![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du er nok ikke den eneste spotteren på ENKB nei, her er to til fra ENKB :
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Neida...., ikke helt alene. Det var vel bare et gullkorn som kom fordi det var lenge siden jeg hadde sett bilder fra KB i noen kanaler.
Men altså, bra 'fangst' det der da...., hvor Twin Otter'n selvsagt falt best i smak :-)
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk flott å høre en Twin Otter igjen, og litt spesiellt å se en Englandsfarer dra avgårde på 1. nyttårsdag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja du sier noe.
1. nyttårsdag er nå den dagen det er...., så den englandsfareren hadde jeg nok ikke fått med meg uansett ![]()
![]() |
#25 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Alltid flott å se bilder fra "naboplassen" "
Både stort - og helst smått og heli. Håper at noen av dere som bor nærmest kan ( kommende sommer) ta en tur til Vinnu. Savner bilder der fra.
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for fine bilder! D-IVER var kortvarig LN-FKC 85 og -FKG 87 hos Norsk Forurensningskontroll i Bodø.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke for å hijacke tråden, men siden 1944vintage spurte, tenkte jeg at jeg skulle dele et bilde fra Vinnu. Fra en tur med NPO, så litt KSU-relatert uansett
![]() ![]()
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Slettet - dobbelpost
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering Last edited by 1944vintage; 11-01-2014 at 02:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk Sindre for bildet !
Neste fotograf håper jeg kan få med litt mere fra "miljøet", med flystripa, hangarer og fjellene på begge sider av dalen. En "mannsalder" siden sist jeg var der, og må beundre de som driver luftsportsaktiviteter der. (Turbulens ved sydøstlige vinder på Værnes blir bare barnemat mot sønna- eller nordavind på Vinnu. ![]() Og når tiden kommer - kanskje en ny tråd, slik at det ikke blir en avsporing fra ENKB.
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skjønner hva du mener, og i mellomtiden kan jeg jo poste ett fra da jeg besøkte Vinnu med LN-NPO. Kanskje du drar kjensel på noen her. Var "et par" mikro-entusiaster i velkomstkomiteen ihvertfall. Kaffe og kjekser ventet da vi landet :-)
![]()
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" Last edited by LN-SSL; 16-01-2014 at 07:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Touch-and-go på Vinnu, fløyet fra høyresetet, innbyr ikke til fikling med kamera.
Derfor må jeg skuffe når det gjelder ditt ønske om bilde med fjell på begge sider og slikt. Men la meg like godt komme med resten av bildene jeg tok (18.4.2008), og så får noen flytte til ny tråd om de ikke passer her. Here we go: ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og da tar vi turen tilbake til Kvernberget, med Dasher og Avroer. 22.01.2014.
![]() ![]() ![]() ![]() Og ja. Er nok flere spottere som er i live. Men med litt nedgang på interesse de siste årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk, Svein for fine "miljøbilder" fra Vinnu, og beklager avsporing av tråden.
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og hva drev SK2301 med onsdag morgen da...?
Jada, jeg vet HVA, men hadde vært artig å vite hvorfor. Approach under topphøyde på Freikollen, øst for toppen, hjul og flaps oppe, lav pass over Vestbase med høyre sving over KB twr, inn på finale til 07 igjen, hjul og flaps nede for vanlig landing. Noen som gikk av med pensjon der framme, eller...? ![]()
![]() |
#35 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kom med WF572 fra Bergen i dag, og da stod denne gamle russeren borti et hjørne på Kvernberget. Antonov An-12 fra Gud vet hvor...
![]() ![]() ![]() Og ikke før jeg nå redigerte bildene så jeg styrmannen hos Widerøe hilse til fotografen. Hilser igjen, og takk for turen! :-) ![]()
![]() |
#36 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
WF577 rimelig klar for avgang fra rw25 på KB
![]() Så har man vel, takket være noen grusveier laget i terrenget i.f.m. rullebaneutvidelsen, funnet en ny spotterplass i øst da ![]() ![]() ![]() ![]() Kommer tett på enden hvor de snur for avgang fra 25 ![]()
![]() |
#37 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ikke hver dag man er oppom KB, men måtte stoppe opp litt i dag da det var besøk av to businessjets her.
Gulfstream Aerospace G550 Gulfstream M-UGIC og Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300 M-CLAB. Ikke vet jeg hvorfor de var her, men har en mistanke om at den Rusisske oligarken som har feriert på luksusyachten ELDEN i Kristiansund og fjordene rundt i en tid nå, kanskje skal avslutte ferien og dra hjem igjen. M-UGIC ![]() M-CLAB ![]() ![]() ![]() For å få de to sammen i en ramme, uten lysstolper, biler, tanker og annet ræl, måtte jeg inn i buskaset. Beklager innslaget av sorten i et par hjørner, men det gjør seg jo også litt da. Det som ikke gjør seg, og som ALDRI slår feil er linselus. Man kan banne på at selv om de ser at man strever litt med å få et godt bilde, flytter de seg ikke en millimeter. ![]()
![]() |
#38 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Foto: Bjørn Hansen/Tidens Krav
![]() 'Pysjamas-flyet' fra KB til OSL 06:35 (det nærmeste) måtte taxe inn igjen etter at det ble sett gnister og hørt smell fra den ene motoren. Hvor var VG, DB og andre? Ingen pax intervjuet av noen enda, ingen mobilbilder med forklaringer på ting, ingen som forstuet en ankel eller noe i panikken som ikke oppstod??? Hvor var krisepressen når en Boeing full av folk NESTEN holdt på å gå i lufta på KB?? ![]() ![]()
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jøss, sjeldent syn på Kvernberget med den line-upen der da. Hørte situasjonen ble håndtert greit, da et fly fra TRD-OSL stoppet innom og fikk med seg samtlige passasjerer. Noe forsinket, men slikt som skjer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Bonusjeger
|
![]()
Flyet stod det fortsatt når jeg kom opp med kveldsflyet i går kveld. La også merke til at en liten hvit boks med påskriften LN-RPM lå i cockpit, så trolig noen deler av noe slag. (Undertegnede var så heldig at han fikk sitte på klappsete i cockpit, etter at forumets SAS-steward sendte en mail til kapteinen).
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Birmingham - Kristiansund | Wiggo Hovde | Småprat | 19 | 18-05-2012 20:24 |
q: Hotel Kristiansund | sail4fun | Reiseforum | 2 | 25-01-2012 19:22 |
Treff i Kristiansund? | S. Holberg | Flyforum | 1 | 27-01-2011 10:46 |
Kristiansund - Brønnøysund | LN-SSL | Flyforum | 1 | 09-12-2005 19:34 |