![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Trangsynt
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Jeg har vært borti prosessen fra innsiden og kan si:
Nasjonalt strafferegister er det ingen andre nasjoner som har tilgang til, skal en annen nasjon ha opplysninger fra det så må de sende en forespørsel og da ha sjelelig grunn til mistanke, og da er det igjen opp til norske myndigheter om de vil gi ut opplysninger. (det er hvertfall den lovlige prosessen, slik det i utgangspunktet skal virke....) Dersom norske myndigheter har rapportert ugjerningen inn i det internasjonale strafferegisteret så har selvfølgelig amerikanske myndigheter tilgang til det. Havner du i det registrert er du virkelig ute å kjører. Last edited by RedLine; 27-05-2015 at 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Trenger du å sjekke om du er stemplet riktig inn eller ut av USA - her har du oversikt online over turene dine, og også siste innreise ifht. hvor lenge den gjelder: https://i94.cbp.dhs.gov
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Interessant nok så mangler det en "Departure".
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bestilte meg nettopp en tur til jomfruøyene i januar. Denne går via London og Miami, (og new York tilbake) men uten noe layover. Trenger jo ikke visa for selve jomfruøyene, men må jeg skaffe meg visa til USA siden jeg har en mellomlanding der?
Og, om så, vil det her da regnes som "transit på vei til et annet land?". For dette er jo egentlig USA? Men vet ikke om det regnes som det.. Forresten, noen tips og anbefalinger om St. Thomas, utenom snorkling og den velkjente stranda? Last edited by thoves; 27-07-2015 at 06:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det enkle er ofte det beste.. Fylt ut å betalt ESTA..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
US Virgin Islands er en del av USA, men du må innom CBP når du reiser inn/ut – jeg antar det skyldes ulike toll-områder. Men du trenger ikke multiple-entry visum, eller om du er norsk statsborger så holder det med ESTA.
Øyene er ferieøyer og man gjør ferie-ting, men som tidligere danske kolonier er det gøy å få med seg noe av historiske som fortsatt er igjen.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Usikker på om disse operer lengre, men kanskje en alternativ utflukt:
http://www.seaborneairlines.com/services/seaplane/
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja - smak og behag..
For min del slår en Twotter på flottører en Cessna - når som helst. ![]() Dessuten > rett fra sentrum Charlotte Amalie til sentrum Christiansted og vv.
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Ser at dersom man har fått godkjent ESTA så er denne ok for multiple entries.
Betyr dette at man ikke trenger å oppdatere noe ift point of entry og hvor man skal bo etter første reise? Ser at man kan oppdatere adresse ved opphold, men ikke for eksempel flight number og lignende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Ikke akkurat relatert til reising, men heller flytting ; Er det noen som vet hva som må til for å flytte til USA og jobbe for et selskap som holder til i Houston ? Jeg har fem-års B1 /B2 C1/D , men vet ikke helt hvor det strekker til … Takker for svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan ikke ha inntekt fra amerikansk arbeidgiver på B- eller C-visum. Har du (minst) en bachelorgrad kan H1B være den enkelste muligheten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Andre ulempen med B1/B2 -- utover at du ikke kan ha inntekt i USD fra amerikansk arbeidsgiver, er at du kun kan oppholde deg i USA inntil seks måneder ad gangen - selvom visumet som sådan er gyldig lenger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Joker
|
![]() Quote:
Det var hvertfall slik jeg tolket det når jeg leste meg opp på det en gang... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Etter å ha vært i 83 land, så syns jeg det var på tide å avlegge USA et besøk.
Siden jeg reiser en del i jobben, så har jeg 2 pass, og jeg er ikke sikker på hvilket av passene jeg har til rådighet når jeg skal "over there". Hvordan gjøres dette med tanke på ESTA? Kan jeg legge inn 2 pass der?
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |