![]() |
|
![]() |
#221 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dersom jeg hadde hatt en booking i P- eller Z-klasse liggende, ville jeg tatt det for gitt at jeg fikk opptjening iht. reglene på bestillingstidspunktet, men jeg ville nok tatt kontakt med EB på forhånd for sikkerhets skyld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Var litt heldig der, gjennomførte akkurat en billigLXbiz til BKK forrige uke, gav 13.200 EBpoeng hver vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
For å si det mildt, er jeg ikke happy. Burde ikke vært tillatt å endre etter booking er gjort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Av selskapene i LH gruppen som med jevne mellomrom selger rabbaterte biz billetter (Z) og gir 200% opptjening hos EB gjenstår bla. OS.
![]() |
#226 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som tidligere kommentert ovenfor, har jeg nå 2 ganger opplevd at opptjeningen endres etter booking og betaling er gjort. Første gang med en LH reise i Februar ( booket i Des i fjor ), og nå med LX for en reise i feb neste år. Booking ble gjort i Z klasse, og med 200 % opptjening da booking og betaling ble gjort. Senere er opptjeningen halvert til det samme som Economy, dvs 100 %
Mitt spørsmål blir da. Kan de faktisk gjøre dette privatrettslig, da de faktisk endrer betingelsene for kjøpet etter kontrakt er inngått? Jeg antar da et bonus opptjening er en del av betingelsene i kjøpet. Normalt er det jo ikke tillatt å endre betingelser uten videre, og normalt kun mot kompensasjon. Så hvorfar kan da LH/LX gjøre dette med bonus opptjening ? Slik jeg ser det har LH/LX faktisk "tatt fra meg en fordel" som vi hadde en avtale om gjennom kjøpet av billetter, all den tid en forutsetning for kjøpet var 200 % opptjening. Det å kun få halve opptjeningen har jo faktisk en ikke ubetydelig verdi = 13.200 poeng. Kan de bare ta dette vekk uten noen form for kompensasjon ? Burde ikke endringen kun gjelde for bestillinger etter endringen er annonsert, slik at bestiller vet at dette er en del av betingelsene ? Er det noen jurister her som kan hjelpe til med å svare på dette ? Videre er det verd å ta dette opp med LH/LX overhode ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Og det står sikkert et eller annet sted med liten skrift at man kan løpende forandre opptjeningsreglene..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
LH/LX har nok et ord med i laget i og med at de faktisk kjøper Eurobonus-poengene av SAS som kunden får kreditert. Likeledes får LH/LX penger av SAS hvis noen tar ut en Eurobonus award på LH/LX flight.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men både LH/LX har latt egne medlemmer få opptjening iht. gamle regler så lenge billetten ble kjøpt før endringer ble annonsert. Jeg ville gått en runde med EB om dette, da det naturligvis er i deres interesse at du får kreditert mest mulig poeng betalt av LH/LX.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
LX/LH får ikke gjort noe med din EB opptjening det må tas med SAS.
Det går jo ann å kontakte SAS å spørre om du kan få poeng etter gamle regler da billetten ble bestilt. Så kan evt. De ta det videre med LX/LH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
2.2 Irrespective of when the activity was booked, the number of points earned depends on the earning scheme applicable on the date of the activity. The number of points earned varies depending on partner and offer. http://www.flysas.com/en/EuroBonus/A...ip_conditions/
![]() |
![]() |
#234 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Vet dette er å trekke dette lang ut, men det hadde tatt seg ut om jeg hadde forlangt å endre avtalen med SAS/*A partner etter booking og betaling er gjort. Uansett synes jeg dette er dårlig kundebehandlig av SAS, og prinsippet her finner jeg også noe tvilsomt. Det er også særlig irriterende at dette nå has skjedd med 2 ganger. Tenk om SAS nå plutselig hadde funnet ut a "gullrush kampanjen" var for bra, og at de stoppet programmet i dag, slik at alle de som ikke har gjennomført sine 2 t/r reiser i Europa ennå da ikke hadde fått EBG ? Utenkelig ja, men egentlig synes jeg ikke endret opptjening etter booking og betaling er gjort er like ille. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg hadde helt klart tatt dette opp med SAS. Ville nok ikke fokusert så mye på det rettslige her, men mer på skjønnsutøvelse og dårlig kundebehandling. Å la kunder som faller mellom barken og veden få beholde opprinnelig opptjening, kan umulig være noen stor ekstrakostnad. Så får det bli SAS sin jobb å avklare hvem som tar regningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og jeg ser ikke bort ifra at de faktisk vil justere dette, da jeg tidligere har klaget på andre ting i EB programmet, og SAS da har tatt mine klager til følge. Noen av disse har nok vært knyttet til at jeg har vært lojal kunde i mange år, dvs EBG i snart 15 år, og ca 1.6 Mill EB poeng siden oppstarten av EB programmet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som vet hvor lite poeng man får for Oslo-BKK og BKK-CPH med TG på EB kort?
Bookingklasse K Hvor lang tid etter reisen med TG går det før poeng krediteres EB konto? |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
![]() http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...-Airways-Intl/ Last edited by Eirik; 16-10-2013 at 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
De som har en bestilling med Swiss og regnet inn denne i sin poengopptjening har kanskje ikke meldt seg på gullkampanjen i og med at nåværende opptjening med Swiss ville vært tilstrekkelig for å få/beholde gullkort.
![]() |
![]() |
#240 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (2024 -->)? | Someone | Reiseforum | 2 | 04-09-2024 07:24 |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? | seilfly | Reiseforum | 3 | 07-09-2011 20:14 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |