![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg lokaliserer alltid nærmeste nødutgang før avgang, tar hånda diskret under setet for å sjekke at redningsvesten faktisk er der, og følger med på safety demo. Det er det minste man kan gjøre. Man vet aldri når shit hits the fan og når det eventuelt gjør det, så vil jeg i allefall være best mulig forberedt. Da hjelper det ikke å ha flydd 10 ganger tidligere i uken. Det kan ha vært en annen flytype eller flyselskap (andre prosedyrer) men så hjelper det alltid å ha refreshed informasjonen rett før man eventuelt må benytte seg av den. Jeg kan bare forestille meg hvor stressende en slik evakuering kan oppleves, og tar derfor selv ansvar for at jeg selv i det minste har tenkt gjennom hva jeg eventuelt skal gjøre i en nødsituasjon.
Samme på hotell.. Sjekker evakueringsruten og sjekker alltid hvilken vei ut av rommet jeg må ta for å komme meg til nærmeste trapp. Hvis en av mine nærmeste hadde blitt forgiftet og dødd på grunn av at en eller annen idiot måtte plukke med seg laptopen eller Amex'et... Ja.. Da hadde jeg ikke vært særlig blid ![]()
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppførsel ved evakuering av fly (splitt fra EK-ulykke) | Michael | Småprat | 23 | 05-08-2016 09:34 |
Evakuering av SAS-fly på TOS | kimpe | Flyforum | 13 | 29-12-2015 11:32 |
Brannalarm med evakuering OSL | Glean EBG | Småprat | 3 | 12-09-2014 17:00 |
Evakuering av fly på Gardermoen | Kilgore | Register- og ATC-Forum | 1 | 19-02-2012 21:53 |
SAS-evakuering | CK | Flyforum | 4 | 31-01-2007 11:42 |