Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-04-2012, 15:23   #321
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Prøvde å logge inn på mine eurobonus sider.
Quote:
System error - try again later
SSO CUP error
Old 22-04-2012, 14:24   #322
LN-KEH
Doodlebugger

LN-KEH's Avatar

Hei,

Forsøker å etterregisterere tre flygninger, får aldri noe svar på om den goddtar den elektroniske registreringen og hvis jeg klikker på
http://www.flysas.com/upload/Eurobon...ter_points.pdf
for å få opp skjema for manuell etterregistrering kommer det opp feilmelding:
http://www.flysas.com/en/Generic/Err...age-not-found/

Jeg trenger disse poengene for to flygninger Oslo-Bangkok-Perth med Thai for å beholde EBG - bare 1 av fire legs ble registrert selv om jeg ga kortet til vedkommende i Oslo innsjekk. Den eneste registrerte er fordi det var problemer i Oslo så jeg måtte innom Thais transit skranke i Bangkok.
LN-KEH is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 11:48   #323
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Forsøker meg stadig å oppdatere adressen min hos Eurobonus, men der får jeg som vanlig kun feilmeldinger. Ikke svarer de på EBG-mailen nå om dagen helelr
Old 23-04-2012, 16:46   #324
ILS2
ScanFlyer Gold

Det elektroniske etterregistreringsskjemaet til EuroBonus er intet mindre enn en skandale. Jeg har nå forsøkt å etterregistrere hele 7 segmenter (alt med SK, LH eller LX), men får bare samme latterlige feilmelding:

Quote:
Originally Posted by Latterlig feilmelding
Informasjonen i billetten stemmer ikke overens med din registrering. Vennligst benytt det manuelle skjemaet.
...og det til tross for at all informasjon er 100% korrekt. Irritasjonen går over til en følelse av maktesløs oppgitthet når man får følgende melding fra EB-retro i BKK:

Quote:
Originally Posted by Mongomelding BKK
To reduce time consumption on retro-registration process, we recommend you to claim your missing points online.
Jammen flott at SAS har brukt tid og penger på å sende ut disse nyttige klistemerkene til å ha på telefonen

Last edited by ILS2; 23-04-2012 at 16:50.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 17:55   #325
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Og nå er det null, niks og nesten ingenting som funker:

SAS NO, DK og retsten gir bare en flott sas-logo samt:
Quote:
Hvis du har tastet inn sidens adresse manuelt, kan du ha skrevet feil.
Det kan også være at vi har mange besøkere akkurat nå, eller at siden ikke lenger eksisterer.
Det kjekke er at det er forsiden som ikke henger på greip, bokmerke rett til en annen side inni sas.no funker. Det var da også en måte å stenge butikken på...

Old 23-04-2012, 18:20   #326
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Og nå er det null, niks og nesten ingenting som funker:

SAS NO, DK og retsten gir bare en flott sas-logo samt:
Det kjekke er at det er forsiden som ikke henger på greip, bokmerke rett til en annen side inni sas.no funker. Det var da også en måte å stenge butikken på...
Alle sider på flysas.com melder også bare:

Quote:
404-Page-not-found
Sorry, the SAS Scandinavian Airlines website - flysas.com - could not locate the page you are trying to view.
Utroligt at der gang på gang på gang på gang på gang på gang er så store fejl på SAS-webben. Der må da snart være nogle chefer der får øjnene op for hvor elendigt dette bliver håndteret. Mon ikke det snart er på tide med lidt udskiftning i staben. Den stab der er der nu har ihvertfald tydeligt bevist igennem flere år at de ikke magter opgaven Pinligt... ganske enkelt: pinligt.... - og ikke mindst dyrt for SAS... En meget effektiv måde at miste indtægter på og skræmme kunder væk....

Men hvis vi tømmer cache og sletter cookies, så fungere alt sikker igen
Old 26-04-2012, 11:07   #327
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Og der var alle nettsidene helt nede for telling.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 10:23   #328
Commuter
ScanFlyer Silver

Og der fant jeg en ganske skummel bug på sas.no! Prøvde å logge inn på en annen sin konto for å sjekke om EB-status var oppdatert. Logget inn med brukernavn og passord, men kom allikevel rett inn på min egen konto.

For første gang har faktisk SAS rett! Fjern Cookies hvis du ikke sitter på egen maskin..
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 10:40   #329
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Ifølge maiutgaven av Scanorama, vil SAS endre sine internettsider slik at de reflekterer selskapets nye designkonsept. Forhåpentligvis innebærer det også forbedringer knyttet til innhold og funksjonalitet også.
Old 30-04-2012, 12:18   #330
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

SAS Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Commuter View Post
Og der fant jeg en ganske skummel bug på sas.no! Prøvde å logge inn på en annen sin konto for å sjekke om EB-status var oppdatert. Logget inn med brukernavn og passord, men kom allikevel rett inn på min egen konto.

For første gang har faktisk SAS rett! Fjern Cookies hvis du ikke sitter på egen maskin..
Det samme skjedde meg når jeg skulle sjekke kontoen til min kjæreste på fredag. Websiden viste hennes navn, men mine aktiviteter... Gleden over å ha fått 200.000 EB-poeng ekstra ble dessverre kortvarig. Men skulle jo ha forsøkt å booke en bonusreise
TriStar is online now   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 23:41   #331
Commuter
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Det samme skjedde meg når jeg skulle sjekke kontoen til min kjæreste på fredag. Websiden viste hennes navn, men mine aktiviteter... Gleden over å ha fått 200.000 EB-poeng ekstra ble dessverre kortvarig. Men skulle jo ha forsøkt å booke en bonusreise
I mitt tilfelle fikk jeg full tilgang til den andre profilen, inklusiv oversikt over reiser og EB-poeng. Etter litt testing virker det som problemet oppstår når man logges ut grunnet inaktivitet. Hvis du faktisk logger ut oppleves ikke samme problemet.

Får fyre av gårde en bug-report til SAS. Som vanlig havner den nok i det store hullet, og jeg hører aldri noe tilbake.
Old 03-05-2012, 22:52   #332
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Gjorde ett forsøk på å komme meg inn på mine eurobonussider
Quote:
Mine EuroBonus-sider

Siden kan ikke vises
We are sorry. The page cannot be displayed due to temporary server overload. Please try again later.

Last edited by jameson82; 03-05-2012 at 22:55.
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2012, 09:03   #333
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Gjorde ett forsøk på å komme meg inn på mine eurobonussider
Den nedetiden var vel varslet da det jo skjedde endel omleggelser i Eurobonus igår
Old 07-05-2012, 18:43   #334
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Commuter View Post
I mitt tilfelle fikk jeg full tilgang til den andre profilen, inklusiv oversikt over reiser og EB-poeng. Etter litt testing virker det som problemet oppstår når man logges ut grunnet inaktivitet. Hvis du faktisk logger ut oppleves ikke samme problemet.
Blir man logget ut grunnet inaktivitet er det ofte mye rart som skjer, man er logge tut fra noe og ikke fra annet, man får ikke logget inn og ikke logget ut så her er det potensielt store sikkerhetshull.

Old 07-05-2012, 18:45   #335
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Blir man logget ut grunnet inaktivitet er det ofte mye rart som skjer, man er logge tut fra noe og ikke fra annet, man får ikke logget inn og ikke logget ut så her er det potensielt store sikkerhetshull.
Synes innloggingen og det aller meste har blitt mye bedre etter at de fikk ny bookingmotor og i tillegg gjorde forbedringer i EuroBonus-systemet. En klar forskjell er f.eks. at destinasjonene faktisk kommer opp når man skriver dem inn
Old 08-05-2012, 20:21   #336
Trent600
ScanFlyer Silver

I mailen "Poengsaldo, tilbud og tips for sommeren" som kom fra Eurobonus i dag var det en "MatchMe, hvor langt kommer du for poengene dine" knapp.

Både NYC og Chicago kom opp som 30 000 poeng tur-retur. Trykket "Book now", ble sendt videre til kalenderen, fant masse ledige i August og trykket "Book", men da var det slutt på moroa, fikk bare "siden kunne ikke vises"

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	nyc.jpg
Views:	457
Size:	10.9 KB
ID:	32007  
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2012, 20:37   #337
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Luremail. SAS flyr ikke til New York, men til New jersey.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2012, 21:08   #338
Commuter
ScanFlyer Silver

Quote:
Tja, her snakker vi om dagen etter så det burde ikke være en aktiv session på noen måte. Dette er ikke noe annet enn dårlig håndverk, og dessverre er det en feil som senker sikkerhetsnivået for alle som sitter på delte PC'er.

Det faktum at man i tillegg til dette jevnlig får "du er allerede logget inn"-feil tyder på at de har ganske uryddig bruk av cookies hvilket er litt skremmende.
Old 08-05-2012, 21:25   #339
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Har noen lagt merke til at SAS har endret "kalkulatoren" når man bestiller en reise. En reise Oslo - Bergen som koster 599,- står som TOTALPRIS: 599.00 NOK i kalkulatoren.
Dette punktumet og nullene hører ikke hjemme i "Norske kroner". Veldig forvirrende - kan fort virke som om det koster et par tusenlapper ekstra
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2012, 21:54   #340
Glenn
ScanFlyer Molded

Helt enig med deg Star Flyer.
Hva i huleste er poenget med 00 øre..
Glenn is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules