![]() |
|
![]() |
#181 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#182 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Premium her også.
Har alt benyttet meg av et av hotell-tilbudene. Mener å huske at når man går videre i prosessen kommer det opp am ex, og at det er en promotion-code som sikkert brukes av amex globalt. Last edited by Dag Viking; 09-06-2011 at 11:46. |
![]() |
![]() |
#185 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja mulig det er meg det er noe galt med men regnet jo med at det skulle står Platinum når man logger inn med Platinum kort.
Ellers så virker det jo som at man ikke får de fordelene man har betalt for. |
![]() |
![]() |
#186 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Velkomstpakken er litt forsinket, vil ta ca 14 dager ble jeg opplyst om i dag. Spurte også om hvorfor kortet ikke kom med chip (flybussen har f.eks. sluttet å akseptere AmEx etter 1. April), de hadde ikke noe svar...
|
![]() |
![]() |
#187 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
I dag har jeg fått akseptert kortet ved kjøp på Esso, Rica og Tatler.
Avvist på Elkjøp (som tidligere advart) og på Norwegian wood. Nå skal det brukes på Blanche. Last edited by SudCaravelle; 09-06-2011 at 23:01. |
![]() |
![]() |
#188 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvordan er det med taxi og Amex? Da spesielt Agder Taxi som jeg legger igjen endel tusen hos nå om dagen
|
![]() |
![]() |
#189 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har brukt det i ganske mange forskjellige taxier så langt uten problem, både i hovedstaden og Bodø.
|
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mikrobryggeriet og Trafalgar går også greit, selv om de bak disken ville ha meg til å putte inn kortet med chip først.
|
![]() |
![]() |
#191 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva har skjedd med AmEx de siste månedene siden kortet ikke lenger aksepteres på Flybussen, Flybussekspressen og også Rygge/Torp/Lavprisekspressen?
Så vidt jeg har forstått har det ikke noe med provisjonen å gjøre?
#193 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har hørt at flere ikke tar kortet da pga.manglende sikkerhet.
Det er mulig AmEx har andre regler eller praksis enn de andre kortselskapene når det gjelder hvordan de håndterer svindel. |
![]() |
![]() |
#194 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fikk overraskende nok pin-koden til kortet i posten i dag. Jeg har hele tiden trodd at koden har vært den samme som til mine andre kort fra DnB NOR. Jammen godt jeg ikke har hatt behov for koden frem til nå
![]() Prøvde for øvrig kortet hos Clas Ohlson i dag, og det gikk aldeles strålende ![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
et vanlig scenario er "trenger du kvitteringen" "nei, men vil tro jeg må signere på den der" "ååh.. har den gått på reserveløsning igjen.. typisk" hvorpå, alt etter hvor rutinert personen bak kassen er, den store penne-letingen starter. ![]() Brukersteder i Norge er ikke så altfor flinke til å spørre etter ID, så det er ikke ofte man er nødt til å fiske frem leg'en, men det hadde likevel vært enklere å kunne brukt chip+pin.. |
|
![]() |
![]() |
#196 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Gjelder hele NorWay-systemet hvertfall. Krav til chip-terminal og online-verifikasjon så vidt jeg vet. Online-terminal som egner seg i buss (dvs. som er online de fleste steder, og som er rask og effektiv ifht. billettmaskinene) har visstnok ikke vært helt enkelt å finne en god løsning til. Skal være på plass senest 1. august, og da kommer visstnok AmEx tilbake hos NorWay også.
#197 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
XXL: kortmaskin*– "AVVIST", damen bak kassen – "AmEx er det eneste kortet vi ikke tar"
Jaja, gikk glipp av ca 1.500 poeng... |
![]() |
![]() |
#198 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
"Reisevilkår for Companion ticket: Gjelder for reise med SAS Gjelder for opptil 2 personer Gjelder for reiser fra Skandinavia til SAS-destinasjoner i hele verden Reisen må bestilles per telefon (ikke mulig å bestilles via Internett) Man har rett til én Companion Voucher i en 12-måneders periode og opptjente poeng kan ikke overføres til ny 12-måneders periode. Kombinasjon av klasser ikke tillatt og reisen må foretas til og fra samme by Utreisen må foretas før voucherens gyldighetsdato går ut (innenfor 12 måneder)." Jeg synes dette fremdeles er nokså uklart. Må man kjøpe en vanlig billett for å få med en venn gratis (i realiteten 2for1) eller er det slik at man kan ta med en venn (på samme vilkår) når man kasher inn en bonusreise? Og hva er disse "poengene" det snakkes om i vilkårene? Håper du snart nærmer deg, SudCaravelle! |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Her ser det forøvrig ut som det er snakk om 12 måneders periode det er snakk om ikke kalender år. Jeg er i rute men fikk en 53K regning fro Diners foriige uke som jeg grrr ikke fikk på AmEx. Tror noen her at dette tilbudet vil gjelde til SIN? Er det en ofisiell SK rute selv om det er Thai med SK kode fra BKK? |
|
![]() |
![]() |
#200 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
100% sikker på at du må sitte i et sasfly hele veien for kunne bruke tilbudet. Dette er altså en god deal til nrt, pek, pvg, bkk, nyc, iad og ord.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus + DNB = Sant | DY_ENZV | Reiseforum | 78 | 15-04-2018 15:20 |
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) | Robbiedeluxe | Reiseforum | 362 | 18-06-2015 20:07 |
SAS inngaar partnerskap med verdens American Express! | Tommy777 | Flyforum | 4 | 16-02-2009 10:18 |
Spanair til sengs med American Express | MD90 | Flyforum | 1 | 28-09-2004 10:22 |