![]() |
|
![]() |
#301 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Oil 111.60 akkurat naa. Pass paa feriekassa, USA farere. Ting har blitt dyrere naa som en dollar koster mer enn 5,5. Oh well, enda langt opp til det det en gang var. En oel paa stampuben nedi gata koster fortsatt 3 dollar, 2 dollar frem til kl 9. Skal bli 11 spenn foer 9 det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg var smart nok til å veksle da kursen lå på 5 blank. Så jeg har nok tjent en del penger på det. Gleder meg til USA-turen min om to uker!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Og nå vet vi hvorfor prisen har gått litt nedover:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7566566.stm Løsningen, og frelsen, er nær. Eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
He he...ser ut som Prayer group i Washington får det til å gå den rette vei
![]() - Oljeprisen kan bli halvert http://www.boarding.no/art.asp?id=32727 |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja leste denne i forrige uke, men å tro at prisen vil komme ned
i 50-dollaren fatet - er nok (desverre) å tro på julenissen. Men alt under 100, er positivt spør du meg! Resten blir ren bonus.
![]() |
#307 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg ser at jeg får skylda for at oljeprisen går oppover:
http://www.na24.no/imarkedet/shippin...cle2168643.ece Når det gjelder disse planene om å ta Katrina, så må jeg si at jeg er litt spent på om noen har planlagt en blind date jeg ikke vet om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Flyklapper
|
![]()
ja, hver gang det blåser frisk bris i Gulfen, benytter oljeselskapene anledningen ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Gustav tar en Katrina før han gikk hjem for å ta Helga - ikke rart det blir surr med oljeprisen da
![]() Til topic - markedene (olje m.m.) er vel litt shaky som dagen (eller har vært det i lang tid) så det skal vel lite til av både det ene og det andre før det røer på seg opp og ned.
![]() |
#310 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Dette er feil. Vi i oljeselskapene benytter ikke anledningen . Det er analytikere,meglere og andre synsere som prater prisen opp hele veien når anledningen byr seg. Her er det mer pyskologi enn realiteter ute å går. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Er helt enig med siste taler.....men har en stor hoene aa plukke med Exon Mobil's oppkjoep og kontroll av SolCelle Paneler i USA....
![]() |
#312 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I aften gikk prisen ned $5 til $115 !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Flyklapper
|
![]()
Oil prices tumbled to below $111 a barrel Monday as weather forecasters said Hurricane Gustav was weakening as it advanced toward Louisiana.
http://seattlepi.nwsource.com/busine...il_prices.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da går det den rigtige vej !!!
Brent nu i 105,37$ Nordea venter oliepris under 90$ http://borsen.dk/okonomi/nyhed/139440/
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). Last edited by Jan; 02-09-2008 at 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
og carriers som hedget på $150 gleder seg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det var bra DY ikke hedget allikevel. Tror de vurderte det men hadde is i magen. SAS var vel smart og hedget rundt $80?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Det jeg ikke skjønner er hvorfor bensinprisen er like forbaska høy selv om oljeprisen stuper..
![]() |
#318 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og dollaren er mye sterkere. Skal du til USA naa maa du punge ut med 5.6 norske for en dollar, dollaren er enda sterkere sammenlignet med pund og euro, hhv 1,8 dollar for ett pund og 1,44 dollar for en euro
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Bensinprisen (pumpeprisen) i Norge består av en stor del avgifter som er der uansett pris. Iflg. wikipedia var avgiften i 2007 ca 7.31 kr/liter, da sier det seg selv at om råoljeprisen svinger med 20% så gjør ikke det store utslaget på bensinprisen. Prisen på raffinerte produkter (bensin, diesel, oljer m.m.) bestemmes også av rafinerikapasitet, tilgjengelighet lokalt m.m. Er ikke lenge siden jeg så bensin til 11.24kr/liter, og to dager før var det 13,40 - så lokal konkurranse kan bety mer enn råoljepris også her på berget.
![]() |
![]() |
#320 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
raaoljeprisen faller med 20% vil det selvsagt gi utslag i prisen paa pumpa. Men det er vel en delay paa ca. 6 uker her i USA ihvertfall foer justeringene skjer opp og ned
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nok et offer for oljeprisen... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 29-07-2008 10:35 |
Oljeprisen er plagsom også i Russland | DCHalvorsen | Flyforum | 1 | 16-06-2008 18:10 |
Ryanair bommet på oljeprisen | CK | Flyforum | 3 | 28-09-2006 23:48 |
Oljeprisen truer lavprisbilletter | sail4fun | Flyforum | 8 | 15-07-2006 00:46 |
Oljeprisen svir for Norwegian | CK | Flyforum | 14 | 06-04-2005 17:13 |