![]() |
|
|
![]() |
#1 |
EBD
|
![]()
Det kan ikke stemme..
De ble nok bare gjestet inn av vedkommende før. Det står jo nesten alltid noen å kåler fordi de ikke har kommet til riktig sikkerhetskontroll og lager kø. Det er heller ikke mange dager siden jeg måtte vente en halv evighet pga gjesting og slusevalg etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sist jeg tok fast track på osl så var køen en nesten mil lang og 5-6 stk inkluderte barn
hadde gått på feil sikkerhetskontroll.... ![]() har dem bare gått riktig første gangen så har jo køen blitt kortere med engang enten så er folk så stressa at dem glemmer å lese skilt ellerså er det for dårlig oppmerket noen som jeg ikke synes det er |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Stengt fast track kl 2120 på en søndag? WTF? Lange køer er det også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Fredag og lørdag; okey. Men søndag!? Har hatt mange reiser sent søndag for å rekke møter mandag morgen, eller for bare å slippe red-eye-monday-blues.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Reiste opp torsdag på Plus billett, men valgte å gå i den vanlige sikkerthetsskranken, da det ikke var kø der. I "fasttrack" var det kø på sikkert 7-8 minutt.
![]() |
#8 |
Ex Spært
|
![]()
Ditto på søndag. Vi kom to sammen og splittet oss opp for å teste. Jeg ventet ca fire minutter airside på han som "tapte" og måtte igjennom fast track.
Gjennomføringen er en vits på OSL, mens det virker bra f.eks. i TRD. Hvorfor flytter ikke vaktselskap-kisen sperrebånd slik at det alltid er nok bemannede sjekkpunkt til at FT-kundene virkelig får Fast Track? Håper virkelig at SAS ikke betaler Avinor for denne tjenesten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Fant denne på SAS sin side om Fast Track...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nok en produktforbedring?
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvordan er erfaringene med fast-track for tiden?
Selv har jeg ikke brukt dette på over et halvt år, pga <5min kø i de vanlige slusene, og noen tidligere erfaringer med fast-track der til og med kort kø har betydd lang ventetid. Reiser stort sett på morgen eller kveld fra OSL. Senest på søndag var det 2 min kø i den vanlige kontrollen, og kø nesten ut til billettkontrollen i fast-track. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
I dag tidlig 06.17 var det lenger kø på fasttrack enn vanlig kontroll. Imidlertid fikk de somlet seg til å åpne en ekstra luke på fasttrack, så det hadde muligens vært det raskeste. Mindre enn fem min kø i vanlig kontroll.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Hadde jeg vært SAS eller andre som kjøper denne tjenesten av Avinor, hadde jeg slått i bordet og stilt krav til bedre service - dvs en raskere omfordeling av sluser fra ordinær til Fasttrack når køen beginner å bygge seg opp. Det virker nesten som om noen supervicere i Fasttrack "godter seg" over at forretningsreisende og andre statuskunder må bruke lang tid. På BGO begynner de alltid med kun en slues i Fasttrack og køen må bli veldig lang før de gidder å åpne slues nr 2. Med en gang "noe skjer" og de må ta ekstra kontroller fører det til lange køer som det tar tid å avvikle. Min mening er at flyselskapene ikke får tilstrekkelig "valuta for pengene" når det gjelder Fasttrack |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Veldig enig her, ofte mye kø i Fast-tracken på OSL!
Burde kunne åpne flere sluser på kort varsel, og flyselskapene bør absolutt merke seg dette "problemet". Beste Fast-track synes jeg faktisk er på TRD, min hjemmeflyplass, der har jeg meget sjelden ventet i over 2 min! Hyggelige er de også der! ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
24 Mai 2017.Interview with SAS' Eivind Roald Fra Nye OSL Lounge Executive | MCO-WDW | Flyforum | 0 | 25-05-2017 18:57 |
Adgang til SAS-lounge på OSL med innenriks-billett | morr | Småprat | 17 | 29-01-2013 07:18 |
Fasttrack/Lounge på Bali | paal84 | Reiseforum | 5 | 04-01-2012 08:24 |
SAS lounge på OSL | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 19-05-2009 21:34 |
Ingen lounge for innenriks reisende i USA med Star* Gold? | haavig | Flyforum | 15 | 24-09-2008 06:03 |