![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser ingen logikk i når flighter blir registrert. Fløy EWR-OSL og OSL-TRD på fredag/lørdag på samme billett, første er registrert, andre er ikke det enda.
På vei ut kom først en UA flight inn, så TRD-OSL, og dagen etter OSL-EWR. Men alt kom på plass, og det er vel det som er poenget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Med SKIT kan man ofte glemme logikk. Bare sjekk denne tråden:
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=86326
![]() |
#143 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er snart poden 2 år og alle reiser neste år må derfor planlegges med å betale for han.
Er det noe forskjell på hva det koster å ha med en på 2 år på bonuspoeng i de ulike selskapene? Altså er det forskjell på f eks SAS og resten i gruppen? Er det rabatt for de på 2 år, eller koster de små like mange poeng som foreldrene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
SAS har barnepriser også på poengturer, i hvertfall på eget metall. Så 50% der
Last edited by Someone; 27-10-2019 at 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/...star-alliance/
Ingen barnerabatter er tilgjengelig på bonusreiser med Star Alliance. 50% rabatt for barn under 12 år på SAS
![]() |
#146 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Og for "best tilgjengelighet" billetter er det 25% rabatt for barn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så det er altså 50% rabatt KUN ved kjøp av billetter hos SAS? Ingen rabatt på poeng.
Så man kan i praksis bestille CT tur med SAS for mor/far og betale biz for ungen med 50% om man ønsker 3 pax i biz og ikke har alt for mange poeng.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det er 50% barnerabatt på poeng ved bonusreise med SAS (ikke med *A) Best tilgjengelighet har andre regler (25% i et annet svar her) Det er IKKE 50% barnerabatt på kjøp av billetter til barn hos SAS. Barn fra to til elleve år som reiser med en person som har fylt 16 år, får rabatt på opptil 25 % – avhengig av destinasjon, pris og bestillingsklasse. Det tilbys ikke barnerabatter på enkelte priser til/fra USA.
![]() |
![]() |
#149 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Takk for oppklaring! "beste tilgjengelighet" har jeg aldri hørt om, men får undersøke litt mer om dette. Nå er det vel meget liten sannsynlighet for at jeg kjøper billett hos sas noen gang, men kan jo være. Er mest på jakt etter poengreiser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Jeg har hatt to flyvninger med Brussel Airlines nå, men når jeg forsøker å etteregistrere disse på min EB-konto får jeg beskjed om at "de aktuelle flynummer ikke er gyldig for inntjening".
Er det noen som kan forklare hvorfor jeg ikke får registrert disse? Jeg tok det for gitt at alle flighter med Star A flyvninger ga EB-poeng? |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Ikke nødvendigvis at alle *A gir poeng, vet det er noen bookingklasser hos Thai som ga/gir 0 EB poeng feks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
"Billige" billetter hos Brussel (og mange andre) gir 0 poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Y, B, M, U, H (100 %) Q, V (50 %) W, S, O (25 %) Alle andre bestillingsklasser er ekskludert https://www.sas.no/eurobonus/partner...sels-airlines/
![]() |
![]() |
#154 | |
Flyer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Da stemmer det at du ikke skal ha poeng. Den store Y’n bare viser hvilken klasse du har ombord, mens den lille T’n er bookingklasse eller kategori |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Flyer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Folk må være våkne ved booking. Det finnes til og med Biz-billetter som ikke gir noen opptjening.
![]() |
#158 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjapt spørsmål til alle bonusvitere der ute, er det noen grunner til ikke å opprette Point Sharing i EB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Newcomer
|
![]()
Lurer på om flere forumister har opplevd følgende:
Søkte på SAS sine sider for *A billetter for 3 personer på bonustur til Tokyo i juli i business. Fikk opp en del alternativ for 2 personer med Air China via Beijing, men ville sjekke om det fantes alternativer. Ringte Tallinn for å booke CT-billett og de kom opp med langt flere alternativ på samme dato, blant annet Turkish. Booket to billetter med THY på CT. Ringte deretter SAS for å se om jeg kunne få booket 1 bonusbillett til på samme rute som Tallinn booket. Agenten fant kun økonomi, mens jeg ser på *A booking sider (hos SAS) at det ligger alternativer fremdeles med Air China. Disse så ikke agenten i hele tatt, har de ikke samme system som vi som søker på *A ser? Og har Tallinn andre systemer? Dette ble jeg ikke klok på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam) | Discus | Reiseforum | 84 | 08-05-2025 05:17 |
AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål mm. StarAlliance (2019->31AUG2024) | SudCaravelle | Reiseforum | 216 | 27-02-2024 19:39 |
Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance) | ILS2 | Reiseforum | 956 | 13-01-2022 13:08 |
Egypt... generelle spørsmål om reise | Fnate | Reiseforum | 16 | 20-03-2018 17:07 |
Fly Pegasus - generelle spørsmål | kekker | Reiseforum | 9 | 14-11-2017 08:53 |