![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mulig??
En Darwinrute fra OSL er fullstendig utopisk og jeg blir like overrasket da denne diskusjonen dukker opp i diverse tråder. Kanskje greit at moderator rydder opp og lager en egen OSL-Darwin/Australia tråd under småprat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har hatt gleden av å sitte på et midtøsten-selskap i økonomi i litt yngre dager fra Australia, i "lett" motvind - rett over 16 timer fra off- til on-block. Da er det virkelig snakk om å gå oppetter veggene og tilbake igjen. 3-4 filmer og noen serier sammenhengende i strekk og du har fortsatt over halvparten igjen av flyturen. Prøve å duppe litt, og bråvåkner og finner ut at det er fortsatt er 6 timer igjen. Opp-og-ned midtgangen slår ihjel noen minutter til. Kanskje joine noen i å be til Mekka i et par timer og? Hangman blir kjedelig etter noen timer. Til slutt ser man på arabiske serier og ler av ting på helt random tidspunkt. Dette er ikke non-stop-fordelen verdt.
Ellers kan jeg tenke at markedet OSL-DRW-OSL kanskje er 10-20 per uke i høysesong. Brorparten ser sannsynligvis fordelen av å fly med billigere billetter via andre steder, så kanskje kan en ukentlig avgang med en Gulfstream kan få 50% LF. Hele ideen er ehm darwinistisk...
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Spørmålet er vel også hvor en slik rute hadde blitt lagt fra OSL ... Mest sansynlig Melbourne av praktiske grunner, men jeg tror vel de fleste helst ville hatt en rute til Sydney ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Mest sannsynlig i skuffen, av økonomiske grunner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
一期一会
|
![]()
Non-stop flights vs connection i Europa/Asia.
Folk har forskjellige preferanser og behov. Jeg er en av de som unngår interkontinentale direkteruter fra Oslo (når jeg har god tid). Å reise med mange Nordmenn om bord gir meg en harry skoletur-følelse, huff huff. Noe bedre i C enn Y, men dersom jeg slipper å høre norsk/nordisk finner jeg roen raskere. Samme med lange flighter som betjenes av narrow-body – det blir bare helt feil. Stemningen om bord på TG/DY OSL-BKK er ganske forskjellig fra ZRH-SIN med LX/SQ. Transit på en Europeisk flyplass før en lengre flight setter tonen for en god reise. Det føles mer klassisk og stilfullt. Perhaps it’s just my love for airports. ![]() På vei til Australia er det intet bedre enn å bryte reisen med noen timer eller en overnatting i Singapore. Tror vi alle liker å fly i dette forumet, men 12-14 timer i luften holder per dag. ![]() Last edited by Edvard; 18-04-2015 at 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og en annen ting, TS regner til Darwin, regner med at Darwin neppe er en veldig etterspurt destinasjon for nordmenn heller. Mer etterspurte destinasjoner som Brisbane og for ikke å snakke om Sydney og Melbourne er betraktlig lengre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Joker
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg er enig med Edvard og KristianSK. Ikke det at jeg synes det er harry å høre norsk eller har noen generell kritikk av hvordan nordmenn oppfører seg på tur, men jeg synes det er gøyere med litt internasjonal følelse og stemning når jeg først er på tur. Jeg stopper mye heller i Zurich eller Doha enn København og reiser heller Singapore Airlines eller United for den saks skyld, enn SAS. Normalt er jeg veldig opptatt av å støtte lokalt/norsk næringsliv, men i dette segmentet har jeg et dilemma.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Leste denne tråden her nettopp, og jeg må nesten le av hobbyøkonomer som prøver å argumentere for at en rute fra Lille Norge som forøvrig er det landet i Europa utenom Island som ligger LENGST vekke fra Australia skal få en direkterute down under.
Og ikke nok med det så blir byen Darwin lansert som mulig destinasjon, ifra Sydney Australias største by så er det 4 daglige avganger til Darwin, OSL-TRD har til sammenligning rundt 30 daglige avganger. Nei blir nok ikke dirkekterute til Australia med det første, og som folk påpeker så er det nok andre steder i Europa som har litt større passasjergrunnlag enn Norge på en direkterute. Til OT temaet på slutten så bryr jeg meg ikke om folk er norske, svenske, hvite, gule eller svarte så lenge de har god hygene og tar hensyn til sine medpassasjerer. En vis mann sa en gang her inne, Monkeyclass er Monkeyclass spiller ikke noen rolle hvem du reiser med ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Cairns, derimot, er jo en attraksjon i seg selv. Selv om det blir ekstremt langt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Non-stop flyvninger Australia/New Zealand-Europa | LN-BLO | Reiseforum | 16 | 23-11-2010 21:06 |
Norge-Australia-Norge på kortest mulig tid. | Twin Otter | Reiseforum | 2 | 17-07-2010 12:54 |
Frakt fra Australia til Norge | Someone | Reiseforum | 12 | 03-11-2009 00:40 |
Hvor fort er det mulig å fly | BlackWolf | Flyforum | 11 | 05-09-2006 08:36 |
Er det et sted det er mulig å få tak i antonov, tupolev 154 og Ilyushin 96 i sca | tsalom1984 | Samlerhjørnet | 1 | 04-04-2006 13:19 |