Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-06-2007, 06:07   #221
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Helt totalt OT: Bil-bilder...

Quote:
Originally posted by Blackhawk

Nye Volvo S80 er en drøm å kjøre (ikke at den forrige var ille heller, men var jo ikke akkurat like "fresk" i designet..) Hekken på "nye" S80 er jo bare rå!

I Sverige kan man faktisk allerede nå få kjøpt en lite brukt 07-modell av Volvo S80, til latterlige (omregnet til NOK) Kr: 260.000 , med kun noen få mil på telleren (m/ automat, klima, aktive bi-xenon, skinn, osv osv..) I Norge ligger samme bil på mellom Kr: 550,000 til over Kr: 600,000 (riktignok med noe mer utstyr, som regel RTI-navi++) men allikevel!! Er uansett for "gæli", når det nærmest er dobbel pris på samme type bil i Norge. Dog er prisforskjellene ekstra "rå" når det gjelder Volvo og Saab, men også merker som Mercedes/Audi/BMW (av de litt dyrere modellene)
slår forskjellene kraftig ut. Ikke noe problem å spare minst
Kr: 200.000.- på en CLK f.eks..

(Vi får bare trøste oss med, at i Danmark er det enda verre. Der starter de billigste brukte 07-modellene av S80 på ca. (omregnet til NOK) på Kr: 630,000.- og oppover!

(Når jeg kjøpte bil i Sverige - etter at jeg delvis "utvandret" fra Norge, trodde de nesten ikke på meg hos verken Volvo eller Mercedes - når jeg fortalte om hva "påslaget" er i Norge...)
Her i USA starter billigste modell på USD 38000

Og billigste modell er en 3.2 6er bensin

http://www.volvocars.us/models/s80/
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2007, 08:25   #222
Andreas.E
ScanFlyer Blue

Andreas.E's Avatar

Gäääässspppp... detta är spotting bilen :-) Nu driver jag ju knappt med spotting om dagen, men om jag skulle, så fungerar denna perfekt.

Genom takluckan så har man tillgång till en perfekt plattform för att ta fina bilder. Snö & Is är ju inte heller ett stort problem.

Andreas.E is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2007, 08:28   #223
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally posted by Someone
Hvilket er totalt uforstålig for mitt vedkommende. Både forrige Laguna og forrige Megane, og jeg har kjørt begge endel, gir med vondt i ryggen etter 1 time. De ligger riktignok bedre på veien enn mange andre i sin klasse, men mangler for det endel.
Nja, det siste er jo ikke helt uvesentlig når det testes men... Jeg har aldri kjørt langt i en Megane eller Clio eller noen annen Laguna enn den jeg har selv. Så jeg har ikke rukket å få vondt i ryggen av dem for å si det sånn. Men den jeg har er en Dynamique-utgave og den har sportseter - de passer ihvertfall ryggen min bra. Men helt på Volvonivå er det ikke, men hvilken bil er vel det?
Litt pussig at du nevner dette med at bilene er best i München og Stuttgart, du kan da ikke tenke på setene da? Mercedes oppdaget først for noen få år siden at man faktisk sitter når man kjører og hos BMW må man spandere på seg dyre sportsseter for at de skal være mulige å sitte i overhodet for mitt vedkomne.
Old 07-06-2007, 08:34   #224
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:

Nye Volvo S80 er en drøm å kjøre (ikke at den forrige var ille heller, men var jo ikke akkurat like "fresk" i designet..) Hekken på "nye" S80 er jo bare rå!
Gamle S80 var jo bare nitrist i designet dessverre, men kjøremessig har jeg i grunnen ingen idé om hvordan hverken den nye eller den gamle modellen er. Men nye V70 og ikke minst XC70 kommer med mye av de samme trekkene som S80 har - og det er mer enn nok til at jeg legger inn en kupong hos Norsk Tipping på lørdag - nye XC70 er rålekker i mine (nesten objektive ) relativt nyvunne Volvoøyne...

Andreas: Den Volvoen din er jo en tanke spesiell på sivile skilter, men makan til spottermobil har vel verden knapt sett!
Old 07-06-2007, 08:43   #225
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by Trety
Litt pussig at du nevner dette med at bilene er best i München og Stuttgart, du kan da ikke tenke på setene da? Mercedes oppdaget først for noen få år siden at man faktisk sitter når man kjører og hos BMW må man spandere på seg dyre sportsseter for at de skal være mulige å sitte i overhodet for mitt vedkomne.
Det er ett poeng. Standardsetene i Volvo er veldig bra, og det er en grunn til at vi har komfortseter i BMWen (som egentlig er sportseter med ekstra komfort og som er helelektriske) og har bestilt det i den vi får om 5 uker.
Old 07-06-2007, 09:21   #226
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Må 5'ern vike allerede, Someone?
Old 07-06-2007, 09:24   #227
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:

Dagen's 5er (530da) er 4 år og rullet 105' og skal byttes i en 530xda som blir levert i juli
Old 07-06-2007, 09:26   #228
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Det er noen som har det... Dagens 5'er er skikkelig fin, her har heldigvis BMW turt å være litt mer anderledes enn de nærmeste konkurrentene!
Old 07-06-2007, 14:34   #229
LN-RKF
Banned

Quote:

...Når jeg kjøpte bil i Sverige - etter at jeg delvis "utvandret" fra Norge, trodde de nesten ikke på meg hos verken Volvo eller Mercedes - når jeg fortalte om hva "påslaget" er i Norge...
Nå må du ikke glemme at vi i Norge skal redde verden med disse "miljøavgiftene" da!
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2007, 15:35   #230
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-RKF
Nå må du ikke glemme at vi i Norge skal redde verden med disse "miljøavgiftene" da!

...og resultatet er at snittalderen på den norske bilparken er 10,9 år... Gjennomsnittlig vrakalder er 19 år. Man kan jo lure på om det hjelper med sånne avgifter!
Old 07-06-2007, 18:41   #231
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:

Dagen's 5er (530da) er 4 år og rullet 105' og skal byttes i en 530xda som blir levert i juli
Bra valg. Gamlingene trenge 4wd

Her er det ingen diesel modeller. MB har akkurat kommet med et litt bedre utvalg, BMW, da blir det M5 til billigere pris en det gamlingene nå betaler for 530D en

M5 koster ca. USD 85000
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2007, 19:02   #232
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally posted by Tommy777

Bra valg. Gamlingene trenge 4wd

Her er det ingen diesel modeller. MB har akkurat kommet med et litt bedre utvalg, BMW, da blir det M5 til billigere pris en det gamlingene nå betaler for 530D en

M5 koster ca. USD 85000
Ikke nok med at man får en M5 for den prisen, man har flere hundretusen kroner igjen også.......530xda med endel utstyr og etter pruting ligger i dette landet på 835.000, dvs nesten $140.000
Reply

Posting Rules