![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
He he.. Tror nok heller den spanske finanskrisen er hovedgrunnen til at man reduserer, at man kan jabbe mot myndighetene samtidig er bare en ekstra bonus.
De fleste er vel smarte nok til aa lese mellom linjene her.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette er en lav bedriftsskattesats i forhold til mange europeiske land, men ser man på landene som virkelig sliter i Europa så er deres bedriftsskatt på et sted mellom ca 28% og ca 35% (tar man med USA så må man flytte den øvre grensen til knappe 40% for selskapsskatt - dette i følge tall fra OECD). Ergo er det noe tabloid å kun trekke frem bedriftsbeskatningen som forklaring på hvorfor ting går galt... Jeg synes ikke det virker slik at folk klarer å lese mellom linjene. Det som kommer er stort sett gammelt oppgulp, eller "autorespons", som vanlig. Dvs. alt som er galt med FR trekkes frem om det er relevant eller ikke. Jeg tror nok du har rett i at de bakenforliggende forhold er utviklingen av det spanske markedet, men en økt turistskatt bidrar nok neppe til å øke etterspørselen etter reiser til Spania. Last edited by TOS; 24-07-2012 at 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Må alt surt oppgulp knyttet til FR komme i hver eneste tråd som nevner FR? Er det ikke vilkår for piloter og CA'er så er det skattesystemet, redningspakker osv., og alt synes å være knyttet opp til FR på et finurlig vis uansett hvilken sak som debatteres. Last edited by TOS; 24-07-2012 at 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nei, ikke med rene ord. Men hva har det å gjøre med at Ryanair kutter i Spania? Forøvrig var et av kravene fra IMF og EU, i 2010 for å hjelpe Irland med en redningspakke for å berge irsk økonomi, en skatteøkning på 1,5 milliarder euro. Uten at jeg har spurt irsk finansdepartement, tar jeg det for gitt at Ryanair har fått sin andel av denne skatteøkningen. Hvis noen mener å sitte på opplysninger som tilsier noe annet, vis det gjerne med facts.
Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg sa det ikke med noen ord. Det var ment som et svar på TOS sin post #8, hvor han sier FR ikke har noen spesialpris på flyskatter. Da skrev jeg at de har serdeles gunstig firmabeskatning i Irland. Ellers har de også vannvittige avtaler på flyplasser som er veldig konkurransevridende... thats it!
Hovedpoenget mitt var vel uansett at jeg tror ikke et sekund på at FR trekker ruter pga økte avgifter... Er det grunnlag for å tjene penger blir de. De bruker dette kun som villedning og flytter skylden for hvorfor ruter og arbeidsplasser forsvinner... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by TOS; 25-07-2012 at 16:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det är nog väldigt mycket det vanliga sättet att klaga från FR. Minskningen från NYO till BCN är precis samma som var från NYO till GRO de senaste två åren...
Den var dessutom genomförd redan innan utspelet denna vecka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og sånn går no dagan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg kjøper ikke alt som kommer fra hverken FR, DY eller SAS, for den saks skyld, men synes vel for ordens skyld at man kan holde seg til sak og ikke komme med alt som er galt med FR i alle mulige sammenhenger. I denne saken har man trukket frem lønns- og arbeidsvilkår for de ansatte, redningspakker til Irland og herunder norsk bidrag til IMF, skattepolitikken i Irland og forholdet mellom skattepolitikken og Irlands generelle økonomiske situasjon, påstand om konkurransevridende avtaler med flyplasser (som i mange tilfeller ikke beflys av mange andre likevel...), osv. Dette har absolutt ingen relevans i forhold til akkurat denne saken. Hva med å fokusere på saken? Last edited by TOS; 26-07-2012 at 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair kutter i Sverige | Someone | Flyforum | 18 | 04-12-2019 15:10 |
Ryanair kutter på RYG | Skyhigh | Flyforum | 12 | 13-01-2010 19:50 |
Dronning Sofia av Spania fløy Ryanair | Stian | Flyforum | 20 | 14-06-2009 23:30 |
Ryanair kutter TRF-PSA | espeno | Flyforum | 28 | 05-09-2007 22:17 |
Ryanair kutter flyruter | sirpjalle | Flyforum | 2 | 31-07-2007 14:54 |