![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Samoa Air må veie passasjerene før hver avgang uansett siden de opererer små fly som Cessna Skyhawk og BN Islandere...
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Air Maldives ber deg ogaa hoppe paa vekta. De flyr Dash 8
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg synes hele premisset til denne overvektsprisingen er feil. De fleste flybilletter prissettes i hovedsak ikke etter hva som er kostnadsdriverne bak "produksjonen", men hva folk er villige til å betale (altså betalingsvilje, heller enn hva som er viktige kostnadsfaktorer) - men det er klart at om man flyr små fly hvor vekt kan være en viktig faktor så kan det ha noe for seg. Jeg tror nå likevel at jeg ville holdt en knapp på den mer tradisjonelle fremgangsmåten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Jeg antar at prisen er satt fordi man vet at de fleste som skal til/fra Maldivene har en viss betalingsvilje... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Anthill kicker
|
![]()
Pä sin tid var det et Café-Théâtre v/Montparnasse i Paris hvor de tok inn kundene 21 stk av gangen og sä ble inngangsbillettenes pris bestemt ved hjelp av et stort hjul med spikere pä : var du heldigst av alle, betalte teateret 2 FRF for at du kom inn, gjennomsnittsprisen var 10 FRF, var du uheldig, betalte du 25 .. hvorfor ikke innföre et sänt system for salg av flybilletter, det blir omtrent det samme som "pay as you weigh", bare sjansen kan snu seg og ikke dra den sammen veien hele livet igjennom ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Är detta Norges forskarelit som kommit fram till detta???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flybilletten på mobilen | RIBRO | Flyforum | 2 | 04-02-2008 17:52 |
Betal flybilletten i dag... og andelen for drivstoffet den dagen du reiser ! | Farmer | Flyforum | 1 | 04-01-2008 23:42 |
Anbefaler utsettelse av kampflykjøp | sirpjalle | Flyforum | 4 | 01-10-2007 11:37 |
Anbefaler 12 aksjer | X-BU | Flyforum | 0 | 22-11-2005 13:56 |