Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-02-2017, 09:21   #21
Sundet81
ScanFlyer Blue

Default Re: Transfer i Munchen

Har 50 minutter transfer på MUC i juni, med 9 mnd gammel infant. Ankommer med Luftwaffe fra OSL og skal videre til AOI med samme. Er 50 minutter rikelig, infant tatt i betraktning, eller blir det fort et heseblesende løp fra en gate til en annen?
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2017, 10:25   #22
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Har 50 minutter transfer på MUC i juni, med 9 mnd gammel infant. Ankommer med Luftwaffe fra OSL og skal videre til AOI med samme. Er 50 minutter rikelig, infant tatt i betraktning, eller blir det fort et heseblesende løp fra en gate til en annen?

Husker vi kom inn i den ene enden av terminalen og hadde avgang fra den helt motsatte enden. Mener det tok 15 min å gå. Da hadde vi sikkert trille til infant.

Får du bussgate kommer vel bussen inn på midten av terminalen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2017, 10:39   #23
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Husker vi kom inn i den ene enden av terminalen og hadde avgang fra den helt motsatte enden. Mener det tok 15 min å gå. Da hadde vi sikkert trille til infant.

Får du bussgate kommer vel bussen inn på midten av terminalen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
15 minutter kan vi leve fint med. Vet ikke om det blir bussgate ved ankomst, men det er ganske sikker på bussgate med utgående flight til AOI, som flys med CRJ90. Er jo litt hipp som happ hvilken gate man får buss fra, men det pleier å bety vesentlig tidligere boarding.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2017, 21:49   #24
Dc-10
ScanFlyer Blue

Dc-10's Avatar

Thumbs up Re: Transfer i Munchen

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Tror dette greit lar seg ordne airside, jeg har bare gode erfaringer med MUC. Selv i transit fra USA til OSL slipper du den h. sikkerhetskontrollen, så det burde ikke være noe tema. LH-appen aner jeg ingenting om. God tur!
Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Ser da ut som det er flere servicesenter tilgjengelig i MUC

http://www.lufthansa.com/mediapool/P..._664382806.PDF
Quote:
Originally Posted by view View Post
Lufthansa appen er helt super den for slikt, da er du ferdig sjekket inn dagen før med boarding pass i wallet og slipper å tenke på det. Den holder deg også oppdatert med gate change, forsinkelser etc.

Munchen er forøvrig en super transit flyplass, en av de aller beste i Europa. Alt går svært smidig, så 1t 15 min er plenty tid. Selv ville jeg lagt inn et loungebesøk
Takk for mange svar, da er jeg rimelig safe på at dette lar seg gjøre uten noe stress.
Dc-10 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2024, 08:29   #25
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Vi drar hjem fra Munchen i morgen. Vi har plus pro billett, men ingen fine kort. Vi har da tilgang til Lufthansa business lounge så vidt jeg vet. Det er to stykker av dem. En i hovedbygget på terminal 2 og en ute på satellitten. Hvilen av disse har best utsikt over flyene? Noen som har erfaring?
Old 13-02-2024, 11:37   #26
Turtle
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Vi drar hjem fra Munchen i morgen. Vi har plus pro billett, men ingen fine kort. Vi har da tilgang til Lufthansa business lounge så vidt jeg vet. Det er to stykker av dem. En i hovedbygget på terminal 2 og en ute på satellitten. Hvilen av disse har best utsikt over flyene? Noen som har erfaring?
Du oppdaget det kanskje når du ankom MUC, men Thomas toget mellom terminalen og satellitten er ute av drift for tiden og det gjør at det er litt tungvint å reise mellom dem. Der er nok av busser men det er relativt lang kjøreavstand og litt trafikk, spesielt fra satellitten (hvor også bussene er mer travle siden alle som skal av i MUC må ta bussen).

Web-siden sier at en bør planlegge for 20 minutter mellom terminalene. Det har ikke tatt så lang tid for meg, men det er absolutt mer tungvint og uberegnelig tidsmessig enn med toget...

Loungene har jeg ikke peiling på siden jeg aldri reiser med så fine biletter!
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2024, 14:06   #27
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Du oppdaget det kanskje når du ankom MUC, men Thomas toget mellom terminalen og satellitten er ute av drift for tiden og det gjør at det er litt tungvint å reise mellom dem. Der er nok av busser men det er relativt lang kjøreavstand og litt trafikk, spesielt fra satellitten (hvor også bussene er mer travle siden alle som skal av i MUC må ta bussen).

Web-siden sier at en bør planlegge for 20 minutter mellom terminalene. Det har ikke tatt så lang tid for meg, men det er absolutt mer tungvint og uberegnelig tidsmessig enn med toget...

Loungene har jeg ikke peiling på siden jeg aldri reiser med så fine biletter!

Tok nettopp buss fra I-terminal til K-terminal.
Det gikk smertefritt og greit. Lite folk og lite venting.
Tidsmessig tapte jeg ingenting på buss vs tog.

På skiltene står det at slik blir det til 25/2.

Til info,

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2024, 14:41   #28
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Default Re: Transfer og reiser fra/til i Munchen airport

Joda vi merket at Thomas toget ikke gikk. Men det var en helt problemfri tur med bussen. Det gikk med en gang vi kom ned og ankom ankomsthallen i god tid før bagasjen kom.

Billettene er ikke så fine da, men jeg fant et tilbud på t/r med plus pro til 2800 kroner hvilket det ikke er noe å si på. Jeg må ha billetter som kan avbestilles da det på grunn av helsetilstanden er en betydelig sjanse for at reisen ikke kan gjennomføres og reiseforsikringen dekker ikke ting knyttet til eksisterende sykdom. Så da blir det kun å farte i EØS land der en får helsehjelp med EØS kortet og med billetter som kan avbestilles.
Old 13-02-2024, 15:39   #29
Turtle
ScanFlyer Silver

Quote:
...
Billettene er ikke så fine da, men jeg fant et tilbud på t/r med plus pro til 2800 kroner hvilket det ikke er noe å si på.
Sammenlignet med standby billetter er de fleste billetter ren luksus

Det er nå bra dere har truffet på gode tider... Jeg har opplevd både rask og treg (10+ minutter) overgang. Med toget er jo tidene mindre variable og det er ikke alltid det er så mye tid å gå på
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2024, 09:28   #30
kimmam
ScanFlyer Blue

Quote:
Hvis jeg ikke tar helt feil så er det kun business loungen i satellitten som gir deg utsikt mot flyene, så hadde valgt den hvis dere får tildelt en gate i satellitten. Hvis dere ender opp med en gate i hovedbygget så ville jeg ikke tatt meg bryet med å reise ut til satellitten (i alle fall ikke nå som det er buss-for-tog) kun fordi det er bedre utsikt der.
Old 14-02-2024, 11:40   #31
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Flyet går fra hovedterminalen så vi har installert oss i loungen der. Stille og fredelig og nesten en kke folk.

Posting Rules