![]() |
|
![]() |
#221 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nei. 1.5 time turnaround er vel minimum. Noe optimistisk avgangstid 16.15. Er vel parkert ved gate nå kl 15.15, så rundt kl 17 er det vel på vei igjen. Forøvrig hadde begge flightene push fra gate helt på rute i BKK. Til tross for det så lander de rundt 50 min etter rute på ARN og OSL. Og dette er helt normale landingstider fra BKK, godt etter rutetid. Så ingen BKKflighter i rute som det står i avisene kan nok være riktig. Litt over 12 timer ren flytid for DY7202 i dag.
Last edited by geirs; 12-01-2014 at 15:34. |
![]() |
![]() |
#222 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Vind i høyden: http://earth.nullschool.net/#current...0.92,45.42,704
![]() |
#223 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#224 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hva var flytiden til TG vs DY? Hva var taxetiden? Fløy de i samme høyde? Fløy de samme rute? osv. osv. - det er mye som spiller inn. Jeg har ikke sjekket detaljene. Jeg kommenterte det med vind som et mulig moment siden det blåser heftig om dagen.
#225 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I følge de tidene som jeg har sett så hadde TG en flytid på ca 11.30 hitover i natt. Takeoff BKK var 01.24, ca 45 min etter rutetid 0.40. Og landet på OSL 1 min før rute. DY flydde på ca 12.20. En god del lenger flytid. Takeoff BKK 09.34, 34 min etter rutetid 09.00. Og landet på OSL ca 1 time etter rute. Flyhøyder og sånn vet jeg ikke. Bare at TG flyr gjennom Russland og DY utenom.
Og ja det gikk fort til BKK i går. Selv om DY var sene avgårde fra både ARN og OSL, så var de fremme nesten på rutetid. Tg var tidlig ute. Last edited by geirs; 12-01-2014 at 22:29. |
![]() |
![]() |
#226 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal man fly frem og tilbake i samme vindforhold, så vil alltid null vind være det mest gunstige. Medvind ene veien er aldri nok til å dekke inn det man taper i motvind. Et lite problem med jet, men stort problem med småfly eller helikopter dersom det blåser litt mer enn noen få knop. Beklager avsporing.
|
![]() |
![]() |
#227 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det var spennende. Om (og evt når) du skulle ha tid og anledning, ville det være interessant å høre om hvorfor motvind er mer negativt enn medvind er positivt.
![]() |
#229 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Det var spennende. Om (og evt når) du skulle ha tid og anledning, ville det være interessant å høre om hvorfor motvind er mer negativt enn medvind er positivt. Det er fordi at du over en gitt distanse er eksponert over lengere tid i en lavere hastighet enn høy hastighet. Eksempel : Distanse 1000 NM, fart 5oo KTS, tid i nullvind er 2 timer. Med 100 KTS motvind, fart 400 KTS, tid 2,5 timer. Med 100 KTS medvind, fart 600 KTS, tid 1,66 timer Totalt 4,16 timer i 100 KTS med/motvind over gitt distanse. Totalt 4 timer i nullvind over gitt distanse. Mvh, Trimmet |
![]() |
![]() |
#230 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
#232 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det noe å hente ved å operere med "villedende! rutetider?
#234 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjos på NRK akkurat nå, fikk rimelig hard medfart bla for å ikke ha stilt opp tidligere i desember.
Jeg må si Kjos trolig gjorde lurt i å la andre fronte dette, da han ikke gjør seg spesielt godt op TV når ting ikke går hans vei. Evnen til å legge seg flat virker fraværende, tror kanskje Norwegian har kommet til et annet nivå i sitt liv og har behov for en annen type leder nå når man skal bli best på stor-drift. |
![]() |
![]() |
#235 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes Kjos klarte seg fint og svarte fint for seg.
Spørsmålene med antydninger til sosial dumping virket lite gjennomtenkte da de bare fokuserer på grunnlønn. Skjønner at Kjos blir irritert av all pepperen de får. |
![]() |
![]() |
#236 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
SAS fikk skylden for at ingen fly fra Bangkok var i rute i desember - siden Norwegian ikke får lov å fly over Russland før de har irsk lisens (jeg skjønte ikke helt resonnementet) På den andre siden er jo tillatelse til å fly over Russland noe som ikke skjer over natten, så Norwegian burde strengt tatt justert ruteplanen inntil en tillatelse er i orden. Nå blir bare statistikken for ankomstpunktlighet bare dårlige for hver flight fra BKK. Angående lønn for thai-besetningen hengte han seg opp i gjennomsnitt kompensasjon - som i min verden er noe helt annet enn fast lønn Last edited by Rland; 13-01-2014 at 19:51. |
|
![]() |
![]() |
#237 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Bergern
![]() |
#238 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Synes han stotret seg gjennom intervjuet med mye gjentagelser, å hevde at du ikke var tilgjengelig i media i over en uke fordi han satt på fly til USA??? Vel vel, at NLH er forsinket er en ting men en uke over dammen blir litt vel drøyt ![]() At kabinansatte kommer fra Emirates er vel ikke noen bombe, bare å forhøre seg litt rundt hvordan de som har jobbet/jobber der har det. Selvfølgelig fokuserer de på grunnlønn, nettopp fordi det er det som er LØNN. Som tidligere nevnt, synes ikke bjørnen klarer seg bra når han blir satt i slike situasjoner.... |
|
![]() |
![]() |
#239 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 13-01-2014 at 20:53. |
|
![]() |
![]() |
#240 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tror nok man hører det man ønsker høre ut av disse intervjuene og repportasjene og henger seg opp i de
tallene som tjener sin egen agenda og ståsted best. For øyeblikket er det jo ekstremt mange som ønsker at DY ikke skal lykkes, foreninger og konkurrenter i alle land, og media-dekningen bærer selvsagt kraftig preg av dette. Veldig lite balansert. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden) | ForeverSAS | Flyforum | 177 | 19-12-2017 23:54 |
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2016-tråden) | geirs | Flyforum | 127 | 24-12-2016 20:11 |
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden) | RIBRO | Flyforum | 341 | 28-12-2015 20:07 |
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2016-tråden) | Flyforum | 0 | 01-01-1970 01:00 |