![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
For noen skarve tusenlapper er jeg tilgjengelig kvelder, helger og ferie. Hvorfor jeg skal betale skatt av denne ulempen er meg en gåte. Hadde jeg fått betalt for timene jeg brukte utenom arbeidstid ville jeg hatt mye mer utbetalt hver måned. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så lenge de beregner verdien av et poeng opp mot en muffins betalt med EB-poeng, så skal jeg ikke klage
![]()
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det i det hele tatt noe land som har innført noe lignende?
Jeg ser alle innvendingene som gjør systemet umulig å innføre på en rettferdig eller korrekt måte. Det eneste de kan innføre er et frivillig raporteringssystem og trusler om tilfeldig straffeskatt ved mistanke om at noe ikke er rapportert. Og kommer noe slikt på plass vil jo folk rømme Eurobonus og heller satse på andre bonusprogram langt unna norske skattemyndigheters klør.
![]() |
#26 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hele premisset er feil uansett. Å forsøke og selge inn Sverige som er meget liberalt og lite regelstyrt samfunn, det ville jo vært en aldri så liten bragd. Sverige er et interessant objekt for studier innenfor komparativ rett (altså, sammenligne rettssystemer i ulike land). Og det er ikke fordi landet er noe særlig "lovtomt".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Men det passer vel endel å late som om Norge er den siste Sovjetstat i denne og flere andre sammenhenger... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Trangsynt
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er nok en del rødgrønne politikere som ser seg om etter ny jobb post september 2013. Kanskje de får hurtigopprettet et eget bonuspoengdirektorat med 70 heltidsansatte som utelukkende skal påse at den kommende "skatt på fordel av bonuspoeng opptjent på reiser betalt av arbeidsgiver"-loven blir overholdt? I tillegg kommer det selvsagt et eget eiendomsselskap som utelukkende lever av leieinntektene fra det ene bygget som de leier ut til moderselskapet. Da får man presset inn litt ekstra styremedlemmer, ansattefester og ikke minst smøreturer med flyselskapene.
Næringsministeren påser naturligvis at alle stillingene besettelse iht. dagens utdaterte igildhetsbestemmelser i forvaltningsloven. Fra spøk til alvor: Har vi ikke nok byråkrati allerede? Skal vi virkelig bruke noen årsverk på dette? Blir i så fall meget interessant å se hvordan de skal håndheve dette. Det må da strengt tatt være bedre å holde fokus på NAV-snylting, taxisvindel og andre langt større ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Umulig aa gjennomfoere, kommer aldri til aa skje, saa behold hvilepulsen.
Men det er klart at det landet med suverent stoerst byraakrati og som er eksperter paa aa sy puter under armene paa alle som vil forsoeke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dere skal ikke se bort fra at arbeidsgivere som tillater at ansatte opptjener bonuspoeng på jobbreiser, til private reiser, også vil bli pålagt å sende oversikt over hvor mange bonuspoeng den enkelte ansatte har tjent opp på jobbreiser. Så blir det selvsagt et regnskap som må gjøres opp der den ansatte bruker poeng til å oppgradere til bedre produkt på jobbreiser.
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Den andre kommentaren din lurer jeg på om du har noe særlig belegg for, men dette er ikke forumet for akkurat den diskusjonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Og jeg har tro på at arbeidstakerne er ærlige mennesker og følger sin arbeidsgivers regler. Tror ikke du? Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Joda, selvsagt er alle ærlige og selvsagt rapporterer alle idag inn til skattemyndighetene alle fordeler de får slik de jo allerede er forpliktet til.
![]()
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det at inget(?) annet land i hele verden har innført et slikt system burde være nok for å skjønne att dette forslaget er det bare å kaste i søpla. Dette er sikkert noe som har blitt vurdert i mange land før, men som ikke har blitt gjort noe med ettersom det rett og slett ikke er praktisk gjennomførbart.
Om det er noe vi virkelig ikke trenger mer av i dette landet så er det særnorske molbo-lover som ikke virker ihht sin hensikt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvilken hensikt vil dette virke mot? Man får per i dag ingen skattekroner ut av dette, så hvilke uheldige effekter ser du for deg av en slik løsning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Lurer på hvordan de da vil håndtere andre utgifter som arbeidsgiver dekker mot regning, og som betales med Trumf Visa, 365Direkte, Norwegian Visa osv. Her kan man jo tjene "store" penger på å legge ut av egen lomme og få igjen opptil flere prosent mer av arbeidsgiver.
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis hensikten er å få inn mer penger til statsbudsjettet finnes det betydelig mer effektive metoder enn dette. Det krever vanvittig mye administrasjon og gir lite utbytte, og det finnes store problemer i hvordan bonuspoeng skal registreres og vurderes på en rettferdig måte. Dette forslaget er bare tull rett og slett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by Tommy777; 06-03-2013 at 00:05. Reason: typo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aftenposten: Regjeringen vil forby flybonus på kredittkortet | Sykkelthor | Småprat | 15 | 31-03-2017 19:34 |
BA åpner Seoul | Someone | Flyforum | 3 | 03-05-2012 15:04 |
Åpner for prishopp | sirpjalle | Flyforum | 5 | 25-04-2008 07:39 |
Flybonus kan bli ESA-sak | AirbusTrond | Flyforum | 15 | 22-10-2007 13:54 |
Åpner for gambling på fly | Trety | Flyforum | 0 | 02-11-2005 22:42 |