![]() |
|
![]() |
#21 |
Former CCA F-16
|
![]()
Bodø førr Svarte Svingende!!! XD
![]() |
#22 |
Newcomer
|
![]()
Kva med Stord frå aust, over Folgefonna, Hardangerfjorden og Sunnhordlandsbassenget?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
BNN, uten tvil!
FAA Airline Transport Pilot B744, CL-65, CFI, CFII Single & Multi Engine. AC: B747-400/LCF/-8 CRJ-900 CRJ-700,C-140,152,172R/SP&P/RG, PA-44,PA-28,BE-76. Hours logged: 9000+ OFT 08/09/11/12 HAI 10/11 Delta/United Express CR7 First Officer 2012 Captain 2015 Worldwide 747 First Officer 2016 Captain 2023 ----PAX:A318/9/20/1,A332/3/43,A380,B717/32/33/34/35/36/3G/38/39,B744/74M,B752/3,B762/3/4,B772/W,B787-8/9/10,RJ85,CRJ,DH6/7/8,DC9/10,E120/70/90,F50/70,MD11/80/90,BE90 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Innflygningen fra sør mot Evenes er ikke helt bak mål den heller på klare dager. Sitter du på venste side får du flotte fjell under deg å fantastisk utsikt mot lofotveggen i vest. Sitter du på høyre side har du Stetind og andre flotte fjellformasjoner både på Norsk og Svensk side. I klarvær er Kebnekeise et fantastisk skue over på svensk side.
Ellers er en landing fra vest i Bodø fantastisk på sommeren om du kommer fra nord og kommer inn langs kystlinjen med Kjerringøy og Mjelde på fastlandet og Landegode ut mot havet! Av de mer spektakulære er en tidlig nedstigning mot Andenes fra sør hvor WF flyr på vestsiden av Andøya. Her er naturen helt utrolig og særegen i norsk sammenheng, da det er eneste delen av landet som ikke var under isen i istiden.
![]() |
#26 | |
Air Traffic Controller
|
![]()
Sakset fra Avinor.no
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=OcOo-Hy-kKE
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vil ellers si at den mest magiske innflygning jeg noen sinne har hatt er til Ohare. Kom inn mot Ohare og ut av vinduet hadde jeg Chicago Skyline i forgrunnen og Lake Michigan i bakgrunnen. Det var bare helt magisk.
Ellers så vil jeg tro at innflygningen til den gamle flyplassen i Hong Kong står svært høyt på listen over spektakulære innflygninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
fbu,sdn,eve
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Selvfølgelig er det MOL. Landets vakrest beliggende flyplass som hovedstadspressen kalte den ved åpningen i 1972.
Beklager den støyen de har lagt over den fine musikken (lyden av flyet) i denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=KgCfGg7i
IOUEn annen: http://www.youtube.com/watch?v=xs3Om0UN85c
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tydeligvis mye lokalpatriotisme å spore her, meningene henger stort sett sammen med det man finnger til venstre under Location eller i avatar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() Synes Brønnøysund er fantastisk. Tromsø fra sør er også fabelaktig. Ellers synes jeg ganske mange av kortbanene nord for Tromsø er usannsynlig vakre på en litt småvill måte. Ålesund bør helt klart også med på lista. Så synes jeg alltid det er litt stas med Gardermoen fra syd. Det er flott å se Oslo fra lufta. Det samme med hjembygda mi, Lillestrøm, men det henger jo sammen med lokalpatritisme og jeg ser at den ikke deles av så mange.
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Blir dårlig med lokalpatritisme her (Eggemoen…), men slenger meg på Evenes og Longyearbyen.
![]() |
#33 |
Newcomer
|
![]()
Helt klart ENVA!
Kommer man fra Sør og lander på sjøsiden, finner du min "favorite approach" ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Husker fra jeg var liten. Kom inn mot Oslo en kveld på vinteren. Snødrev og så inn mot Sandvika. Var til Fornebu. Var flott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Støtter gjengangerne som HOV og AES, Sunnmørsalpene i en liten WF er utrolig deilig å stryke rett forbi!
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ålesund Lufthavn, på øya Vigra nord for byen, fikk over dobbelt så mange stemmer som Molde Lufthavn Årø, som kom på andreplass i kåringen om å ha landets fineste flyplassinnflyging.
På en like sikker tredjeplass på Tromsø Lufthavn, Langnes. Her er vinnerlista over Norges fineste innflyginger, slik kortreist-leserne avgjorde den: 1. Ålesund Lufthavn, Vigra 2. Molde Lufthavn, Årø 3. Tromsø Lufthavn, Langnes 4. Brønnøysund Lufthavn, Brønnøy 5. Trondheim Lufthavn, Værnes 6. Bodø Lufthavn 7. Bergen Lufthavn, Flesland 8. Harstad/Narvik Lufthavn, Evenes 9. Oslo Lufthavn Gardermoen 10. Namsos Lufthavn |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Newcomer
|
![]()
Da var avgjørelsen i boks, kanskje ikke så uventet grusa Ålesund Lufthavn Vigra de fleste konkurentene med ENML på en god andreplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Upgrade me....
|
![]()
Denne
![]() https://www.youtube.com/watch?v=jHgxMJPLxsQ
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
"Hold på sixpencen og spenn BH'en på innerste hakket, for dette kommer til å riste" har også vært brukt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Innflygning til Sandane med Venstre Vinge rett ved fjellsiden og skarp høyresving på finalen før landing.
https://www.youtube.com/watch?v=VYkeDXq5LX0
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Video av Norges fineste flyreise (?) | Polaris | TripReports | 15 | 04-01-2011 11:13 |
Regjeringen har valgt norges nye jagerfly | oddi | Flyforum | 1 | 25-11-2008 10:36 |
Fredriksen har bestilt Norges dyreste privatfly | MountainDew | Flyforum | 14 | 15-12-2007 02:53 |
Hvem har det fineste fargeskjemaet? | flyKSU | Flyforum | 25 | 10-09-2007 19:34 |