![]() |
|
![]() |
#181 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
![]() |
#183 |
Newcomer
|
![]()
Her er enda en video fra flystevnet. Fra cockpiten til Skule Sletten i Sola flystasjon flyklubb: http://solabladet.no/index.php?page=...t&NyhetID=6990
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synes det var et veldig flott arrangement i går. Va til stede fra hall ti til etter franskmennene.
Litt synd at det strålende været kom idag, og ikke i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Newcomer
|
![]()
lurer på om jeg skal oppover jeg?blir 50 den 19 juni og håper oversheriffmesterinna har en overaskelse på lur....død og pine om det ikke blir noe..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Du tenker vel på bodø?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Newcomer
|
![]()
ja Kanon,der kan du se.alderen tynger allerede på meg.Bødø airshow skulle det være.hm...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Apropos Sola igår. Det er snakk om at det var 10-15000 tilskuere. Er ikke dette egentlig alt for dårlig. Med tanke på det showet som var i går, samt at det innen en radius på 1 times kjøring må bo godt over 200.000 mennesker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() Det besøkstallet hørtes ganske dårlig ut ja, men været har nok mye å si. Kanskje flere der i dag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Born to run
|
![]()
Vare ute i går, og snek meg til en "gratistitt" nede ved spotteplattformen mot slutten av dagen i dag.
Mye folk rundt flyplassen og utenfor gjerdet, så sikkert masse folk innenfor også. Det showet til Maj Eskil i den norskmalte F-16 var jo RÅTT!! Må være noe av det mest ekstreme som er vist her??
![]() |
#191 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flystevnet mistet nok mange tilskuere med tanke på at ca 10.000 syklet Nordsjørittet fra Egersund til Sandnes på samme tidspunkt. I tillegg var 25.000 i Mods modus, og flere valgte nok å varme opp med god drikke i byen enn å bli våt på Sola. Med konsertstart klokken 17 så ble det knapt med tid til begge deler
![]() |
#192 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som nevnt. Været har nok litt å si også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tror også det har endel å si at det arrangeres tre relativt store show i løpet av tre uker. Hadde det ikke vært for Bodø Airshow så hadde jeg sannsynligvis prioritert Sola i år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Veldig kjekt at det var tre oppvisningsteam (hvis vi regner med Aerostars/Yakolev 50). Men to av de reiste jo dessverre videre til Danmark etter showet på lørdag.
Hvis man (til neste gang) hadde fått til samarbeid med et annet flyshow "i nærheten" samme helg slik at oppvisningsteam kunne utveksles mellom stedene de forskjellige dagene kunne man fått mye kjekt begge dagene. For å sammenligne: Rått og Råde (musikkfestival i Stavanger) samarbeider med Døgnvill-festivalen i Tromsø når de booker artister. Ellers var det veldig kjekt å se SAS gjøre oppvisning med en 737. Jeg er vel blant de som gjerne kunne sett mer av sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men selvsagt og sykkelritt og Moods konsert. Men alikevel selv om man ikke fikk mange langveisfarende, som sagt innen 1 times kjøring bor godt over 200K innbyggere. Strekker du det til 2 timer så har du over 100K til. Så potensialet i nærområdet burde vært der. Været har sikkert sitt å si også. Var sikkert en del som så ann været og når det ikke var fint vær så droppa de det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Utrolig flott dag på Sola i dag, flott ekstrabonus for meg på tur til Stavanger i annet ærend.
Og fantastisk tur hjemover etterpå med DC-3'n, lowpass over Geiteryggen og greier, turen fra Sola til Torp unnagjort på en time og fem minutt. Bra med folk innenfor gjerdene, men må være vel så mange som fulgte oppvisningene fra områdene utenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Synes det var fryktelig kjekt med flyshow. Mitt andre show på Sola og første med skikkelig kamerautstyr. Bilder her (kommer kanskje med en bildetråd senere). Begynner allerede å glede meg til neste gang. Når tid det blir får tiden vise. Den tid, den glede! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Nå er jo dette et jubileums stevne og dermed ingen forrutsetning at det skal gå med overskudd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sola airshow 2012 | Dan K.R | Bilder & foto | 3 | 18-09-2012 18:33 |
Sola Airshow 2012 Dag 2 | andreas97sas | Bilder & foto | 23 | 12-06-2012 13:47 |
Sola Airshow 2012 | andreas97sas | Bilder & foto | 18 | 10-06-2012 21:32 |
Sola Airshow 2012 | Norwegian15 | Bilder & foto | 16 | 10-06-2012 18:25 |
sola Airshow 2012 | patchman | Flyforum | 0 | 29-01-2012 14:31 |