![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,611
|
![]()
Det snedde jo godt i Lakselv også, og ikke glem at mimima for alternate er adskillig høyere enn for destinasjonen. Dette er for å redusere sjansen for også denne vil være stengt når man ankommer. Og misser man på approach i Lakselv, er det ikke sikkert man har nok fuel til å rekke til Kiruna ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Man skal heller ikke glemme at det er enkelt å prøve seg på en negativ artikkel for å følge opp andre negative artikler om et selskap, og ikke nødvendigvis bare inne luftfart. Nå har det vært mye negativt om Norwegian fra tidlig på sommeren med både Dreamlinere som sto, arbeidsforhold og streikevarsel. Da kan man sikkert få litt mer oppmerksomhet i blekka/sidene om man tar med en artikkel til om selskapet. Og SAS har vært gjennom det samme. Alt var feil med SAS, i media, for vel et år siden. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,611
|
![]()
Men ikke alltid tydelig på trykk. Uansett, synes det var relevant likevel ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Du blander planleggingsminima og faktiske minima. Går man til alternate så bruker man det minima som står på kartet og ikke det planleggingsminima for alternates man brukte da flighten ble planlagt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Men man bruker vel fortsatt planleggingsminima i det øyeblikket man velger å diverte for å beslutte hvor man går?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
(b) On IFR flights, the commander shall only continue towards the planned destination aerodrome when the latest information available indicates that, at the expected time of arrival, the weather conditions at the destination, or at least one destination alternate aerodrome, are at or above the applicable aerodrome operating minima. Selvfølgelig bruker man i tillegg hodet, og hvis det er slik at været er ustabilt, det går byger som gjør at været ligger oftere på/under minima på alternate enn det ligger over minima, så velger man kanskje å gå andre steder med mer stabilt vær hvor man er sikker på å komme ned fremfor å gjøre missed approach som brenner fuel, tar tid, osv osv. Mange variabler å ta hensyn til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]()
Ikke sikkert den flyplassen som ligger nært, i dette tilfellet Lakselv har mulighet til å handle flyet. Ikke alt er sort hvit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,518
|
![]()
Et Widerøefly ble blåst inn i en mast på BGO
http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikk...artid=10126119 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Det smarteste er alltid å bruke hodet og sunn fornuft, selv om det ikke alltid passer overnes med passasjerenes ønsker og medias kritiske syn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]()
Et Wideroe fly har vist sneiet borte en lysmast og BGO er steng.
Ser ar SK 251 har fått seg mange runder på vent - folk må bli svimle ![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Data warehouse consultant
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
|
![]()
Tror SAS opererer med 30 kt cw komponent på 737 NG serien på tørr bane. Norwegian har det nok som LN TAL refererer til ja. Tror max demostrated i manualen for 800 er 36 kts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Monkey Traveller
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Ørlandet
Posts: 139
|
![]()
Noen som kan finne ruten sk4789 hadde til GDN i dag?og poste skjermdump?
var selv på flyet fikk ikke landet verken i gdansk eller warsawa pga snøstorm så det ble litt sirkling. Last edited by melind; 06-12-2013 at 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Posts: 615
|
![]()
NTB melder "Fly blåst av rullebanen".
http://www.rbnett.no/nyheter/article8764117.ece Eneste feilen her er at det ikke har blåst noe fly av noen rullebane. Er det ikke dramatisk får vi lage det dramatisk... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny Norwegian rapport: Flyr så mange til Norge at det gir 16.000 ekstra arbeidsplasser | BraathensSafe1985 | Flyforum | 4 | 08-11-2016 09:50 |
OSL gir Norge dårlig rykte? | RYKogREIS | Småprat | 1 | 03-01-2012 23:23 |
Norge i overgangen mellom høst og vinter | Dag Viking | Bilder & foto | 13 | 13-10-2011 20:53 |