Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-03-2024, 11:11   #201
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Default Re: California-tråden

Om du tar av interstaten før PS ved Banning er det en vei som klatrer opp fjellet til Idyllwild som er en fin tur. Kommer ned i Palm Desert. Joshua Tree er fantastisk bra.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2024, 11:11   #202
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Kan bare melde meg på @Discus. Apache trail er veldig kult.

De har jo forøvrig også Four Seasons i Scottsdale, som er veldig nice.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2024, 14:55   #203
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Arizona er fantastisk, mye og se. Fra Grand Canyon til The Boneyard i Tucson. Vi var der (AZ)over nyttår sist, og i fjor vår og høst. Mest Scottsdale og Sedona. Fint og kjøre 87 NØover ut av byen til Pine, og 260 vestover mot interstaten, så til Sedona. Det kan bli vinter på denne tid av året, har sett snø der, måtte cabbe opp. Det er og ulv og vilt i skogen.
Old 20-06-2024, 10:59   #204
88charlie
ScanFlyer Blue

Skal innom SAN og MSY i November og får fredag ettermiddag til søndag formiddag fri, enten i sonen SAN eller i sonen LAX. SAN har et hangarskip rett ved hotellet, og stort sett 1-2 Nimitz'r i horisonten, så da er jeg mer enn happy nok, men de to karene jeg reiser med er litt mer rastløse og ikke såå nerd på fly. Hotellene i SAN er dyre, minst 3-400 USD for noe med litt premiumfølelse. Vi aner ikke hva vi er ute etter, det kan være en kjøretur, eller et bra overnattingssted nært sjøen eller en vingård. Gjengen er ganske bereist så vi ønsker safety og å unngå turistfeller. Leiebil er ikke noe problem, heller ikke hotelprisene (egentlig, siden jobben betaler). Et hint er at vi unngår Miami Beach når vi er i Miami....
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2024, 08:52   #205
88charlie
ScanFlyer Blue

Da blir det sonen Santa Monica andre helgen i November.

Hotel i USA er blitt en pest og en plage, mer enn det var før, og det sier litt, men vi har landet på to alternativer. Mariott Marina Del Rey, eller,
Hyatt Centric Delfina. Har Gull i Bonvoy men på "ørten" opphold har det ikke gitt meg noe som helst.

Noen erfaringer med disse hotellene og addressene?

Mariott har en av de beste dealene jeg har kommet over. For bare 52 dollar mer, så kan jeg få en 50 dollarskupong som kan benyttes på hotellets fasiliteter. Helt rått!
Old 16-10-2024, 15:19   #206
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Da blir det sonen Santa Monica andre helgen i November.

Hotel i USA er blitt en pest og en plage, mer enn det var før, og det sier litt, men vi har landet på to alternativer. Mariott Marina Del Rey, eller,
Hyatt Centric Delfina. Har Gull i Bonvoy men på "ørten" opphold har det ikke gitt meg noe som helst.

Noen erfaringer med disse hotellene og addressene?

Mariott har en av de beste dealene jeg har kommet over. For bare 52 dollar mer, så kan jeg få en 50 dollarskupong som kan benyttes på hotellets fasiliteter. Helt rått!
Jeg er faktisk veldig fan av Marriott Marina Del Rey. Var mye i LA igjennom mange år og etter en del prøving og feiling ble dette go-to hotellet for meg. Ikke noe super jubalong rom, men superkoselig bakgård, god mat, tett på Venice men samtidig riktig tilgjengelig og fint.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2024, 08:54   #207
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Jeg er faktisk veldig fan av Marriott Marina Del Rey. Var mye i LA igjennom mange år og etter en del prøving og feiling ble dette go-to hotellet for meg. Ikke noe super jubalong rom, men superkoselig bakgård, god mat, tett på Venice men samtidig riktig tilgjengelig og fint.
Jeg personlig likte området rundt der også ganske godt da.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2024, 07:48   #208
88charlie
ScanFlyer Blue

Da ble det Marina Del Rey.

Min siste long-haul og forsåvidt USA-tur på en god stund. Ankomst dagen etter valget så dette blir interessant.

Normalen har vært 3-4 turer i året pluss en slenger til Canada. Det å dra til nord-Amerika er ikke sånn som det var lenger. Ting er blitt dyrt, masse elendighet overalt, og det å fly innenriks på non-first er rett og slett tortur. Lounger og fast-track er ofte fraværende og mange av flyplassene er gamle og nedslitte. Har til gode å bo på et skikkelig flott hotel på tross av at vi budsjetterer med premium. Marina Del Rey koster $735 for to netter, uten frokost. Vedder en kald en på at det blir dusj i badekar denne gangen også.

Det er en ting jeg kommer til å savne. Amerikanerne er rå på attraksjoner og museum. Det være seg 9/11 memorial eller hangarskip fulle av fly.
Old 05-12-2024, 18:51   #209
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Trenger et par tips her og det er kanskje noe som strekker seg utenfor Californias grenser. Jeg har bestilt en tur til LAX slutten av januar 2025, en ukes tid. Jeg har også bestilt en leiebil for nesten hele oppholdet som er fleksibel å kansellere. Jeg har sett en god del av Los Angeles området fra før så tenker kanskje å dra østover mot Las Vegas. Men da kom jeg jo på at jeg nok like gjerne kan fly dit fremfor å kjøre dit. Uansett så er jo dette midt på vinteren og sånn sett kanskje fullstendig feil årstid å dra til Vegas på mtp været og kulde (ute ved havet er det jo som regel greit).
Jeg booka jo egentlig kun denne billetten ved salget SAS hadde rett etter sommeren i år med særdeles gunstig pris på Plus, men så er jeg notorisk elendig til å planlegge ting og, men da er jo denne tråden veldig fin å ha. San Diego kunne jo også vært en option og det er en by jeg forsåvidt elsker. Uansett så vet jeg at en leiebil i mange tilfeller kan være upraktisk å drasse på spesielt om man skal besøke byer. Las Vegas har jeg ikke vært i før da , men har vært i lillebroren lenger nord (Reno) og da hadde jeg en leiebil jeg kjørte litt rundt med i området der (hvor jeg blant annet også trossa et skilt snowchains required - ikke si noe til sheriffen i området der :P - tok det veeeldig pent og pyntelig over det fjellpasset ved Tahoe ).

Last edited by Hypern; 05-12-2024 at 18:56.
Old 05-12-2024, 20:17   #210
Polaris
Free Luigi

Palm Springs?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2024, 07:47   #211
88charlie
ScanFlyer Blue

Var i California spesifikt San Diego og Santa Monica for en snau måned siden. Varmt og fint på dagtid men "jakke på" på kveldstid. Santa Monica er oppskrytt, Hollywood Boulevard er oppskrytt, Beverly Hills er oppskrytt. 30 amerikanske dinarer for en stusselig buffetfrokost på Marina Del Rey. Leiebil av typen Toyota Sienna i 4 dager kostet oss nesten 1000 USD. Tipskulturen er til å grine av, og da er det ikke en gang jeg som betaler når jeg reiser dit.

Har reist til USA 3-4 ganger i året de siste 15-20 årene og det blir bare verre og verre. Sjarmen er til de grader borte og man får nesten en sånn postapokalyptisk følelse av forfall. Avhengig av hvor man reiser lukter det så mye hasj at man frykter man kommer til å bli markert av labradoren på Gardermoen.

Det er heldigvis et par ting som holder seg oppe. USS IOWA og USS MIDWAY - museumene er på nivåer vi bare kan drømme om i Norge. Dette KAN amerikanerne og de er flinke til å ta vare på historien. En annen ting som er bra med USA er vitterlig naturen. Det er utrolig mye fint å se og med California og full tank som utgangspunkt har du mye å velge i. Kanskje ikke rett mnd rent værmessig, spesielt for Yosemite, men det er mye annet å se.

Så må jeg avslutte ranten min med at Delta var bedre enn United, bortsett fra tilgang til Lounge på Domestic. Skulle kanskje ikke så mye til....
Old 06-12-2024, 08:19   #212
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Santa Monica er oppskrytt, Hollywood Boulevard er oppskrytt, Beverly Hills er oppskrytt. 30 amerikanske dinarer for en stusselig buffetfrokost på Marina Del Rey. Leiebil av typen Toyota Sienna i 4 dager kostet oss nesten 1000 USD. Tipskulturen er til å grine av, og da er det ikke en gang jeg som betaler når jeg reiser dit.

Har reist til USA 3-4 ganger i året de siste 15-20 årene og det blir bare verre og verre. Sjarmen er til de grader borte og man får nesten en sånn postapokalyptisk følelse av forfall. Avhengig av hvor man reiser lukter det så mye hasj at man frykter man kommer til å bli markert av labradoren på Gardermoen.

.
Det hørtes jo trist ut da. Er relativt ofte over dammen (ikke så mye som deg), men føler at sjarmen absolutt er der ennå - og som før går det litt ut på hvor man havner. Jeg føler faktisk at de har ryddet opp en del siste tiden som for eksempel på Vencie Beach, Santa Monicas hvor det var nesten ingen uteliggere igjen. De får gangene det luktet gress så var det nesten litt "koselig".

Beverly Hills synes vi er helt herlig.. Gå rundt å furte der fungerer dårlig - men bruker man litt tid og finner noen skikklig koselige dinere for frokost osv. så er det faktisk ganske hyggelig. New York så jeg ingen akopalypse ei heller i Miami (hvor de også har ryddet opp). Heldigvis kan man velge å ikke dra dit - men jeg trives bedre for hver eneste tur, og finner frem de positive områdene og stedene.

Polaris nevnte Palm Springs.. Herregud for et herlig sted..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2024, 13:56   #213
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Dette er det dere egentlig trenger å vite om California ….

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2024, 18:44   #214
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Usa har definitivt sine problemer og problemområder i storbyene særlig men jeg liker å besøke som turist . Men kanskje jeg skal avbestille hele leiebilen og ture litt på Amtrak? Pacific Surfliner Los Angeles-San Diego er visst en fin togtur. Har jo tatt San Fransisco (Emeryville egentlig)-Reno før oppi fjellene. Og også Seattle-Emeryville har jeg også tatt.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Old 08-12-2024, 06:33   #215
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Quote:
Var i California spesifikt San Diego og Santa Monica for en snau måned siden. Varmt og fint på dagtid men "jakke på" på kveldstid. Santa Monica er oppskrytt, Hollywood Boulevard er oppskrytt, Beverly Hills er oppskrytt. 30 amerikanske dinarer for en stusselig buffetfrokost på Marina Del Rey. Leiebil av typen Toyota Sienna i 4 dager kostet oss nesten 1000 USD. Tipskulturen er til å grine av, og da er det ikke en gang jeg som betaler når jeg reiser dit.

Det er heldigvis et par ting som holder seg oppe. USS IOWA og USS MIDWAY - museumene er på nivåer vi bare kan drømme om i Norge. Dette KAN amerikanerne og de er flinke til å ta vare på historien. En annen ting som er bra med USA er vitterlig naturen. Det er utrolig mye fint å se og med California og full tank som utgangspunkt har du mye å velge i. Kanskje ikke rett mnd rent værmessig, spesielt for Yosemite, men det er mye annet å se.

Så må jeg avslutte ranten min med at Delta var bedre enn United, bortsett fra tilgang til Lounge på Domestic. Skulle kanskje ikke så mye til....
Turistplassene er oppskrytte, men mange flotte plasser utenom der den gjennomsnittlige norske turist besøker. LA selv er tragisk, men mye fint sørover på kysten. California har utrolig mye og by på.
Hasjlukten er overalt på vestkysten. Hele generasjoner blir ødelagte og blir tapere.
Old 07-02-2025, 08:29   #216
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Buenos.. Fødselsdagsturen for 2025 skal bookes og jeg føler jeg har funnet en fin løsning..

Det er slutten av oktober og varme og basseng er viktig.. Men litt kultur gjør jo ikke noe. Jeg har "vokst opp" med amerikansk vin og fått mye pepper på 90 tallet da det var mine go-to dråper.

Nå er det ledig tur/retur i A350 Biz med Virgin til SFO så jeg tenkte fire dager i Napa Valley med FruSud. Er dette en lur ide?

- Hotellene er dritdyre de dagene.. Er de verdt det? Er det høy kvalitet der?
- Sataisatikken sier 26 grader på dagtid, stemmer dette? Eller er det ganske høst der?
- Resten av klientellet? Hva slags amerikanere sitter amn ved poolen der?
- Kveldslivet? Bra restauranter med atmosfære?

Thank you.

Old 07-02-2025, 08:44   #217
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nå er det ledig tur/retur i A350 Biz med Virgin til SFO så jeg tenkte fire dager i Napa Valley med FruSud. Er dette en lur ide?
Sjekket Sonoma også?
Old 07-02-2025, 08:52   #218
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Sjekket Sonoma også?
Ja.. Relativt likt vær og hoteller, litt mindre "luksus"

Old 18-03-2025, 19:23   #219
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Spørsmål om trafikken rundt Palm Springs under Coachella. Hadde tenkt å kjøre gjennom Palm Springs til Salton Sea og tilbake igjen til Palm Springs for overnatting. Men må litt lenger nordover fordi hotellene var ekstremt dyre, og det viser seg at dette er siste dagen av Coachella.

Men hvordan er det å kjøre gjennom stedet på Interstate 10 under festivalen? Mer trafikk er det sikkert men risikerer man timevis i saktegående kø? Og hvordan vil det være inn til Los Angeles dagen etter?
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2025, 22:10   #220
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Spørsmål om trafikken rundt Palm Springs under Coachella. Hadde tenkt å kjøre gjennom Palm Springs til Salton Sea og tilbake igjen til Palm Springs for overnatting. Men må litt lenger nordover fordi hotellene var ekstremt dyre, og det viser seg at dette er siste dagen av Coachella.

Men hvordan er det å kjøre gjennom stedet på Interstate 10 under festivalen? Mer trafikk er det sikkert men risikerer man timevis i saktegående kø? Og hvordan vil det være inn til Los Angeles dagen etter?
Motorveiene i Los Angeles er jo saktegående kø nesten uansett uavhengig av eventer. Det klarer lokalbefolkningen utmerket å stå for liksom med tanke på at kollektivtilbudet selv etter amerikansk standard er dårlig der. Ser man feks de to eneste byene i USA som kan sammenlignes så har New York og Chicago mye bedre kollektivtilbud.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Reply

Posting Rules