![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Så jeg sitter nå her og leser , så slår det meg. Fristet litt å se hvem som faktisk er billigst. Så jeg satte meg selv opp med en liten utfordring.. Finne best mulig pris på transport mellom Oslo Sentrum (Jernbanetorget) , og Piccadilly Circues i London.. Jeg valgte denne destinasjonen da det er flere selskaper som flyr dit og til forsjellige flyplasser så da blir det litt konkuranse.
Følgene kriterier er brukt * 1 voksen *Direktefly fra Oslo/OSL definerte flyplasser *Helgen 10-12 mai, ca en måned fra nå. I min erfaring en rimlig normal tid å bestille en helgetur før avreise. *"Brukbare" tider reelt for en helgetur. Det vil si der jeg ville reist om jeg hadde en helg. Tidlig ut på Fredagen og på ettermiddag/kveld hjem på søndagen. Sånn at jeg er hjemme i rimlig tid og klar for jobb på mandag. *1 bagasje *Transport på mest hensiktsmessige måte mellom by-sentrum og flyplassen. Selskaper og priser for biletter booket via hjemmesiden til det respektive selskap, alle gebyrer/tax tatt med betalt med debitkort. Følgende selskaper er med i testen *SAS, British Airways (OSL-LHR), Norwegian (OSL-LGW), Ryanair (TRF-STN) Her er regnestykkene: *SAS (OSL-LHR) - Flybiletter: 4 454 - OsloS-OSL-OsloS (Flytoget) 170 x 2 =340 - LHR-Piccadilly Circues-LHR (London Underground) = 6.70GBP x2 =118 Total:4912 -- *British Airways (OSL-LHR) -Flybiletter: 3937 - OsloS-OSL-OsloS (Flytoget) 170 x 2 =340 - LHR-Piccadilly Circues-LHR (London Underground) = 6.70GBP x2 =118 Total: 4395 -- *Norwegian (OSL-LGW) - Flybiletter: 3687 -Oslo S-OSL-OsloS (Flytoget) 170x2 = -LGW-Piccadilly Circues-LGW (Gatwick Express) + 34.90£ return fare + London underground Victoria station-Piccadilly C = 4.50 £x2 = NOK387 Total: 4414 -- *RyanAir - Flybiletter : 2928 - Oslo S-Torp-Oslo S (Torp expressen): Nok 380(rabatert t/r bilett: - STN-Piccadilly Circues-STN :22,50 GBP x2 = 45GBP + 9GBP 2 soner London Underground (Liverpool st-Piccadilly): Nok 475 Total: 3783 - Så da blir rangeringen biligst-dyrest: 1 Ryanair : 3783 kr 2 British Airways : 4395 kr 3 Norwegian: 4414 kr 4 SAS : 4912 Kr Konklusjon, i denne sammenlikningen valgte jeg å ta med transport kostnader mellom bysenter og flyplassen. Dette er i min verden kostnader som bør taes med i beregningen da dette ofte feller hvem som er rimligst/dyrest på hele pakka. Man kan få en rimlig flybilett, men må betale igjennom øra for å komme seg til/fra flyplassen. At Ryanair ble rimligst her er ikke veldig overaskende,skjønt de var betraktelig over der jeg hadde ventet å se dem. men det jeg finner overaskende er at Norwegian var såpass dyre. SAS lå også over der jeg hadde ventet å se dem, mens British Airways lå relativt fornuftig på bilettene og passer bra med ett ikke-LCC selskap. At jeg gir Norwegian litt pes her er slik de fyrer løs med at de skal være så vanvittig billige på flybilettene sine, jeg hadde ærligtalt ikke ventet å se bilettpris på 3600 kr fra dem. Dette er en drøy tusenlapp mer en hva jeg hadde forventet fra dem. Det at transporten mellom LGW og byen er såpass dyr taler heller ikke i dems favør.. Når det er sakt var også Ryanair betraktelig dyrere en hva jeg ventet. Så reklamen dems har heller ikke mye med realiteten å gjøre. Hva hadde jeg valg her ? Ryanair er for meg ikke ett alternativ av mange årsaker, så da er det tre stk igjen. Norwegian og British Airways kommer veldig likt ut prismessig, men av flyplassvalg og tilgang til byen hadde jeg sansynligvis valgt B A. SAS faller ut denne gangen pga prisen. B A flyr til samme flyplass og med praktisk talt samme betingelser og da er ikke de ca 500 kronene extra på SAS noe jeg ser noe årsak å bruke.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Raskeste metode LHR - Piccadilly? | Bizflyer | Reiseforum | 8 | 30-01-2008 07:50 |
Battle Griffin 2005 | LN-EIR | Flyforum | 11 | 13-03-2005 18:14 |