![]() |
|
![]() |
#281 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får man miles når man har reist? Hvor mange miles for man eventuelt med routingen jeg har: OSL-(c)FRA-DEL(F)-BKK(C)-OSL? Jeg reiser nå på torsdag og gleder meg til å komme ut av Norge en liten stund
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei. Man får ikke miles for en billett man har betalt med miles.
|
![]() |
![]() |
#283 | |
Trangsynt
|
![]() Quote:
Last edited by TommyL; 10-09-2011 at 18:29. |
|
![]() |
![]() |
#284 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#285 |
Trangsynt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men hvis flyet er 77W, da er "O", First class. |
|
![]() |
![]() |
#287 |
Flysitter
|
![]()
Ikke nødvendigvis. TK har også egne 77W med 3 klasser(Business 78",Economy 32",Economy Comfort 46") i tilegg til den ene 77W de har leaset fra Jet.
http://www.seatguru.com/airlines/Tur...777-300_V2.php |
![]() |
![]() |
#288 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bestilte en tur til Seoul/Tokyo i First for 100K i dag. Hun jeg snakket med var veldig hyggelig, men det ble litt dramatisk da hun fikk opp en pris på 120K på skjermen - samtidig som både hun og jeg var enige om at den riktige prisen var 100K. Hun fikk etter hvert hjelp fra en kollega, og vips så var prisen nede igjen på 100K
![]() Tusen takk for god hjelp fra dere som har "brøytet opp" veien og delt opplevelser og tips på forumet ![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#290 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fant i farten ingen ruter der TK tilbyr F, dvs HKG, PVG, NRT og NYC. Alle flys med 77W, ingen har F for salg. Tror det bare er å glemme dette, siden flyet fra Jet skal tilbake nå i høst.
|
![]() |
![]() |
#292 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ser på mulighet for neste tur, vel ikke planlagt for langt inn i framtiden. Men
hva med Hainan . Noen innspill ? |
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har ikke vært på Hainan selv, men har lest meg opp litt på nettet. Får inntrykk av at de fleste vestlige som har vært der ikke er superfornøyd. Det virker som et typisk turiststed hvor det kan være svært plagsomme pengeutpressere. Klima og naturen er vel forholdsvis bra, men tror kanskje at stemningen vil være veldig spesiell for en turist fra vesten. Les litt på andres erfaringer, det er ikke sikkert alt stemmer, men så lenge flertallet mener noe så er jo sannsynligheten ganske stor for at det er hold i det.
Hva med Okinawa som destinasjon? Vurderer å reise hit selv. Virker som et litt mer eksklusivt sted med tanke på at flybillettene fra Japan er svært dyre (rundt 5000kr t/r). |
![]() |
![]() |
#294 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt OT: som en kuriositet kan det nevnes at LH flytter den foreløpig eneste A340-600 med ny F fra FRA til MUC den 24. september, hvor den visstnok skal gå fast til EWR fram til slutten av sommerprogrammet. Dette i følge brukeren D-ABVF på mucforum.de.
|
![]() |
![]() |
#295 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#296 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da var 100 000 miles kjøpt av meg også!
Så nå kan jeg begynne å glede meg til en First class tur østover en eller annen gang i løpet av vinter/vår!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har også kjøpt 100 k miles på hvert av kortene til oss 3 i familien her. Turen går til Hawaii til sommeren.
Dette blir vårt første møte med C klasse på langdistanse. Så en helt ny opplevelse for oss :-) Routing ble som følger: LH: OSL-FRA ( C ) LH: FRA - ORD ( C ) UA: ORD-HNL ( F ) UA: HNL - LAX ( F ) LH: LAX - MUC ( C ) LH: MUC - OSL ( C ) Fikk F fordi United maskinene ikke hadde C klasse på disse rutene. Men det er vel sammenlignbart med C i beste fall etter hva jeg har skjønt. Ringte US Airways i dag tidlig for å bestille og traff en hyggelig kar. Han hadde peiling og var veldig fleksibel. "no problem" var et svar som gikk mye igjen hos han. Taxes kom på NOK 610,- pr. person og hele booking prosessen tok en drøy halvtime på telefonen. Mailer med billetter kom en times tid etterpå. Takker for en flott tråd med mange gode råd og tips :-) |
![]() |
![]() |
#298 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() FF ![]() |
|
![]() |
![]() |
#300 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen andre som har opplevd at en flight av reservasjonen har forsvunnet etter du har fått bekreftet billetten og betalt skatt? En av flightene til min reisekamerat forsvant før helgen, en uke etter bekreftelsen. Ringte US i dag for å høre, men da kunne de bare beklage at Thai hadde trukket denne bekreftelsen tilbake. Ble oppfordret til å ringe igjen om noen dager, for å se om setet blir tilgjengelig igjen. Syntes dette ikke var noe særlig, men hun jenta i andre enden kunne ikke gjøre noe. Fikk alternativ via to andre byer, men da enten en annen dato eller business (og ikke First som ønsket).
w (gretten) |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
US Airways med 100 % promo... igjen | Mjolnir | Reiseforum | 1 | 01-12-2011 23:22 |
SAS EB med 40% promo på poengkjøp | doffer | Reiseforum | 1 | 04-09-2011 18:12 |
US Airways på transatlantisk? (splittet fra US promo tråden) | Ståle | Reiseforum | 5 | 02-09-2011 13:01 |
100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1) | Chriscross | Reiseforum | 829 | 08-08-2011 21:38 |
Qatar Airways feirer 100 destinasjoner.... | foffen | Småprat | 0 | 16-03-2011 17:08 |