![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Fant ikke dette noen andre steder her på flyprat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvem er egentlig denne 'Markedet' som mener så mangt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg tror det er Mitt Romney - han liker å si opp folk, utnytte firmaer og er sikkert også slem mot små Beagler
--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856927,10.789351
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Antar at Markedet er nærmeste nabo til Verdensøkonomien (finnes på norsk i Nemi #2/09 og den ene boka hans).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Markedet er han eller henne som forteller hvor mye man må betale for å kjøpe sikringsprodukter knyttet opp mot SAS. Markedet er også den som forteller hvor mye SAS (og andre) må betale for å låne penger.
Jeg har hatt et lite inntrykk av, basert på utsagn fra folk i SAS, at SAS ikke oppdaget dette "markedet" før ganske nylig og oppdaget da at det var markedet som styrte ganske mange ting... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Har denne 'Markedet' gjemt seg i samme skuffen som 'Effektive Nettsider' tro ...?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Star Alliance only.
|
![]()
Hører om konkursfarer med SAS hele tiden. Men nå har de levert et sterkt resultat siste år, og kan gå ut av 2011 med positivt økonomisk resultat. Dette har de jo ikke hatt på lenge. Hvorfor er det da så farlig akkurat NÅ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
I naboskoffen til 'Markedet' bor 'Spekulantene' ... og de synes det er morsomt å terge naboen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det har gått meg hus forbi hva resultatet det siste året var. Og hvis det var sterkt, hvorfor har da aksjekursen gått ned med 67% i året som gikk? Markedet har tydelig vis ikke oppdaget at SAS går så bra.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En økonom og en ingeniør gikk bortover en vei. Plutselig stoppet ingeniøren og sa: "Se der, der ligger det en tyvekroning". Økonomen svarer: "Det kan ikke være riktig. Hvis det hadde ligget en tyvekroning der, hadde markedet plukket den opp for lenge siden."
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og noen mener vel 100% at jorden skal gå under
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
![]()
Som med all prosentregning og finansfolk og marked, så må man huske den gyldne regel for hvordan tolke slikt: i 9 av 10 tilfeller hvor utfallet er 50-50, da kan man stole på at det går på ræv.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jag undrar om det är nya redovisningsregler år 2012 för SAS pensions åtaganden som ligger bakom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
I tillegg kommer nok SAS sine problemer med å holde enhetsinntekten oppe (den har hatt en negativ utvikling siden august, og om jeg husker rett så er vel reduksjonen i enhetsinntekten på rundt 20% siden august). Det har vært kommentert i trafikkrapportene til SAS at man sliter med bookingtallene på dyre billetter (men at man selger flere billige billetter enn tidligere). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man sliter i tillegg med dårliger kreditt vurdering hvilket gjör at man får veldig höy rente. En del av lånene forfaller også i löpet av kommende år. Dette utgjör at problem når flåten behöver fornyes. Forpliktelser mot Spanair og jeg tror at alle söksmål mot SAS cargo ikke er klar(e). Utfordringene står i kö...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skulle SAS gå konkurs, blir det spennende å se hva som skjer med DY. Kommer billigere aktører som FR og Easyjet inn på ENGM, som også har opptil 25% lavere kostnader enn DY, blir det vel en tøff fremtid for DY også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spår SAS-aksjen ned 30 prosent | GF1 | Flyforum | 6 | 25-10-2010 15:25 |
Pluss 28.6 prosent for SAS Norge i april | TG923 | Flyforum | 10 | 09-05-2008 13:04 |
SAS eier bare 10 prosent av flyene | sirpjalle | Flyforum | 12 | 05-10-2007 17:17 |
Tror SAS-aksjen kan stige nærmere 30 prosent | TG923 | Flyforum | 8 | 10-08-2005 19:01 |
SAS-konsernet fraktet 6.4 prosent flere i juli | LN-RKF | Flyforum | 3 | 05-08-2005 14:17 |