![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De kunne nok brukt noen av de 900 millionene SEK SAS Braathens gikk i pluss i fjor på kaffe ja. Kan da ikke være sååå dyrt. Det sto i Finansavisen at SAS har kutttet 16 mrd i kostnader av en omsetning på ca. 60 mrd. Det sier egentlig ganske mye om styringen før, og det sier at detfaktisk går ann å stramme inn....
Men nå er da jeg like holden i hele kaffen, bare jeg får en liten fanta uten å betale 20 kr for den, så hadde jeg blitt fornøyd....og et stk VG ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Var det inte BA som sparade miljonbelopp på att ta bort en oliv från sina sallader? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men hvem vil ha oliven til kaffen?
![]() BA er nok ganske mye større enn SAS Braathens, som i tillegg allerede har logistikken for dette siden dem selger kaffe ombord på alle avganger. Dermed er både krus og kaffe på plass...så dette kan da umulig koste mye mer. Og som jeg foreslo istad. Legg på 50 kr på de andre billettypene utenom billigste Happybillett |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Dette blir spennende med 60 års jublileum til sommern/høsten. Det morsomme er at vi har ikke hørt skvatt om noe som helst i Norge ennå :P
![]() |
#25 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvilke fly er det disse 4 319 delvis skal erstatte? Blir det 4 MD-82ere eller 4 MD-87ere som vil bli solgt/sendt til orkenen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
|
![]()
SAS selger unna det de kan, uansett. Allegiant har tatt en god del MD80'er, men jeg regner med at det stoppet opp ettersom Jetsgo's MD83'er kom paa markedet. Det er billigere med 'ferdige' MD83'er enn aa konvertrere SAS' MD82'ere. Og naa parkerer jo ogsaa AA et stort antall MD83'ere. Allegiant er kun interessert i -83 (pga rekkevidden)
Globespan har tatt en del smaagriser, og er muligens i markedet for flere. Men slik som de ekspanderer med langruter og det hele, vil jeg ikke bli forbauset om de moeter veggen i loepet av aaret ... Dette gaar for fort. SAS' flaateplanlegging er temmelig flytende - langtidsplanlegging defineres som 'neste uke'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Tak for hjaeldpen MOW Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() I en artikel i samme blad(Radar) staar der, at det er MD87 der skal erstattes. Ligeledes staar der at A319 fortrinsvis skal benyttes på Holland, Belgien og Tyskland. ----- Her i AAR ser jeg frem til at vi får A319 beflyvning, idet MD87 benyttes meget på AAR. Samtidig har man "naesten" lovet vor charter operatoer "Aarhus Charter" at A319 skal benyttes fra AAR paa deres flyvninger.... Mere foelger, naar flere informationer tilflyder os... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Takk for info og bilde, Ole! Jeg synes flyet blir fint, men forstår ikke den pussige delelinjen mellom metall og hvitt. Det ville jo blitt mye finere med hvit nese og rett delelinje langs kroppen, som det var tilbake i dragetiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
hmm, med MD-80 som selges unna så er det vel kanskje håp om flere Airbus i flåten
![]()
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Vel nogen af os har vel et håb om en enhedsflåde af Airbus fly, men det er det nok ikke den store mulighed for..... Kunne jo også forstå, fra en anden traad, at Boings "top brass" er i Sverige. I alle fald hvis man skal tro traaden fra LN-MOW er den den BBJ som toppen bruger, som er i Sverige Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
De er ihvertfall sertifisert som -83 .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg har en mistanke om hvem som staar bak den matta der ........ og han bor i Roeyken ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Flyklapper
|
![]() Quote:
They have the engines they came with (mostly 219's) but except for the factory 83's they're simply heavier gross weight conversions, gear, rudder, etc. no tanks added. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Sånn musematte vil jeg også ha....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flysikkerhet - ATR vs A319 osv. (splittet fra A319-diversion) | Polaris | Småprat | 8 | 20-06-2017 21:26 |
SAS A319 | sk931 | Flyforum | 6 | 18-08-2006 10:22 |
sas a319 | Rossiyskie Avialinii | Flyforum | 0 | 17-08-2006 13:51 |
sas a319 | Rossiyskie Avialinii | Flyforum | 15 | 17-08-2006 04:54 |
SAS A319 | sk931 | Flyforum | 4 | 15-10-2004 08:05 |