![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Ingen cleaning og catering på innenlands-innenlands turn i Norge.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har havna på Cityjet sin CR9 selv, men kjenner meg ikke igjen i klagene som kommer. Flyet gikk på tid (det hjelper jo), og crewet snakket helt ok og godt forståelig skandinavisk selv om de var finske (tror jeg). Tar gjerne en tur til med dem om anledningen byr seg.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har og positiv erfaring med cityjet fløy plus mellom svg og osl og det var upåklaglig service. Det gikk og på tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Har også fløyet Cityjet 4-5 ganger i sommer. Greit produkt da. Nye maskiner, gikk på rutetid, hyggelig crew som snakket svensk med finsk aksent. Skal fly de til helga igjen og også senere i august. Crj liker jeg når to er på tur sammen. 2+2 er så mye bedre enn 3+3.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Som jeg skriver er det ikke cleaning/catering på innlands/innlands turn. SAS bruker nesten aldri trapp bak på SVG heller. Så kjøper ingen av disse grunnene.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Da anbefaler jeg deg å reise med CRJ9 og ta tiden mot en B737, da dør kun fram på B737 blir brukt, ta tiden og du får se ... hadde ØRTEN flyvninger med CRJ9 i fjor å så fort at det med mindre cabin og dør kun fram var en vesentlig grunn til at det gikk treigt ut, samme om du var siste ut av buss til flyet er det nesten bare sette seg og vente ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og, ja, jeg har reist med CRJ9, men ikke med Cityjet (og har ikke oppfattet det slik at det tar lengere tid å tømme flyet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Her er det ikke snakk om tiden deboarding/boarding tar. Men hvor lang tid CREWET bruker fra siste pax har gått av til de er klar for boarding. På min flygning var det latterlig lang tid og WGH tvinnet tommeltotter uten mer info og det så ikke ut som de fikk noe info av crewet heller.
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Vede du behöver inte köpa något av det jag säger men det är sanningen, sen kanske det var olyckligt att du drabbades av en försening. Du kan skylla på crewet men som sagt oftast är andra saker som bidrar. Sen boarding via buss tex som ofta 737 slipper. Crewet kan ha vissa procedurer som tar längre tid än för andra dessutom har som tidigare sagt SAS misskalkylerat turnarounds för CRJ då det tar längre tid än tidigare trott vilket gör att om första flighten är sen drabbar det resten av dagen.. Men det är ganska lätt att bara boka med något annat bolag om det skulle vara så mycket bättre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den kan jo for meg virke som lasting av bagasje er mer kronglete og tar mer tid på en crj enn 737/320? I tillegg skal jo store håndbagasjer trykkes inn i små luker under. Kom forøvrig på en gang jeg boardet i køben mens de lastet bagasje. En stor koffert satt seg fast mellom motor og lastebånd. Den ble stående kilt slik at motoren begynte å "flexe" litt oppover. Så ikke helt lurt ut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det gånger jag flugit med CRJ-900 (Har inte flugit CityJet, men väl Air Nostrum opt for SAS flera gånger) så upplevde jag det som att hanteringen av Handbagage drog ut på tiden mest. Pga de små hatthyllorna så fick de flesta pax lämna kabinväskan utanför planet, och efter att boarding var klar fick lastarna ta alla väskorna och börja stoppa in i lastrummet. Har man närmare 50 väskor så drar det ut på tiden, på A320/B737 kan man nästan stänga dörren och pusha direkt när boarding är klart. Dessutom var det samma visa vid ankomst, där vi fick sitta kvar inne i planet i ca 10 min tills allt handbagage var lossat och uppställt vid dörren. Man skulle säkert kunna spara en hel del tid på att låta passagerarna kliva av direkt och sen hämta handbagaget på ankomstbandet a'la Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hørtes bakvendt ut. Har som regel alltid opplevd at kabinkoffertene blir lastet fortløpende når jeg har flydd CRJ i det siste, i hvertfall etter at resten er på plass. Mest Cityjet, men tror det var samme opplegg med Cimber. Her er det vel handlingselskapet det kommer an på dog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Browncoat
|
![]()
Var det mye slike forsinkelser da SK opererte disse på egenhånd?
Er det slik med Cimber-opererte flighter også?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser ut som Cityjet overtar CPH-TRD fra Cimber i slutten av mars (ref. bookingsystemet til SAS).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
"15425 - Canadair CL600-2D24 C-GZSJ Bombardier Inc., Montréal, QC
Test flown from Mirabel, QC 06-Dec-2016 as CDR925. (for Cityjet/Scandinavian)" Dette i følge CRJ Spotter /T |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
https://www.flickr.com/photos/cyulpl...n/photostream/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Möjlig leverans av EI-FPI den 02-03FEB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser ut som om det blir bytt till Lör 04Feb.
Last edited by Ludde; 04-02-2017 at 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) | view | Flyforum | 40 | 20-11-2017 13:00 |
Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? | ENZV | Flyteknisk forum | 1 | 01-06-2017 12:31 |
SAS sælger Cimber og 11 CRJ900 til Cityjet | KHANSEN | Flyforum | 12 | 21-04-2017 09:00 |
Cityjet skal fly SSJ for bmi Regional FEB-MAR17 | Trdfly | Flyforum | 0 | 22-02-2017 02:35 |
Cityjet skal fly Superjet for Finnair i August | Ludde | Flyforum | 0 | 22-07-2016 10:18 |