ekstremt langt...
KjetilK is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules