Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-08-2012, 12:47   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: På besøk til Conrad med Swiss og Thai

Takk for kommentarer. Da er et nytt kapittel klart.

__________________________________________________ _______________________

Etter hvert var det klart for å bevege seg videre. Sen utsjekk var ikke noe problem, og det ble limo-buss også tilbake til NRT.

Den videre reisen var egentlig booket med United og Thai i business. Etter hvert åpnet United seg i 1.kl, men det fristet ikke å endre KUN til det. Ventet på at andre ting skulle åpne seg opp, og ble litt skuffet da Singapore sitt vindu til 1.kl ikke hadde ledig på ønsket avreisedag. Så også på en sen kveldsavgang fra HND, men den ble tatt før jeg fikk somlet meg til å ringe for å endre. Tre dager før avreise ble imidlertid billetten endret, til ny reiserute med to legge i F i stedet for C.

Tokyo Narita Airport, United International First Lounge

Innsjekk på NRT går som en lek, de har egne felt for business, første og gull.

ANA er stolte av 787

Innsjekk gikk kjapt og greit, og man får eskorte gjennom sikkerhetskontrollen. Immigrasjon hadde ingen kø, og etter å ha tømt lommene for yen bar det av gårde til første lounge, United International First Lounge. Den ligger nærmest immigrasjon, og var en naturlig stopp på vei utover mot gaten.

Store flater med utsikt til vestre rullebane, 16R/34L om jeg husker riktig fra flightsim-eraen.

Jumbo-heaven

United har NRT som hub, ikke vanskelig å se det.

Greno Champagne til kjøling

Diverse annen vin. Mistenker at det ikke er spesielt god vin.

Enkel buffet

Knapt nok en mini-bar

Dispensere for øl og annen drikke

Vin og Sake

Litt mer av loungen

Mat-buffeten var omtrent ribbet, etter at en stor familie tømte alt som var. Suppa var imidlertid god.

Litt annen småsnacks kom også tilbake, når den sultne gjengen hadde forlatt loungen.

Alltid godt med en loungedusj, så her er bilder av badet

Sparsommelig dusj-kit

Et United-fly ankom, og en lang tropp med rengjørere satte i gang. Dette er under halvparten av de som pilte opp trappa.

Hva har skjedd her da? Hagl? Dårlig grunning?

Ikke bare ANA som flyr 787 i Japan.
Old 16-08-2012, 12:48   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Tokyo Narita Airport - ANA Suite Lounge

Så var det på tide å bevege seg mot ANA suite loungen, som ligger like over gaten. Flyet ankom noe sent, og så slik ut:

ANA-lougen var nesten tom

Stilren og praktisk lounge

Man blir ønsket velkommen og fult til et ledig bord. De tar drikke-ordre og sørger for at man får en våt klut.

Litt vin og sake

Kald hvitvin og champis. Forrige gang hadde de bare musserende i denne loungen.

Vann også

Litt bedre brennevin enn hos United

Diverse retter kunne bestilles, men siden vi bare ankom 40 minutter før avgang, ble det ikke testet ut.

Fisk og ris hadde de også

Og jammen hadde jeg plass til litt av det

Mens jeg satt der kom dama fra innsjekk og informerte om at flighten ble 15 minutter forsinket. Helt topp, mer tid til champis i loungen! Jeg hadde også blitt flytta, fra 01K til 01G. Midtgang? Det vil man jo ikke ha. Grunnen til at jeg ble flytta, var et ødelagt sete. Setet var visst ikke så ødelagt likevel, kun benstøtten. Det ville kun være 4 passasjerer i dag, så jeg kunne selv velge hvor jeg ville sitte.

Last edited by Dag Viking; 16-08-2012 at 12:52.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2012, 13:09   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Takker igjen for turen. Digger ogsaa Japan, helt klart en favoritt i Asia. Okonomiyaki ser det ut som du spiste (pannekaken).

Vil vel si at dersom du drikke Gin og Cognac, er ANA loungen bedre paa sprit, ellers vinner United paa resten. Synes foroeverig at begge var en stor skuffelse.

JAL har den beste loungen paa NRT. De hadde en laaang liste med Single Malt og en skikkelig bar med bartender i tillegg til bordservering

Gleder meg til resten!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2012, 14:39   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Vil vel si at dersom du drikke Gin og Cognac, er ANA loungen bedre paa sprit, ellers vinner United paa resten. Synes foroeverig at begge var en stor skuffelse.
Jeg synes ANA var bedre på mat og vin, men begge to er omtrent som en Senator-lounge.

Her fortsetter turen:

__________________________________________________ _______________

Tokyo Narita – Bangkok
TG677 16:50-21:25
Boeing 777-300ER sete 01K

Vi ble hentet i loungen, og fulgt forbi køen og om bord. God service fra Thai, ingen tvil om det.
Boarding var nesten ferdig, men vi rakk å smake på den «berømte» DP 2003 likevel.

Det er mange bilder fra kabinen i rapporten «SALT og champagne», så derfor blir det ikke så mange her.

Dagens meny

Hadde egentlig forhåndsbestilt Lobster Thermidor, men etter Bizflyers rapport valgte jeg å avbestille denne.

Månedens vinkart i Thai første klasse:

Hvitvin

Rødvin

Spesialviner på utvalgte destinasjoner

Champis

Litt undervisning om fransk vin

Diverse drikke. Ingen god Whisky, men konjakken er selvsagt et pluss

Eget garderobeskap i suiten er en fin detalj

Heldigvis høyt under taket, igjen hattehylle. Suitene tar veldig mye av tilgjengelig volum i kabinen

Thai har kjipet ut, og gått fra Rimowa til Tumi.

Standard innhold

En liten wing view. Må vri godt på nakken for å se GE90-115B

Delta har fått en imponerende stor operasjon på NRT etter at de overtok Northwest

Mange 744, 777, 767 og A330

Last edited by Dag Viking; 16-08-2012 at 14:47.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2012, 15:03   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Video fra take-off. Blir aldri lei av den karakteristiske lyden fra disse motorene under avgang. Man kan vel høre at kabinen skrangler under take-off. Det gjorde den også under taxi, det virker som om den rett og slett begynner å bli moden for en solid oppgradering.
http://www.youtube.com/watch?v=CXIy5viYE_A

NRT ligger ute på bondelandet, omtrent som OSL. OSL har heldigvis et skikkelig flytog, det overrasker meg at NRT ikke har en skikkelig hurtiglink til sentrum og videre til HND

Var ofte turbulens på denne flighten, her kan man se hvorfor. Det var vel en tyfon over Kina også.

Litt ving-fleks er det jo

Så var man i gang med matserveringen. Besetningen tar drikkeordre for første drink i lufta allerede på bakken, så de kom med snacks og valgt drikke samtidig.
Litt smalt på benken, og er det for mye turbulens faller det mellom veggen og karmen. Litt dumt å lagre ting der hvis det er humpete.

Helt grei snack, ikke mer eller mindre.

Thai har logo i bunnen av glasset, en fiffig detalj på de ellers elendige glassene.

Headsetet ble ikke brukt

Det store bordet dekkes, og de setter gjerne frem to vinglass med en gang. Pro-aktiv kalles det.

Kald forrett med kamskjell og reker. Det var mat, men ikke spesielt godt. Glad jeg spiste såpass mye i loungene!

Det ser vel bedre ut enn det smakte

Suppe? Dip?

Bra bordet er stort, nå er vi oppe i 4 glass på bordet, og det er bare vannglasset som har innhold. Det gikk i DP fremdeles.

Suppe med gåselever. Noe uvant, men ganske så god. Tok et glass Chablis til denne, den var helt fin.
Old 16-08-2012, 15:05   #6
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Så var det klart for den o’store hovedretten. Ikke spesielt bra egentlig, men spiste opp det meste likevel. Fikk valget mellom en burgunder og bordeauxen, og flyvertinna mente jeg burde smake på begge før jeg bestemte meg for hvem jeg ville ha. Hvorfor ikke?

Litt trist?

Burgunderen til venstre var den beste.

Fin detalj på dukene til Thai

Droppa osten, men tok gjerne litt frukt, sammen med burgunder og port

Desserten var god, den beste retten i dette måltidet

Da passer det fint å avslutte med 2 kagger konjakk og en kaffe

Suiten er ganske så koselig den. Med kun 4 passasjerer har man mer enn nok privatliv, enten det er suite eller vanlig 1.kl

Det fristet med mer boblevann, men nå var det på tide å bytte. Hadde gitt DP et realt forsøk, så da ble det rosa i stedet.

Moodlights, som dessverre ikke kommer bra frem på bildet. Det er skikkelig stilig, og gjør at kabinlyset kan senkes mer enn vanlig.

Setet har ganske mange funksjoner, og alt justeres fra en touch-screen ved siden av setet. Dessverre bærer setet preg av enten dårlig kvalitet eller dårlig vedlikehold. Disse kabinene er forholdsvis nye, men er skranglete og skitne. Dessuten er som regel minst ett av vindussetene på hvert fly i ustand. Slurver Thai slik med alle fly, eller skyldes dette at flyene er leaset og snart skal tilbake? Synd er det i alle fall, for hard-produktet ville vært topp om teknisk tilstand var på Swiss-nivå.

God massasjefunksjon

Mange setejusteringsmuligheter

Ulike lysfunksjoner

Forhåndsinnstillinger

Det går unna nedover, så 15 min forsinkelse ut fra NRT var ikke noe problem å ta igjen.

Litt dessert på fanget før ankomst

Man tror gjerne at Japan til Thailand ikke er så langt. Det er det faktisk, nesten som New York til Oslo

Ser ut som vi endelig har funnet localizeren

For å oppsummere flighten litt:
-Thai har, som alle gangene tidligere jeg har fløyet med dem, et problem når det kommer til å servere god mat. De klarer det rett og slett ikke.
-Vinen og champagnen var helt fin den, kan ikke regne med noe bedre for en 6 timer lang flytur.
-Setet og kabinen er også bra, men vedlikeholdet og tilstanden skranter litt. 77W er alltid et høydepunkt, bare 747 er i samme liga.
-Men hva skjer med service? Stakkars kabinsjef, han hadde med seg en flyvertinne som virket som en nybegynner. Det begynte bra, men etter middagen uteble serveringen. Jeg hadde mange turer ut i galley for å påfyll.

Bakkeservice både på NRT og BKK er ypperlig. Smooth as silk, som de kaller det.
Old 16-08-2012, 16:43   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Ble møtt av assistent med bil ved flyet. Passet bra, siden jeg hadde for mange glass champis både i venstre og høyre foten

Immigrasjon gikk uten kø, men måtte vente litt på bagasjen. Assistenten spurte hvor vi skulle, og så ble vi ført bort til køen for bussen til Novotel. Big mistake! Hvorfor vente 10 minutter på en buss som tar 5 minutter, når man kan gå til hotellet på under 10 minutter?
Tok et par bilder av terminalen når vi venta

Mye glass og betong

Er av en eller annen grunn Le Club Accor Platinum, men har aldri helt fått med meg om det innebærer noen fordeler. Det gjorde det i alle fall ikke på dette hotellet. Lang kø for innsjekk, og ikke engang gratis internett. Frokost selvsagt ikke inkludert.
Lobby

Rommet

Uansett, når man er ute av terminalen kl 22 og skal sjekke inn igjen kl 06 neste dag, så var det greit å ha noe som var nært terminalen. Hvis man har litt bedre tid enn det vi hadde, så anbefaler jeg på det sterkeste å ta turen inn til byen. Hotellet er dyrere enn f.eks. Conrad i byen, og koster omtrent som St.Regis. Overhodet ikke verdt pengene etter min mening, og de skor seg nok godt på folk i transitt.
Old 16-08-2012, 17:50   #8
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Smil Re: På besøk til Conrad med Swiss og Thai

Kjekk lesing og flotte bilder har du også. Må jo si at det å lage live trip report slik som du gjør, er virkelig å gi av seg selv, for noe tid tar det å produsere dette materialet og ekstra artig er det for oss lesere å følge med på turen på denne måten.
Old 16-08-2012, 19:05   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Bare herlig , Dag... tusen takk...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2012, 13:09   #10
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Takk for kommentar. Rapporten er ikke live, men det kommer litt etter litt siden det tar en del tid å velge ut hvilke bilder jeg skal ha med, laste de opp, og så skrive et par kommentarer i ny og ne.

__________________________________________________ _______________

Klokka 6 var det klar for innsjekk igjen. Thai har en egen dedikert del av terminalen til business klasse, og helt ytterst i enden ligger første klasse innsjekk.

Klar for ballongporten!

Man blir møtt av betjeningen, avleverer pass, og setter seg ned.

Klut og drikke får man også

Måtte betale departure tax, siden dette ikke var innbakt i skatter og avgifter. 700 batter per person var en stiv pris. Deretter blir man geleidet gjennom sikkerhetskontroll og immigrasjon, uten kø, før man blir kjørt til Royal First Lounge. Det hele tar ganske få minutter, som gir god tid i loungen.

Royal First Lounge, Bangkok

Mer rosa drikke (om det er te eller jus eller saft vet jeg ikke)

Fin lounge, men hvorfor den er så dårlig lydisolert mot resten av terminalen er et mysterium

Mat for Mons, kjøtt og omelett, jus og kaffe til frokost.

Flyet gikk fra D3, så det var bare et par minutter å gå fra loungen. Ble fulgt til gaten, og så var det bare å traske om bord.

BKK-HKG
TG600 08:00-11:45
Boeing 747-400 Sete 03K

Blir ikke så mange bilder fra kabinen, siden det var helt fullt i 1.kl. God plass langs vinduet var det i alle fall.

Håndkontroller og setekontroll

Garderobeskap helt i nesen

Ellers blir denne veggen brukt som film-lerret

Klokka nærmet seg 08, og man kan jo ikke takke nei til DP. Litt mer futt i denne ser det ut som.

Dagens frokostmeny. Drikkemenyen var den samme NRT-BKK

«Urin»-Flyet tok av før oss. Dette flyet hadde jeg gleden av å fly med BKK-PVG i fjor sommer, og lukta sitter ennå i hukommelsen.

Stort bord også i 744 til Thai. Ingen wing-view på denne flighten, ser ingen vinge fra 1.kl

Vi begynner med fint dekorert frukt

Tok sjansen på en preorder, kamskjell. Det var helt greit. Gikk over til å tynne ut DP med appelsinjus.

De hadde selvsagt kaffe, youghurt, frokostblandinger osv, som de gikk rundt med på tralle.

Old 17-08-2012, 13:10   #11
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Supert sete for en flight som er omtrent like lang som OSL-MXP.

Kabinen sett forfra

Et par kommentarer
-Kabinen i 744 virker vesentlig bedre vedlikeholdt enn 77W. Rent og pent.
-Nesen på 744 er spesiell, man sitter jo foran pilotene. Komforten er super.
-Grei service på denne flighten, men begrenset hva de gjorde ut av det pga den korte tiden.
-Glad jeg valgte å bytte bort NRT-ICN-HKG i biz med UA og TG til F med TG i stedet.

Ankomst-service i HKG, ble kjørt nesten til immigrasjonen. Der var det 20 minutter kø, ting gikk veldig tregt.

Så var det å prøve å finne frem til toget. Var ikke forberedt i det hele tatt, visste bare at det går tog til byen. Heldigvis en enkel flyplass å orientere seg på.

Ganske lyst og luftig, og mye betong og glass

Tok tog til byen, og shuttlebuss til hotellet derfra.
Old 17-08-2012, 13:12   #12
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Conrad Hotel Hong Kong

Innsjekk tidlig var ikke noe problem, og fikk et rom i 60. etasje. Loungen ligger i 59. så det var ikke så langt å gå.

Velkomstgave, som ble fylt på hver dag

Rommet kunne ikke måle seg med Conrad Tokyo

Rent og pent, men ganske lite

Ser litt gammelt ut

Badet er ikke helt nytt, litt sånn typisk Asia? Lignet veldig på Pan Pacific i Singapore og Crowne Plaza i Kuala Lumpur

Både badekar og dusj

Acca Kappa her også, jeg må innrømme at jeg tok med noen hjem. Det var 75ml pr flaske, så det holder til et par uker på reise

TV på badet, sjekka ikke om den virka

Mini mini-bar

Tok ikke noe i minibaren, liten vits når man har lounge

Utsikt fra rommet

En dag med fint vær

Panoramabilde tatt med mobil

Kvelden er på vei med mobil

Og med vanlig kamera

Slik ser det ut i gangen på hotellet. Ikke veldig nytt og fancy

Ved heisene

Lobby

Old 17-08-2012, 13:13   #13
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Romslig, fint og klassisk

Basseng som ble brukt på formiddagene.

Kowloon. Peninsula midt i bildet og IC nede til høyre

Sheraton og Peninsula tatt like ved IC

Utsikt mot Island fra vannkanten ved IC

Bambus er trygt, det gjelder bare å bruke nok

Tok en tur innom gullfiskmarkedet, uten å handle noe

Ikke engang en av disse fikk være med hjem

Kjøpesenteret i kjelleren på hotellet

Utsikt fra Nobu og Hotel IC.

Hoppet over cruise, men båten så jo stilig ut den

Bergans? Går det mye allværsjakker i Hong Kong?

Tok stort sett bane rundt i Hong Kong, det funka bra. Temmelig full til tider, i Hong Kong er det folk overalt. Byen er enkel å navigere i, og det er enklere å få oversikt over banesystemet enn i Tokyo.

Det er shoppingmuligheter mange steder, men jeg ble ikke så imponert over prisnivået. Tipper jeg handler mer på neste USA-tur i stedet. Byen bar dessuten preg av mange kinesiske turister, og det er jo ikke noe pluss.

Spiste dessuten på Nobu, en kjent japansk kjede som har en restaurant på IC. Ble veldig skuffet der. Små porsjoner og totalt fraværende service. Kan ikke anbefales i det hele tatt, selv om utsikten er super. Hadde også et par gode måltid på Conrad, både på den italienske Nicholini’s og kinesiske Golden Leaf (som har michelinstjerne). Hong Kong trenger man ikke gå sulten, og man kan egentlig legge så lite eller mye penger i mat man selv ønsker.

Når det gjelder hotellet var det en liten skuffelse i forhold til Conrad Tokyo. Det var også forventet, men hadde håpet på litt større og nyere rom. Servicen hos personalet var meget bra, og det var greit med lounge. Loungen hadde dessverre litt dårligere serveringstider enn i Tokyo. Selv om den var litt større, var det også mye mer folk der.
Neste gang tror jeg at jeg vil bo i Kowloon, kanskje Peninsula?
Old 18-08-2012, 14:05   #14
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Steike! Japan i F er noe som må gjøres en gang jeg får cash! Må si Swiss imponerer sterkt med presentasjonen sin på mat. Ser jo helt rått ut! Takk for en flott rapport!

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2012, 15:23   #15
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Helt toppers rapport Dag! Du vet å kose deg på tur
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2012, 23:18   #16
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

HKG-BKK 20:45-22:25
TG607 Boeing 747-400
Sete 01K

Flyet var noen minutter forsinket, og vi ble informert i loungen om boarding ca 10 minutter før oppsatt avgangstid.

Rent, pent og i god stand i forhold til suitene på 77W. Også denne gangen ble det DP, de hadde dessverre ikke Rosa Enke.

Benplassen foran 1AK

Plass foran 1K

Slik ser 2A ut

Og foran 1A

Retro sikkerhetsvideo

Og retro fremviser

Før avgang kan man høre flere poppe-lyder fra galley. Det er tydelig at flasker skal åpnes og gjøres klare for dagens flight. Her er resultatet:

Drikkemenyen var den samme som for de andre flightene med Thai, og mat-menyen var som følger:

En liten apetittvekker etter avgang

Ser forresten at champagne og vinglass er litt ulike

Fint med stort bord, også på denne flighten. Gode hvitløksbaguetter

Gravlax, helt greit

Perrier, DP, en slank hvitvin fra Bordeaux og hovedrett

Til hovedrett ble det hummer og scampi. Hummeren var noe tørr, men smakte i det minste godt av hummer og ikke bare saus.

Litt ost, frukt og kjeks, sammen med den velkjente Burgunderen

Jammen ble det dessert også. Runder av med Otard, kaffe og kaker

En grei kake, og frisk saus

Måtte etter hvert på toalettet, og da tok jeg dette bildet. Thai har heldigvis 2 toaletter, så det er sjelden kø

Landet litt sent i BKK, og ble hentet av denne dama. Hun fløytet på stakkars fotgjengere, så vi begynte å le, og da ble hun litt flau og lo selv.

Igjen meget god ankomstservice i BKK, og denne flighten var en positiv overraskelse. Supert crew, det beste av Thai sine i løpet av denne ferien. De var skikkelig på hugget på alle punkter, og meget vennlige. Maten var også jevnt over en positiv overraskelse. Dette er jo tross alt en temmelig kort flytur, men i alt 5 retter er jo meget respektabelt.
Old 21-08-2012, 23:20   #17
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Deretter bar det av gårde inn til sentrum av Bangkok, det var hele 14 timer til neste flyavgang. Heldigvis ble Novotel droppa, og jeg valgte å følge en anbefaling fra Tommy fra turen da han tok den helt ut.

Bangkok St.Regis

Først noen bilder fra rommet, siden vi kom sent på kvelden. Rakk noen øl i baren, men der var det temmelig dødt.

Lekkert bad

Badekar, dusj

Rent, pent og nytt

Skrivepult hvis man skal jobbe

Testet ikke denne, prøvde senga i stedet

Alt i alt, turens beste hotell

Velkomstgave? Testet ikke denne

Diverse info

Minibar med rause flasker

Småkald drikke

Champis som er mer enn en munnfull. Vinkvaliteten kan jeg ikke gå god for

Her var vel noe SPG-greier

Utsikt om morgenen. Ikke like bra som Tommys, men det duger

Ved heisen

Ved lobbyen

Gjennomført og stilig

Mer lobby

Sitteparti ved inngangen. Fant for øvrig ut at vi hadde vært på nabohotellet tidligere, spiste lunsj på FS i fjor sommer

Alt i alt et meget bra hotell, og det har min soleklare anbefaling. At det koster mindre enn Tower Club på Lebua er jo bare latterlig. Kommer tilbake neste gang jeg skal til Bangkok!
Old 22-08-2012, 13:01   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Hvordan fikk du lov til å fly t/r BKK-HKG på en US Airways award? Trodde det ble regnet som backtracking.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2012, 17:15   #19
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hvordan fikk du lov til å fly t/r BKK-HKG på en US Airways award? Trodde det ble regnet som backtracking.
Jeg ringte og sa jeg ville endre deler av ruta, fra NRT-ICN-HKG i C til NRT-BKK-HKG i F. Ingen mukket til det. Det er jo uansett bare 3000km lenger
Old 25-08-2012, 17:53   #20
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Royal First Lounge og Royal Orchid Spa, Bangkok

Samme prosedyre som sist, måtte ta ut litt batter for å betale departure tax. Dette tok jo tid, men man slipper å stå i kø i det minste. På boardingkortet sto det boarding 30 minutter etter oppsatt avgangstid, og når jeg spurte om dette fikk jeg vite at flyet var over en time forsinket. Jaja, mer tid til mat, drikke og andre gode ting før avgang. Immigrasjon, innsjekk og sikkerhetskontroll gikk som vanlig fort, og så ble man kjørt til loungen. Fant et lite rom der frokosten skulle inntas:

Hadde god tid, så tok bilder av hele menyen:

Frokost

Sandwich

Supper og salat

Hovedretter

Enda mer mat

Diverse fra buffeten

Diverse snack

Kaffe og te

Juice og mineralvann

Drinker

Cocktails