![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS går mot milliard underskudd også for 2004. Noen som vet hvor mye penger som er i kassa? Hva blir første trekk i skaffe cash ? selge ut hotellene, Sts, sgs, spanair???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Sikkert ansatte først.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
sjekk balanseregnskapet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
9 milliarder i cash...det holder vel en stund til..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan vel kjøpe Finnair for de pengene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Cash is king - så da må lilleprinsen bare gjøre som kongen sier...eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Forsiktig nå, SAS er ikke king!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei men nå sa jeg at det var cash som var kongen...og det har vel SAS nok av i tilfelle et oppkjøp. Ellers så er jo deler av SAS Braathens bygget på gamle konger...(...enn så lenge)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Beklager hvis jeg trodde du snakket om flyselskapene SAS og Finnair når du nevnte king og prins. Forstår ikke hvorfor jeg kunne gjøre det
![]() Selv om en har penger er det ikke alt som er til salgs! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei men det meste (eller de fleste) er til salgs for den rette summen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Stemmer det, men ikke sikkert SAS har nok penger til det - men det er lov å drømme. Keep on dreaming!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Om det er en drøm eller ikke skal jeg vel ikke si...
Men selv jobber jeg nordisk og det er god butikk. Om et enda sterkere SAS kan være positivt i den europeiske konkurransen vet man jo ikke...eller om det vil ha noe å si for oss i Norge i det hele tatt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvis Finnair lar seg kjøpe opp av SAS så tror jeg ikke det er av det beste for nordmenn. Finnair er i dag et godt alternativ til SAS når en skal til Østen. Finnair har gode forbindelser fra HEL og er en god konkurrent til SAS. Konkurranse skjerper som kjent!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja men tilbudet til Østen kunne også bli bedre. Kommer an på hvordan man ser "glasset"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bedre for SAS ja, ikke for de reisende som nok ville måtte belage seg på å reise via CPH, kutt i antall totale ukentlige avganger, mindre konkurranse, høyere priser. Men ser man dette med SAS-øyner så ser også jeg at dette hadde vært veldig bra for SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke sikkert at alt hadde blitt lagt til CPH... Et SAS eid Finnair ville slått seg sammen med Blue1 og fortsatt det positive Finnair har gjort østover. For finnene ville tilbudet blitt bedre vestover...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jo det hadde nok blitt et par ruter fra HEL for ikke å bli for upopulær i Finland, men ellers hadde nok CPH fått et par nye ruter. Kanskje ikke de første 3 årene, men så.......
Utopi å tro noe annet |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå er jo SAS delt opp i flere selskaper - så det hadde vel blitt en enhet i Finland også...som nok hadde satset østover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jo det hadde det sikkert blitt, men tror du virkelig at SAS Finland hadde fått lov til å ha alle sine langruter ut fra HEL slik det er idag? Om du gjør det, så regner jeg med du tror på julenissen også.
Selvsagt hadde SAS gitt SAS Finland lov til å fortsette med NOEN ruter til Østen for å ikke gjøre finnene for sure. De hadde nok startet opp med et par nye avganger fra CPH, men alt i alt ville antall avganger fra Norden til Østen bli redusert, og da trorr jeg ikke reduksjonen hadde kommet på CPH for å si det slik. SAS har gang på gang vist at de vil ha mest/alt gjennom CPH, og tviler sterkt på at de ville gjøre det annerledes denne gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mye flyr SAS til Saltzburg i vinter? | vstenhjem | Reiseforum | 2 | 01-12-2013 15:27 |
Hva er en Dash 8-Q100? (Og tildels hvor mye emissions disse har) | Polaris | Flyteknisk forum | 6 | 10-10-2011 22:12 |
Hvor mye pæng har du igjen ? | SQ 777 | Reiseforum | 2 | 20-05-2010 12:01 |
Hvor mye koster 200 SAS-aksjer? | BGO | Flyforum | 4 | 01-06-2006 01:16 |
Hvor mye tjener SAS på lavprisselskapene? | morr | Flyforum | 1 | 03-11-2004 16:00 |