![]() |
|
![]() |
#341 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk nå fasit på opptjening i Z hos LX for OSL - ZRH.
OSL - ZRH, kjøpt hos LX, codeshare og flydd med SK = 3750 poeng ( inkl EBG bonus ) ZRH - OSL, kjøpt hos LZ, flydd med LX, 900 EB poeng En ikke uvesentlig forskjell, og viser viktigheten av kombinasjonen av bookingklasse og metall for opptjeningen av poeng. LX har etter min oppfating et bedre produkt, business vs Plus, men forskjellen i opptjenter poeng kan kanskje påvirke valget i annen retning likevel ? At jeg kun fikk 5700 poeng i Z for ZRH - BKK, vil jeg helst forbigå i stillhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en reise til jeg lurer på hvor mange poeng jeg oppnår som EBG:
Kristiansand - Kjøbenhavn SAS Buisniss Kjøbenhavn - Newark SAS buisniss Newark - Miami United booking class P Samme retur |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
EBD
|
![]()
Ser ut til at jeg skal ta en flight med Austrian samt Lufthansa i sommer.
Finnes det noen god måte å regne ut hva de gir av EB-poeng? Blir høyst sannsynlig billigste klasse tilgjengelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Peter Fox
|
![]() Quote:
Hva er opptjening Basic points - OSL-IST-BKK i D-klasse for Eurobounus ? - Er det verdt TNOK 11 på vei til MCT ?
![]() |
![]() |
#345 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
Vet ikke eksakt, men sannsynligvis bare peanøtter... Fløy OSL - MUC med LH for en tid siden, og det ble den nette sum av 225 poeng. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Fløy UA9144 Operert av LH i K og fikk ingen poeng. Prøvde etterregistrere og fikk da opp "Det aktuelle flynummer er ikke gyldig for inntjening". Hvordan kan man se dette fra reglene til SAS? Gir ikke K hos både LH og UA poeng ifølge reglene til SAS? Finnes det en liste med flighter som ikke følger dette eller får man ikke poeng ved codeshare?
![]() |
#347 |
Homebrewer
|
![]()
Forsøk med med flightnummerert på operating carrier, altså LH i dette tilfellet.
Dersom dette ikke fungerer, må du sende inn en retroclaim manuelt. Det er alltid lurt å unngå codeshare dersom man vil være sikker på å få retmessige poeng kreditert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#349 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Husk også at enkelte ganger så mapper ikke bookingklassene 1-til-1. UA kan selge K (på sitte UA-nummer), mens det tilsvarer H hos Lufthansa på flighten (som et eksempel)
![]() |
#350 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Det er nesten som å bestille reise gjennom et reisebyrå, nesten ingen oppgir hvor mye gebyrer de tar før man har lagt inn alle personalia og godtatt å bestille hos dem. ![]()
![]() |
![]() |
#351 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,jeg får muligens litt for få poeng til TK E+ i år pga nye regler,vurderer derfor en dagstur til Barcelona fra Oslo i SAS+ når jeg er der i sommer,det er helt sikkert noen her som vet hvilken bookingklasse "billig SAS+" er,YJSBP gir 150% hos TK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
P og deretter b er vel billigste av de der. Y tror jeg koster ca 1650 til BCN en vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Her er priser ekskl avgifter for tur/retur Code:
OSL Oslo Metro / Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM] BCN Barcelona ES [LEBL] R/T 11 May 2014 | All Carrier From To Fare Cur AdvanceP Min Max Fare Basis | Travel Period --------- ------ ---- -------- ---- -------- --- --- -------------------------- SK OSL BCN 679 NOK *** ONORTM SK OSL BCN 802 NOK *** TNORTM SK OSL BCN 938 NOK *** LNORTM SK OSL BCN 1143 NOK *** KNORTM SK OSL BCN 1211 NOK *** ANORTY SK OSL BCN 1376 NOK *** UNORTM SK OSL BCN 1542 NOK *** PNORTY SK OSL BCN 1872 NOK *** BNORTY SK OSL BCN 1872 NOK *** WNORTM SK OSL BCN 2369 NOK *** QNORTM SK OSL BCN 2369 NOK *** SNORTY SK OSL BCN 2865 NOK *** HNORTM SK OSL BCN 2865 NOK *** YNORTY SK OSL BCN 3361 NOK *** JNORTY SK OSL BCN 3857 NOK *** MNORTM SK OSL BCN 5180 NOK *** ENORTM SK OSL BCN 6835 NOK *** CNORTC YY OSL BCN 12803 NOK *** CIF YY OSL BCN 12803 NOK *** YIF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Newcomer
|
![]()
Hei, jeg er helt ny her og prøver å finne ut hvor mange poeng jeg vil få med EBS når jeg kjøper en billett på businessklasse til Maldivene med Turkish. Når jeg sjekket nærmere sto det imidlertid booking code J. Er det bookingklasse? På partnersidene står denne som economy. Hvordan kan jeg endre bookingklasse? Kanskje off-topic, men hvis J er crap, som jeg har lest, så hadde det kanskje vært fint å endre?
Jeg skjønner ingenting av SAS Eurobonus sin side om opptjening hos parnere. 150-750p står det. For meg ser det ut som at det betyr poeng, men det gjør det ikke, forstår jeg etter å ha lest litt på forumet. Er det noen som enkelt kan forklare hvordan jeg skal forstå disse tallene? Last edited by oeyvind; 15-04-2014 at 10:58. Reason: Pinlig stavefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Med Turkish er det kun fullpris/dyre business som gir 200% opptjeningen. Billig biz og vanlig economy gir 100%, billig economy 25% og veldig billig 0% Om du er EBS er irrelevant, du får like mange poeng med Turkish uansett korttype |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har et spørsmål til dere EuroBonus-guruer:
Billett utstedt av UA, for UA-flightnr. som er operert av LH. Ikke en eneste "ekte" UA-flight er involvert. Routing OSL-MUC-LAX, bookingkl. P. = antall EB-poeng? Et begrunnet svar verdsettes. Og hvor skal man henvende seg dersom tildelte poeng er alt for få? |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
YawDamper:
Codeshare er noe herk, men du får alltid poeng iht. operating carrier sine opptjeningsregler (hos EuroBonus). Nå er det ikke alltid samsvar mellom bookingklassen (f. eks. SK Z betyr ikke nødvendigvis LH Z), men hovedregelen med codeshare er at det det "mappes" nedover; altså i kundens disfavør. Nå er samarbeidet mellom UA/LH på transatlantisk meget tett, så her er nok UA P = LH P, men det betyr igjen at du kun får miles iht. LH P = 100% (eller antall miles flydd). |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er "operating carrier" som avgjør bonus, så i dette tilfellet beregnes det med basis i Lufthansa. Bookingklasse P hos Lufthansa er en "100 %-klasse". Antall miles finner du ut her: http://www.meilenrechner.de (Som gir deg 750 for OSL-MUC og 6000 for MUC-LAX) Her har jeg antatt at bookingklasse P hos United (som jeg antar er det du henviser til) mapper til P hos Lufthansa. Det siste er usikkerhetsmomentet i beregningen. Denne mappingen flyselskap mellom har noen unntak uten at jeg noen gang har funnet noe system i det.
Savner du poeng må du henvende deg til Eurobonus via webskjemaet deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (2024 -->)? | Someone | Reiseforum | 2 | 04-09-2024 07:24 |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? | seilfly | Reiseforum | 3 | 07-09-2011 20:14 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |