![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva i all verden har nordlendingene med dette å gjøre?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi betaler blodpriser for å reise med nevnte selskap
![]()
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nettopp, så for å reise litt lengre, må jeg til OSL for å komme meg til TRD, å da får jeg dobbel opplevelse til halv pris
![]() Kom forøvrig over vedlegget på min vegg på FB i dag. UM kan ikke være en så rå opplevelse at en slik pris kan forsvares ![]()
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette bør jo Norwegian kunne svare på ganske enkelt. Kjøp billett med DY og man kan flexe med alle avgangene til Widerø på kjøpet!
![]() Ellers er det tydelig at Widerø ønsker å sende et signal om at de ønsker å forsvare alle rutene sine, og heller gir bort billetter enn å la en konkurrent få fotfeste. Forståelig strategi, og selskapet har jo også råd til å tape på de første rutene de får ordentlig konkurranse... men innbyggerne rundt Torp burde forstå at de straks får høye priser igjen om DY trekker seg ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er jo flere interessante utsagn i TB om han er sitert korrekt ..
Lurer på hva som er verst for miljøet om DET skal diskuteres.... En ny 737-800 med 20-30 passasjerer som det var fra Værnes i går morges eller en ny Dash 8-Q400 med samme antall passasjerer ... "Sandaker-Nielsen sier at han ikke ble overrasket da han fikk kjennskap til Widerøes nye kampanje. – Det er ikke noe nytt ifra den kanten, at de er ute etter å sende et stikk til Norwegian. Så får det være opp til passasjerene om de vil fly nye, miljøvennlige jetfly, eller bråkete propellfly sier han. " http://tb.no/nyheter/na-kan-du-fly-gratis-1.7069848 |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
og her er en artikkel om saken i Brønnøysunds Avis:
Quote:
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Dette synes jeg er kule stunt. Godt å se at de klassiske flyselskapene har begynt å lære seg markedsføringstaktikken til Ryanair og lignende.
Konkurranse er gøy.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Selv om det er et morsomt stunt, så sitter jeg med en liten følelse av at stemningen hadde vært en annen om det hadde vært motsatt i denne saken (dvs. om det hadde vært DY som hadde trått til med gratisbilletter og adgang til DYs fly med WF billett)... Det ser man vel på kommentarene i forhold til 99,- billettene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det betyr vel bare den som flyver med Widerøe er lykkeligere enn den som flyver med Norwegian ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
For å snu litt på flisa: Har man ikke lært noe av Color Air vs SAS vs Braathens ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() En annen sak er hva som ville vært holdningen til slike stunt om det var FR som kom med det...? Dette er forøvrig et retorisk spørsmål, så man trenger ikke svare på det. Kanskje bare ha det i bakhodet til neste gang FR kommer med noe slikt... ![]() Last edited by TOS; 06-03-2012 at 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skånvik er ikke noe bedre
Quote:
DY tjener vel ikke så VELDIG mye mer på sine 99kr biletter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er nok riktig. Det er vel forsåvidt også riktig at SK + noen av datterselskapene (ikke WF, riktignok) har hatt et inntektsnivå som ikke har stått i forhold til kostnadene iallefall fra 2008 og frem til 2010, mens DY har gått med overskudd den samme perioden (om man ser på overskudd før skatt). Nå husker jeg imidlertid ikke detaljene rundt "omstillingskostnadene".
Om dette er en bevisst handling er nå en annen sak, men det er et faktum at prisene har vært for lave i forhold til kostnadsnivået over flere år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
WF har vel gått bra i pluss en stund, så litt skivebom av Skånvik er det (som vanlig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg må si jeg er litt overrasket over tonen til Norwegian-talsmennene. De kjører en linje vi ikke har hørt fra den kanten før. Tåler de ikke å bli møtt med sitt eget våpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
På samme måte som det var for DY i X antall år på rad etter oppstart av 737-operasjonene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Som poengtert i et tidligere innlegg så skriver jeg at SK har gått med underskudd i perioden 2008-2010, og at DY har gått med overskudd i samme periode. Går man lenger tilbake så er situasjonen en noe annen, men ser man på EBT (earnings before tax) så har DY hatt positivt resultat i alle år bortsett fra 2006 (-32 MNOK), 2004 (-152MNOK) og 2003 (-59MNOK). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så da mener du at
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konkurranse med Widerøe: En sommer uten regn | Henshaw | Småprat | 21 | 10-07-2011 08:27 |
Krone Rejser med specielle golf-fly fra Billund | Bll spotter | Flyforum | 1 | 10-07-2006 10:23 |
Widerøe skal fly uten statsstøtte | LN-BRK | Flyforum | 3 | 19-07-2005 10:45 |
Sterling: Kan fly for 1 krone | LN-RKF | Flyforum | 10 | 12-06-2005 22:08 |