![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Her kommer mine - rart å se svart på hvitt hvor mange som er forsvunnet:
- Braathens SAFE - BEA - Trans International Airlines - Danair (Danmark) - Continental - Swissair - Scanair - Sterling - Dan-Air - PSA - Trans Australia Airlines / Australian - East West - Sabena - Scan-Craft - Canadian Airways - US-Air - Eastern Airlines - Ansett - Air Inter - Pan Am - Kar Air - Norsk Air - Norway Airlines - Swedair - TWA - Teddy Air - AirUK - Color Air - Coast Air - Britannia - Nortwest Airlines - Vildanden |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ikke så mange.
Jeg fikk med meg det sovjetiske Aeroflot, og husker at der fikk vi sågar champagne og kaviar på økonomi. Som vestlending med en del reising mellom Bergen og Stavanger har jeg selvsagt slitt setene hos Braathens. Malev - kun en tur/retur AMS-BUD, men jeg husker den gode servicen og serveringen. Aeroflot Nord lever for så vidt videre i form av Nordavia Og så hadde jeg en tur i en gammel og svært sliten Tu 154M i regi av Samara Airlines som gikk konk uten erstatning høsten 2008. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
- Astraeus
- Braathens SAFE - Britannia - BWIA - Canadian - Iceland Air - JAT - Norsk Air - Premiair - Scanair - Sterling - Teddy Air - Transwede - Wardair Har sikkert glemt noe, men dette er det jeg kommer på her & nå.
Life is Brutale Last edited by imm; 31-01-2015 at 06:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Sånn ca i alle fall
Scanair Braathens i div utgaver fra 1993 og utover Northwest Trans World Airlines Flitestar Crossair Flash Airlines Continental Mexicana Samt at jeg mistenker at godeste imm over her leste tittelen på tråden litt kjapt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flyklapper
|
![]()
Hmm .. hva med å lese tittelen på tråden en gang til ... Eller er vi arbeidsledige???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Legal Eagle
|
![]()
Braathens
Busy Bee Sterling (både det gamle og det nyere, for det var vel to ulike selskap?) Scanair Premiair Air Europa Spanair Transwede |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Au, listen blir nå korrigert etter beste evne. ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Braathens
Guard Air Sterling I Sterling II Astreus BMI Swissair Crossair Spanair Northwest Continental Mexicana USAir (USAirways som snart forsvinner og blir American er vel restene av American West?) Last edited by Someone; 31-01-2015 at 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Min liste er rimelig kort.
Arctic Air Braathens SAFE (samt arvtakerne) Dan-Air Varig Last edited by SK384; 01-02-2015 at 07:49. Reason: Arctic air er føyet på listen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Du går videre til neste nivå:
Flyselskaper du har jobbet for, som ikke eksisterer lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ganske kort liste:
Braathens Krohn Air Sterling Sterling European Maersk Aloha FlyNordic Premiair (selv om dette strengt tatt finnes fremdeles) Kan være noen andre også, men kommer ikke på flere.
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson Last edited by Trety; 31-01-2015 at 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er en hel del. Noen er savnet andre ikke
Braathens Coast Air Northwest TWA US Airways (snart) PBA N.Y. Helicopter (noe i den dur) DAN AIR Tower Air Continental Transwede SABENA Crossair Swissair GO Goodjet Sterling Air Luxor Malév Lauda Air Fly Nordic British Midland Spanair
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det jeg kommer på i farten:
Air Anglia Air UK Braathens Color Air DanAir EuroCypria Frontier (ikke dagens) JAT Mærsk North Central Premiair SAS Commuter Skyways Spanair Sterling TWA Western Last edited by CV440; 31-01-2015 at 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]() Quote:
Beste hilsen Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det finnes sikkert noen danske venner her som kan klargjøre dette for oss!? Kort info fra Wikipedia her: http://en.wikipedia.org/wiki/Danair |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
|
![]()
Danair var kun et 'papirselskap'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Oi, oi, dette ble interessent
![]() Tror jeg har fått med alle: USA: Northwest Pan Am Eastern Continental World Tower National PSA TWA Aloha ONA GO! REST AV VERDEN : Air Jamaica Scanair Transair ( under DK ) Sterling Spantax ( DC 7 ! ) Aerolinaes Peruanas Trans Polar ( he he sabla gøy ) Braathens Maersk Conair Premiair Air Moorea Swissair BWIA Olympic ( gammel ) Varig Norway Airlines Volareweb Asian Spirit UTA Laker ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Ikke så mange, men et par stykker..
Linjeflyg Braathens i assortert utgaver..
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen på forumet som har flydd med AN 24 ? | ATC-flyradar | Reiseforum | 6 | 10-08-2017 10:59 |
Noen her som har flydd Transavia | krølle | Småprat | 3 | 15-10-2016 01:36 |
[Quiz] Flyselskap som ikke finnes lenger - kjenner du dem igjen? | LN-KOG | Flyforum | 14 | 08-02-2015 21:43 |
Flyselskap til tyskland som ikke krever pass som id | mckvakk | Reiseforum | 6 | 09-02-2011 13:48 |
Flyselskap som ikke lenger er tilgjengelige.... | SpotOn | Flyforum | 35 | 23-10-2008 11:31 |