![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Amen
![]() |
![]() |
#2 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Fikk en opplevelse på Sola sist onsdag av vekter i sikkerhetsskontrollen om jeg benyttet belte i buksa og svart ja, men den piper ikke "svarte jeg" og svaret kom raskt tilbake, her er vi mye strengere enn ellers - bare å ta den av og legg den på båndet !! og så hadde jeg med en bærepose med 1/400 fly kjøpt av Leorim - den ble satt på båndet og tror du en av folka måtte ta opp hver eske for å sjekke, selv skjermen viste at det var minifly - det kunne være noe i mellom !!
Hadde skoene mine pepet og hadde jeg blitt bedt om å sette disse på rullebåndet - så ville det blitt kø uansett - ingen ville ta i de skoa og med den lukta - hvem har med engangshansker på flytur ![]() Med litt smil - så bla alle pakningene sett igjenom - dette blir det køer av. Men på OSL - så synes jeg alt går greit - så ikke snakk med sikkerhetsfolkene - gjør det du blir bedt om - Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Marsipan med ut til julefeiring i Nordsjøen gjennom security'en på heliporten er også "suksess"!!
Har visst samme tetthet som en eller annen type sprengstoff ![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har gått noen hundre ganger gjennom sikkerhetskontrollen, både som ansatt og som vanlig pax. Stort sett ingen spesielt dårlige erfaringer. Opplevde i ansattkontrollen en gang et islands crew hvor styrmannen hadde med seg et SVÆRT knivsett, type kniver i str 20-40 cm. Dette skulle han ha med som håndbagasje, og kunne ikke fatte og begripe hvorfor han som fløy flyet ikke kunne få det med seg inn på flyet. Han hadde jo ikke tenkt å kapre flyet.... Aner ikke hva enden ble på visa, men jeg kan jo skjønne stakkarne i sikkerhetskontrollen som sikkert møter endel "verdensmestre", VIP`er (i egne øyne) og vriompeiser i løpet av en vakt. Kun èn gang har jeg møtt påen vanskelig person i sikkerhetskontrollen. Det var en innleid, middelaldrende tysker som bjeffet det han hadde å si, på tysk. Alle kortene måtte ut av lommeboka, før de ble lagt ved siden av hverandre på benken hans. "Employee" sa han og pekte på sikkerhetskontrollen for de ansatte, når han så ansattkortet mitt. Jeg prøvde å forklare så godt jeg kunne på skoletysk at jeg reiste som vanlig reisende og pekte på 2 åringen jeg hadde på armen. "OK", gryntet han før han vinket oss videre. Men så lenge man er litt forberedt før sikkerhetskontrollen, og ikke prøver seg på morsomheter som "jeg har bare en liten bombe i sekken" osv, så tror jeg ikke sikkerhetsfolka på OSL er så mye værre enn andre steder i verden. Men det har sikkert litt å si på humøret deres at de sikkert får vannvittig mye kjeft i løpet av en dag, og da kommer man inn i en litt vondt sirkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men det burde jo være et minimumskrav at man snakker innfødtsk og ikke leier inn utlendinger - i denne sammenheng tyskere.
![]() |
#7 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() Sikkerhets-folket er ikek så ille, det er mye festligere med rekasjonen til "mat-politiet" på vei inn i australia, der skal de åpne alt og lukte på det go en brunost uten kjøling i et døgn er litt i strammeste laget for meg også... ![]() -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På tide å få noen andre enn Adecco i slusene,
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Min erfaring er at de i sikkerhetskontrollen stort sett er helt ordentlige og hyggelige folk - så finnes det selvsagt noen som er sure, som kompenserer for at de ikke kom inn på politiskolen, og hvis den piloten har rett, som rett og slett misbruker sin stilling til å tafse på kvinner. Men manglende folkeskikk er en annen sak enn om sikkerhetsreglene i seg selv er for strenge. Etter hysteriet med desilitersflasker i plastposer kom kan jeg være enig i at det har tatt av, men det er altså en annen sak enn mye av det som er referert her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har alltid fulgt sikkerhetsreglene til punkt og prikke, og har aldri hatt noen ubehagelige opplevelser, hverken på OSL eller andre flyplasser..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kun hatt én negativ opplevelse i en sikkerhetskontroll, og det var i Tyskland et sted (HAM tror jeg, ikke sikker). Klarte å glemme boardingkortet mitt, men husket på det og gikk de tre metrene tilbake og hentet det på båndet. Da var det en vekter som gjerne vill vite hvorfor jeg hadde valgt å legge igjen boardingkortet mitt, for å så hente det igjen. Huh?
Aldri hatt noen problemer på OSL, ikke en gang når tyskerne var der, selv om det var noe vanskelig å kommunisere med dem. Er det ikke en masse Securitasvektere der (på OSL) allerede? For øvrig synes jeg greia om at vektere er sånne som ikke klarte å komme inn på PHS er ganske gammel og utslitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke helt t/r. men nesten og ikke min heller | krølle | TripReports | 4 | 03-10-2015 11:49 |
Min blogg: The Flying Viking | lovenorwegian | Reiseforum | 10 | 08-05-2012 10:29 |
Blogg fra first og business | Someone | TripReports | 1 | 09-10-2010 19:22 |
BA ikke helt i rute ($$) , vurdere nye store fugler | sail4fun | Flyforum | 3 | 05-10-2005 06:07 |