![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
500,- t/r BCN er en veldig god pris og matches neppe av noen norske aktører. Om det er riktig å ta imot et slikt tilbud diskuteres friskt andre steder.
For min del er problemløs reise mye viktigere enn utelukkende pris. Bare det å slippe kø i innsjekk/bagdrop og sikkerhetskontroll er verdt hundrelapper. Fikk flighetn min innstilt igår og endte opp med en rute som faktisk fikk meg hjem en time tidligere enn planlagt. Fikk jobbet litt i loungen og jaggu ble det en liten en til kaffen også... Når DY og FR kan by på et sånt tilbud ved irr skal jeg revurdere reisepolitikken. Fram til den tid vil det være helt uaktuelt å reise med et selskap utenom alliansene såfremt det finnes akseptable alternativer.
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 05-11-2013 at 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
En tidligere arbeidsgiver teknte ikke på den problematikken inntil jeg skrev pålagt tre timer overtid for venting på Arlanda. Det ble rabalder med timeføringen, inntil de skjønte hva de hadde gjort og rygget ut med halen mellom beina
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det koster å ha folk på jobb ja, ingen jobber gratis, enten er det snakk om overtid, avspaseringstid eller folk med fri og selvstendig stilling som da får mindre tid til andre oppgaver. Vil tro at de aller fleste koster arbeidsgiver et sted mellom 500 og 1200kr/timen om alle kostnader som lønn, pensjon, folketrygd arbeidsgiveravgift administrasjonskostnader etc. legges på. Da er det fort reisetid som betyr noe, ikke billettpris. Ikke alle arbeidsgivere er klar over dette, men etterhvert som internfakturering blir mer vanlig så for også fler øynene opp for at ansattes tid er verdifull.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det gjelder artikkelen i Aftenposten er den veldig svak i mine øyne, og bygger vel i stor grad på en påstand fra RyanAir.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Artikkelen sier at Norwegian har flest forretningsreisende innenriks. Det bygger vel ikke på en påstand fra Ryanair? At forretningsreisende velger billigst og enklest, fremfor champagne, er vel en trend man har sett en stund. Til og med SAS har jo kuttet ut det siste. Det var slik jeg leste artikkelen. Last edited by AirbusTrond; 06-11-2013 at 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er vel ikke billigst nødvendigvis det enkleste. I min bok er det vel tvert imot. Iallefall om det er Lavpris kontra "vanlig".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men artikkelen gir vel ikke et helt korrekt bilde. Her er det en person i Østfold som har Rygge som nærmeste flyplass. Da er det vel ikke rart at han velger FR, da alternativet er OSL eller en ferge over fjorden! Men billig er viktig, og på for eks kortere reiser uten videre connection er det pris som gjelder. Ta for eks OSL-ARN eller OSL-CHP. Man kan vanskelig forsvare å velge det dyreste alternativet, ved bruk av en del av de argumentene som er nevnt tidligere. En del av de blir jo lite relevante når hyppigheteten mellom avgangene er slik som de er her i Norden. Heldigvis er SK billigere/samme pris som DY i mange tilfeller, så jeg får benyttet med av mine EGB fordeler. Champis finnes vel nå nesten bare på F. Synd men sant for oss, men veldig greit for de som betaler, og her mener jeg arbeidsgiver. Last edited by 3cseat; 06-11-2013 at 14:15. Reason: skriveleif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
At en arbeidsgiver må tenke helhetlig, ja selvfølgelig, men som min sjef sier: jeg betaler f... ikke for at du skal drikke kaffe og få avis som du ikke leser (som det kom fra munnen til Kjos).
Med andre ord: de betaler billigste billett fly, alt annet kjøpes inn etter behov, som mat, drikke, ny billett hvis jeg ikke rekker flyet osv. Kunne man kjøpt fasttrack og det var behov for det ville vi kjøpt det. Eller andre tjenester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Å bruke noe nær en arbeidsdag i hver ende av et møte tar jeg gladelig på meg personlig, men tviler sterkt på at arbeidsgiveren min er villig til å betale for det, bare for å spare noen hundrelapper på flybilletten.
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Artikkelen sett under ett, ser jeg at min første kommentar ikke var helt god. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke takk nei til vodka i Russland! | jameson82 | Reiseforum | 10 | 08-03-2012 13:58 |
Kabinpersonalet sier nei til spareplan | MartinL | Flyforum | 29 | 08-07-2009 12:08 |
Førsteklasse? Nei takk! | Bizflyer | Flyforum | 2 | 01-08-2008 00:59 |
SAS sier nei takk til mynter | sirpjalle | Flyforum | 72 | 17-09-2007 16:51 |
Midwest Express sier nei til airTran (del III) | CK | Flyforum | 2 | 16-04-2007 08:18 |