![]() |
|
![]() |
#181 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok takk for tipset TriStar da skal jeg sjekke der..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg kjøpte meg gjennomgående bilett hos reisebyrå med Thai Air til Chiang mai fra Oslo via Bangkok. Osl-bkk med klasse V og bkk til Chiang mai med klasse M. Jeg registrert eurobonus ved bestilling. Spørsmålet mitt blir er at jeg har allerede fått registrert poeng på eurobonus konto min på ruten bkk- Chiang mai for over en uke siden. Forsatt ikke poeng for ruten osl- bkk. Er det ikke poeng på klasse V? Retur tilbake til Oslo skjer med klasse Q og håper jeg får poeng på returen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...-Airways-Intl/
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som har peiling på om dette vil gi grunnpoeng, qualiflying flight og ev hvor mange poeng??
SK1586 Barcelona (Terminal1) - København (Terminal3) Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Airbus Industrie A320-100/200 Mellomlanding i:København SK2884(KF) København (Terminal3) - Trondheim Flys av: Blue1 Flytype: Boeing 717 SAS Pluss
![]() |
#185 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, Blue1-flighter gir normal SAS-opptjening, inkludert bonuser, kvalifiserende flight osv. Antall poeng står på sas.no.
![]() |
#186 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er forøvrig ikke codeshare, men regulær SAS-flight.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmm, SAS sine sider klarer ikke å beregne poeng på denne flighten. Var innom Eurobonussidene og fant ikke Blue1 nevnt noe sted i forbindelse med opptjening... .?
![]() |
#188 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Står KF på flighten når den bookes da???
![]() |
#189 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Blue1 opererer ikke på eget flightnummer lenger. Derfor finner du dem heller ikke i tabellene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sikkert derfor SAS.no ikke klare å gi noen poeng her da. I og med at det kommer opp med at flighten er operert av Blue1....,..
![]() |
#191 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Litt off topic, men skal Blue1 opphøre og bli integrert i moderselskapet?
![]() |
#192 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så på en flight til Lisboa i dag også, ene veien skulle opereres av Jettime og det var umulig å beregne poeng. Vanlig SK flightnr, 4XXX, tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Samme med ruter operert av Cimber...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Turen er gjennomført, og fire dager seinare tikket det inn 1525 poeng for LX8947-flighten som var gjennomført av Edelweiss. Eg vart veldig positivt overraska!
![]() |
#195 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.thaiairways.com/frequent-...odes-chart.htm Hvis du skal fly i januar 2014 ville jeg sjekket pris hos SAS med 200%, da jeg forventer at du havner under 45K for 2 voksne og ett barn på business til Bangkok, samt at du her også får sølv bonus. Last edited by SASDC8; 18-07-2013 at 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Driver og ser på en t/r reise til SIN i september.
Dersom jeg booker via sas.no kommer det opp at jeg vil få 13400 EB-poeng, noe som gjør at jeg kommer et nivå høyere, og vel så det. Bookingklasse der er oppgitt til K Booker jeg derimot samme billett på SQ's egne sider er bookingklassen N og Q på SQ-flightene. Disse gir ikke poeng. Har sas.no feil, eller gir det mpoeng der firdi det er codeshare på ruta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva er routingen? Foreslår SAS via CPH mens SQ vil ha deg via et annet sted?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Uten å ha kontrollert nøye tipper jeg at SAS regner ut poengene som om det var en SAS-flight (dvs. etter soner), og ikke som en SQ-flight (miles). SAS websider har aldri vært pinlig nøyaktige på det meste.
Når man booker code-share skal man også passe meget godt på å ikke bli lurt. Det er operating carrier som gjelder, og selv om man kjøper en S klasse hos SAS så kan det bety V klasse hos den andre part, dvs. man får opptjening for V hos XX og ikke S hos SK. (Dette var et stort problem med SK-LH før)
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 29-07-2013 at 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Routingen på begge er via CPH, så jeg tror nok SAS bommer grovt her da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (2024 -->)? | Someone | Reiseforum | 2 | 04-09-2024 07:24 |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? | seilfly | Reiseforum | 3 | 07-09-2011 20:14 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |